Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Blir förbannad på att det sitter sysslolösa moderater i Riksdagen  och klagar på regeringen för att SJ  ställer in massa tåg...

Långsökt att anklaga regeringen att folk blir sjuka och inte kan bemanna tågen.

 

Det är inte som i Riksdagen där man kan sätta in vilkent jäkla stolpskott som helst och "jobba" eller vad de nu gör...

Köra tåg kan de väl inte, annars kunde de själva hoppat in som ersättare på tågen..

Tror inte ens de duger som tågvärdar..

 

https://www.expressen.se/nyheter/halften-av-alla-tag-genom-stockholm-stalls-in/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Pocahontas säger:

Blir förbannad på att det sitter sysslolösa moderater i Riksdagen  och klagar på regeringen för att SJ  ställer in massa tåg...

Långsökt att anklaga regeringen att folk blir sjuka och inte kan bemanna tågen.

 

Det är inte som i Riksdagen där man kan sätta in vilkent jäkla stolpskott som helst och "jobba" eller vad de nu gör...

Köra tåg kan de väl inte, annars kunde de själva hoppat in som ersättare på tågen..

Tror inte ens de duger som tågvärdar..

 

https://www.expressen.se/nyheter/halften-av-alla-tag-genom-stockholm-stalls-in/

Det är valår i år! Räkna med fler stormar i vattenglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Det är valår i år! Räkna med fler stormar i vattenglas.

Det ska bli skitkul! Även fransmännen går till val och redan i april. Bara en tidsfråga innan högern vinner både i Frankrike och Sverige. Macron bör vara nervös precis som våra sossar. 
 

Frågan de vänsterlutande bör fråga sig är hur mycket de vill respektera demokratin som numera betyder att högern vinner lite då och då, eller om det är makt till varje pris som gäller vilket betyder mer av något som liknar diktatur. 
 

Jean-Jacques Rousseau och hans Sociala Kontrakt och folket som den verkliga makthavaren vilket liknar det som är skrivet i regeringsformen bland fyra grundlagar: regeringsformen, successionsordningen, tryckfrihetsförordningen och yttrandefrihetsgrundlagen.

 

”All offentlig makt i Sverige utgår från folket och riksdagen är folkets främsta företrädare.”

🇸🇪

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg en fågel på åkern nära oss som jag aldrig sett där tidigare... brukar mest vara en helsickes massa kråkfåglar , svanar samt kanadagäss...

 

Gissade att det var en häger, googlade sedan och ser att det är en Gråhäger.

 

Skärmavbild 2022-01-28 kl. 19.25.26.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Frågan de vänsterlutande bör fråga sig är hur mycket de vill respektera demokratin som numera betyder att högern vinner lite då och då, eller om det är makt till varje pris som gäller vilket betyder mer av något som liknar diktatur.

Det har funkat bra hittills. Varför skulle det inte göra det nu?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Pocahontas säger:

Såg en fågel på åkern nära oss som jag aldrig sett där tidigare... brukar mest vara en helsickes massa kråkfåglar , svanar samt kanadagäss...

 

Gissade att det var en häger, googlade sedan och ser att det är en Gråhäger.

 

Skärmavbild 2022-01-28 kl. 19.25.26.jpg

Det är en fågel som har det motigt i vårt utdikade land. Den tycker om våtmarker. Den har nog inte så mycket att hitta i den rakdikade bäcken. Bortsett från att bevara gammal skog behöver vi återställa våtmarker. Om djurlivet inte är motiv nog så kanske översvämningsförebyggandet är det. I Cornwall har man planterat in bäver för att komma till rätta med ökade översvämningar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Det har funkat bra hittills. Varför skulle det inte göra det nu?

Fusk, LO som tänker spendera miljoner på påverkanskampanjer, 1000-tals aktivister, mer än någonsin står på spel, vi står inför ett paradigmskifte som de röda inte gillar alls...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Fusk, LO som tänker spendera miljoner på påverkanskampanjer, 1000-tals aktivister, mer än någonsin står på spel, vi står inför ett paradigmskifte som de röda inte gillar alls...

Låter precis som vanligt.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Alix säger:

Låter precis som vanligt.

Kanske det. Men dubbelt kul blir det, både Frankrike och Sverige. Full cirkus.

🤡

”När clownen flyttar in i palatset så blir han inte en kung utan palatset blir till en cirkus” — Turkiskt ordspråk.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Kanske det. Men dubbelt kul blir det, både Frankrike och Sverige. Full cirkus.

🤡

”När clownen flyttar in i palatset så blir han inte en kung utan palatset blir till en cirkus” — Turkiskt ordspråk.

För egen del tror jag på ett ännu rörigare parlamentariskt läge i Sverige än vi redan har.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

För egen del tror jag på ett ännu rörigare parlamentariskt läge i Sverige än vi redan har.

Det tror jag med. Stackare som inget vågar... Folket måste helt enkelt ryta till högre så de lomhörda hör. 😄

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Svolder säger:

Jag är övertygad om att det blir en ny s-märkt regering efter valet, oavsett valutgången. För första gången någonsin börjar jag känna att det inte spelar någon roll om jag röstar eller vad jag röstar på.

Jag känner likadant. Demokrati, vilken demokrati? :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Svolder säger:

Jag är övertygad om att det blir en ny s-märkt regering efter valet, oavsett valutgången. För första gången någonsin börjar jag känna att det inte spelar någon roll om jag röstar eller vad jag röstar på.

För min del är det viktigt för självkänslan att jag går och röstar. Jag brukar till och med ta på mig slips.

 

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag känner likadant. Demokrati, vilken demokrati? :oroligoledsen:

Demokrati ≠ att man får det som man önskar.

Jag minns en korridorkamrat på Västgöta nation i Lund som fnyste när han fick höra att jag läste statsvetenskap:

”Bah, demokrati. När 51 klår 49.”

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Det är valår i år! Räkna med fler stormar i vattenglas.

- Har du hört dom pratar om oss 🐳

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, ronny säger:

- Har du hört dom pratar om oss 🐳

 

20 minuter sedan, Alix säger:

— De är fena på att vara valhänta!

Det finns inga valar! ☝️ Sa han som skopat upp ett glas vatten. 🤥

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Svolder säger:

Funderar på om jag skall byta från Spotify till Apple Music för att strömma musik. Är det någon som har koll på fördelar respektive nackdelar?

Man kan lyssna på Neil Young. 

2 timmar sedan, Svolder säger:

Jag är övertygad om att det blir en ny s-märkt regering efter valet, oavsett valutgången. För första gången någonsin börjar jag känna att det inte spelar någon roll om jag röstar eller vad jag röstar på.

Som någon i typ Studio 1 för någon vecka sedan beskrev svensk politik. Tre års käbbel, ett års valrörelse, sedan bildar sossarna regering.

  • Haha 2
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har bytt webbläsare från Google Chrome till Woolyss Chromium. På ytan ser det mesta ut som vanligt, men inte under huven (vissa varianter avviker dock). Jag har dessutom lagt till en massa säkerhetstillägg (vissa okomprimerade i utvecklarläge). Exempelvis ClearURLs, som tar bort trackingdelen i webbadresser, Canvas Blocker, Decentraleyes, Don't track me Google, HTTPS Everywhere, Referer control och WebRTC Leak Shield, vilka alla bidrar till en ökad surfsäkerhet. Därtill Browsec VPN, som är gratis givet att man inskränker sig till vissa länder.

Uppdateringen av Chromium sker via Homebrew.

Redigerad av Alix
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, ronny säger:

Nu är det dags för vinterstudion!

Jag har ena ögat på det nu.

Ha en skön sport-lördag Ronny! hello.gif 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Jag har bytt webbläsare från Google Chrome till Woolyss Chromium. På ytan ser det mesta ut som vanligt, men inte under huven (vissa varianter avviker dock). Jag har dessutom lagt till en massa säkerhetstillägg (vissa okomprimerade i utvecklarläge). Exempelvis ClearURLs, som tar bort trackingdelen i webbadresser, Canvas Blocker, Decentraleyes, Don't track me Google, HTTPS Everywhere, Referer control och WebRTC Leak Shield, vilka alla bidrar till en ökad surfsäkerhet. Därtill Browsec VPN, som är gratis givet att man inskränker sig till vissa länder.

Uppdateringen av Chromium sker via Homebrew.

Hmm, versionen är rätt gammal, och det finns ingen garanti om uppdatering, så jag bytte tillbaka. Men alla tillägg har jag kvar! De skyddar de också.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Alix säger:

Hmm, versionen är rätt gammal, och det finns ingen garanti om uppdatering, så jag bytte tillbaka. Men alla tillägg har jag kvar! De skyddar de också.

Bara du är nöjd så... Det där kriget mot råttorna på nätet och hårdhudad realism om en verklighet som inte är alls lika varm, mysig och trygg som hemma hos mor & far.

Jag såg för ett par dagar sedan att Mozilla Firefox erbjuder gratis VPN men inte i Sverige än. Typiskt!

https://www.mozilla.org/sv-SE/products/vpn/

Redigerad av mikaellq
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, mikaellq säger:

Bara du är nöjd så... Det där kriget mot råttorna på nätet och hårdhudad realism om en verklighet som inte är alls lika varm, mysig och trygg som hemma hos mor & far.

Jag såg för ett par dagar sedan att Mozilla Firefox erbjuder gratis VPN men inte i Sverige än. Typiskt!

https://www.mozilla.org/sv-SE/products/vpn/

Jag satte upp mig på listan!

 

Vanans makt är så förtvivlat stark. Firefox ser helt okej ut men har inte alla de funktioner som jag har vant mig vid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Jag satte upp mig på listan!

 

Vanans makt är så förtvivlat stark. Firefox ser helt okej ut men har inte alla de funktioner som jag har vant mig vid.

Jag med nu. Bara en notifikation. :) 

 

MozVPN.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar lite Limbo efter att ha läst en bok.

Limbo blir lite för svår mot slutet.

Man lär sig att lösa pusslen efter att ha dött flera gånger på den svårighetsnivån.

💀

 

 

Limbo5.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...