Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, Axelman säger:

Lunch med dotterdottern 4 år......

 

 

3E3E5AEC-5F15-4A03-8989-1ED3AE32F543.jpeg

Det var helt säkert mycket trevligt. Ett lekfullt barnbarn du har. 😄 Fin bild dessutom. 👍

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejen har fått tre nya kanaler med en del störningar. CNN, BBC World och Aljazera. Spännande värre. Putin? 🙂

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Tjejen har fått tre nya kanaler med en del störningar. CNN, BBC World och Aljazera. Spännande värre. Putin? 🙂

CNN Rapporterar säkert därifrån

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Svolder säger:

Det känns märkligt att precis ha köpt en motorcykel när världen står på randen till ett nytt världskrig. Det kanske var lite dumt gjort...

Varför det? Njut innan du blir nukad! :fane:

  • Gilla 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så här ser det ut i civization 6

metoden i spelet är samma som i verkligheten 

längre tid kriget tar gör att förlusterna blir större på båda sidor

 

 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

så här ser det ut i civization 6

metoden i spelet är samma som i verkligheten 

längre tid kriget tar gör att förlusterna blir större på båda sidor

 

 

Har du det spelet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Har du det spelet?

ja det stämmer... svårare att spela än 1 - 5

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, ronny säger:

ja det stämmer... svårare att spela än 1 - 5

Mm, strategi. Som schack, du ett drag, motståndaren sedan.

Jag kan tänka mig att det likt i schack kan vara bra att ha en ungefärlig plan åtminstone för att bygga upp försvar och attack, för att vinna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Mm, strategi. Som schack, du ett drag, motståndaren sedan.

Jag kan tänka mig att det likt i schack kan vara bra att ha en ungefärlig plan åtminstone för att bygga upp försvar och attack, för att vinna.

får man befolkningen emot sig så kapsejsar styret

ser ut så i Moskva och sankt Petersburg 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, ronny säger:

får man befolkningen emot sig så kapsejsar styret

ser ut så i Moskva och sankt Petersburg 

En bra iakttagelse faktiskt, precis så är det.

Ledaren ska bygga goda relationer med sitt folk, det är den näst bäste, den på riktigt älskade ledaren.

Den allra bästa är enligt Lao Tze (i Taoismen) den som verkar i det fördolda och när jobbet är klart kan folket jubla: "Vi klarade det och alldeles på egen hand!"

 

Lao.jpg&f=1&nofb=1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite märkligt, igår gick Chrome från version 98 till 99, men uppdateringen vägrade infinna sig. Om man laddar ned Chrome från nätet är det dock version 99, så jag uppdaterade på så vis. Inte likt Google, faktiskt, att tramsa på det viset. Hmm, men jag är sedan länge fast i det (på desktop och för synkning över alla enheter).

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis gymmat. Lyft skrot och joggat i tio minuter. Fyra procents motlut och 6,3 km/h. Lagom start för leder och ligament. Ingen match för lungor och hjärta. Men att få ont för den sakens skull är inget realistiskt alternativ för en gubbgesäll som inom ett decennium är mästare i senescens.

  • Rösta upp 2
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

Har precis gymmat. Lyft skrot och joggat i tio minuter. Fyra procents motlut och 6,3 km/h. Lagom start för leder och ligament. Ingen match för lungor och hjärta. Men att få ont för den sakens skull är inget realistiskt alternativ för en gubbgesäll som inom ett decennium är mästare i senescens.

Jag blev inspirerad och körde ett varv träning med 8 pull-ups, 16 hinduiska armhävningar och till sist 32 hinduiska knäböj.

Gubben känner sig trött så det räcker. Känner av senescens jag med.
Lagom är bäst! Viktigare att göra det ofta, kanske rent av varje dag. Lite, lätt men ofta.

 

smiling-old-man 2.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Lite märkligt, igår gick Chrome från version 98 till 99, men uppdateringen vägrade infinna sig. Om man laddar ned Chrome från nätet är det dock version 99, så jag uppdaterade på så vis. Inte likt Google, faktiskt, att tramsa på det viset. Hmm, men jag är sedan länge fast i det (på desktop och för synkning över alla enheter).

Jag gillar Google trots deras ständiga spionerande, kanske därför att de i övrigt förser med mycket stark säkerhet. Tryggt och komplett med många användbara tjänster. Men jag blockerar skiten ur deras spionerande. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag gillar Google trots deras ständiga spionerande, kanske därför att de i övrigt förser med mycket stark säkerhet. Tryggt och komplett med många användbara tjänster. Men jag blockerar skiten ur deras spionerande. :) 

Smart att snärja konsumenterna (som är den säljbara produkten) med närmast oemotståndliga tjänster. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Care är bannad pga misstänkt försök till mobiltelefonbedrägeri och trakassering av forummedlem. Normalt är detta internt, men min uppfattning är att denna gången gäller det hela forumet och som varning att fortsätta att vara uppmärksamma.

Axelman moderator

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Axelman säger:

Care är bannad pga misstänkt försök till mobiltelefonbedrägeri och trakassering av forummedlem. Normalt är detta internt, men min uppfattning är att denna gången gäller det hela forumet och som varning att fortsätta att vara uppmärksamma.

Axelman moderator

Verkar märkligt för jag har inte märkt av något. Trodde killen jobbar på något bemanningsföretag. Skumma typer brukar heller inte presentera sig i bild.

 

Men ja ja, forumet är numera lugnt och jag är nöjd. :) 

 

https://forum.macworld.se/profile/84582-care/

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
10 minuter sedan, mikaellq säger:

Verkar märkligt för jag har inte märkt av något.

Precis. Det är det som kännetecknar bedrägerier att man går på dem. Normalt när nåt elände händer regleras det bakom gardinerna. Det händer mycket som aldrig kommer fram vilket är meningen!

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Svolder säger:

Fössta onsdan i mass handlade inte om pincesståta

274892274_10219821398302151_2193039562830288245_n.jpg

Du är en dag fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testar coconutBattery lite därför att Zollotech använde det i en video jag kikade på nyss.

Kapacitet för fulladdning 2867/2942 = 97,5% vilket är lite bättre än det som visas i iOS, 94%.

Vilket ska man tro på? Jag tror mer på Apple därför att jag har märkt att en fulladdning inte vara lika länge nu som när iPhone var ny.

 

Så coconutBattery är inte tillförlitlig?

 

coconutBattery.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Testar coconutBattery lite därför att Zollotech använde det i en video jag kikade på nyss.

Kapacitet för fulladdning 2867/2942 = 97,5% vilket är lite bättre än det som visas i iOS, 94%.

Vilket ska man tro på? Jag tror mer på Apple därför att jag har märkt att en fulladdning inte vara lika länge nu som när iPhone var ny.

 

Så coconutBattery är inte tillförlitlig?

 

coconutBattery.png

270793231_dump1.thumb.png.268554f57bee983c08d7f864b61ca3ca.png

 

https://www.coconut-flavour.com/coconutbattery/

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu dags för skidtorsdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Handlat på Coop idag. Extra många alkoholfria Mariestads nu när ryssen är på G.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, ronny säger:

Nu dags för skittorsdag

Ronny!! :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, Axelman säger:

Care är bannad pga misstänkt försök till mobiltelefonbedrägeri och trakassering av forummedlem. Normalt är detta internt, men min uppfattning är att denna gången gäller det hela forumet och som varning att fortsätta att vara uppmärksamma.

Axelman moderator

Jag misstänkte att något inte stämde när han visade upp sin falsk-skyltade värstingbil. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...