Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Ja tyvärr men hör hur det droppar från stuprören utanför. Våren kommer hit också mittemellan de två största sjöarna, snart. :) 

Isigt ❄️ fortfarande 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Alix säger:

Två Dyrgripen flög precis förbi. Säkert för att lugna medborgarna. 🇸🇪🔫

JASså .......

😀

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Varit i lekparken med barnbarn. Soligt och riktigt varmt!!

☀️ är välkommen!

hade det varit isfritt hade jag varit länge ute 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, ronny säger:

☀️ är välkommen!

hade det varit isfritt hade jag varit länge ute 

Så en meter snö hade inte hindrat dig. Så länge det är isfritt....

🤣

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Så en meter snö hade inte hindrat dig. Så länge det är isfritt....

🤣

Det var länge sedan det kom så mycket 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Isigt ❄️ fortfarande 

Här också, fläckvis, men känslan är stark nu av att våren den såååå välkomna är på gång. sol.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag kan man fira slaget vid Helsingborg. Fast lite oklart ändå. Ägde det rum 27, 28 februari eller 10 mars?

Enligt då gällande kalender i Sverige var det den 28 februari. Enligt juliansk kalender den 27 och enligt gregoriansk kalender (nutida) den 10 mars.

Det var rörigt med kalendern i Sverige under det stora nordiska kriget. Man hade tänkt att gradvis införa gregoriansk kalender under 40 år, men kriget kom emellan och ställde till det.

För att komma i fas med den julianska kalendern införde man den 30 februari 1712. Det ni! Tänk den som föddes den dagen. En enda födelsedag i livet. :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Svolder säger:

Jag var ute och körde några mil på pensionärsmoppen idag också. Lite kyligt, och i morse låg det is på vattenpölarna, men framåt eftermiddagen var det fint väglag :)

Ha det så gott. Jag kan snart ta ut min pensionärsmoppe jag med. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

 

En sån vill jag ha! Trimmad som den. 😄

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Svolder säger:

Jag var ute och körde några mil på pensionärsmoppen idag också. Lite kyligt, och i morse låg det is på vattenpölarna, men framåt eftermiddagen var det fint väglag :)

🙂

Redigerad av Axelman
Dålig nivå på skämt
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som vet vem som ansvarar för sidorna hos IDG? Überadmin?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57841179._SY475_.jpg

 

Försökte läsa Something to Hide av Elizabeth George. Jösses, vad mycket detaljer om ditt och datt, åt alla håll och kanter, hon kommer fasen aldrig till skott. Tjock tegelsten till bok som jag inte orkar med. Ändå är den himla välskriven, det fattar jag. För några år sedan hade hon en liknande bok, en tredjedel av den var en sidohistoria (om varför det gick som det gick). Men jag är för gammal och för trött för seriös litteratur. Det är tänkt att de ska vara deckare...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, Alix säger:

57841179._SY475_.jpg

 

Försökte läsa Something to Hide av Elizabeth George. Jösses, vad mycket detaljer om ditt och datt, åt alla håll och kanter, hon kommer fasen aldrig till skott. Tjock tegelsten till bok som jag inte orkar med. Ändå är den himla välskriven, det fattar jag. För några år sedan hade hon en liknande bok, en tredjedel av den var en sidohistoria (om varför det gick som det gick). Men jag är för gammal och för trött för seriös litteratur. Det är tänkt att de ska vara deckare...

Richard Osman is da shit! Thursday murder club

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Idag ska jag träffa min samtalskontakt. Jag är tacksam att jag åter får göra det. Som ett komplement till att dryfta den avpolletterade pandemins långtidsverkningar behöver jag nu hjälp att distansera mig från krigets verkliga och befarade fasor. Enda verktyget i lådan just nu är att inte ta del av nyhetsflödet. Inte särskilt enkelt för en gammal murvel kan jag säga!

Redigerad av Alix
  • Rösta upp 1
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Alix säger:

Idag ska jag träffa min samtalskontakt. Jag är tacksam att jag åter får göra det. Som ett komplement till att dryfta den avpolletterade pandemins långtidsverkningar behöver jag nu hjälp att distansera mig från krigets verkliga och befarade fasor. Enda verktyget i lådan just nu är att inte ta del av nyhetsflödet. Inte särskilt enkelt för en gammal murvel kan jag säga!

Jag stängde av allt vad nyhetsnotiser hette tidigt under pandemin och passade också på att avinstallera samtliga nyhetsappar. 
 

Utan TV dessutom så blir det riktigt tyst och SKÖNT. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag stängde av allt vad nyhetsnotiser hette tidigt under pandemin och passade också på att avinstallera samtliga nyhetsappar. 
 

Utan TV dessutom så blir det riktigt tyst och SKÖNT. :) 

Gött! Jag tittar på en gammal filmgoding på Disney idag. Allt medan morgonen lunkar på. Idag kastade jag om morgonvanorna, så det blev kaffe först och havregrynsgröt en stund senare. Passar mig bättre. Jag höll upp med kaffe i drygt en månad, för magens skull, det blev havregrynsgröt i stället. Nu är det båda. ^_^ 

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Negativ påverkan från media påverkar allas mående mer eller mindre. Innan pandemin var jag lycklig och oroade mig inte i onödan. Hösten 2020 och fram till nu har måendet blivit sämre. Dessvärre märker jag det hos anhöriga och vänner också. Gäller att försöka finna styrka i eländet. Det som gnager i mig är klimatet, efterdyningar av pandemin och nu oro för kriget. Det värsta är att det är svårt att sluta följa media, man söker ju hopp om förbättring. Men jag bestämde mig idag att sluta läsa nyheter för jag märker direkt att jag mår dåligt av detta. 

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Negativ påverkan från media påverkar allas mående mer eller mindre. Innan pandemin var jag lycklig och oroade mig inte i onödan. Hösten 2020 och fram till nu har måendet blivit sämre. Dessvärre märker jag det hos anhöriga och vänner också. Gäller att försöka finna styrka i eländet. Det som gnager i mig är klimatet, efterdyningar av pandemin och nu oro för kriget. Det värsta är att det är svårt att sluta följa media, man söker ju hopp om förbättring. Men jag bestämde mig idag att sluta läsa nyheter för jag märker direkt att jag mår dåligt av detta. 

Jag skriver under på allt! :kramis:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde jag skulle vara mer oberörd än vad jag är. Men jag är djupt berörd av denna katastrof. Putin har gjort det mest otänkbara och högst förbjudna. Han har startat något som oerhört lätt blir tredje världskriget. 
...

Vi har ett val mellan pest och kolera. Antingen ger vi efter med ohyggliga konsekvenser eller så står vi emot med ohyggliga konsekvenser. 

...

Putin förstår inte oss i väst och tror att vi är underlägsna mesar. Men vi är mycket starkare för vi bygger inte på lögner och fantasier. Måhända det tar längre tid att bli aktiverade då vi försöker bevara det vi byggt upp. Men det finns en punkt då vi i väst säger nu är det nog och ger allt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Skärmavbild 2022-03-01 kl. 10.56.06.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Svolder säger:

Jag håller med, förutom att valet att ge efter inte finns på kartan. Det ligger i paritet med att världen gav efter för Hitler 1933-39. Det har vi gjort en gång för en diktator som inte värderar liv, och vet konsekvenserna.

Ingen mer Neville Chamberlain! ☝️

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunch med dotterdottern 4 år......

 

 

3E3E5AEC-5F15-4A03-8989-1ED3AE32F543.jpeg

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...