Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Angående magsäckens syraproducerande körtlar så skapas fler sådana om man tar protonpumpshämmare (som omeprazol) för länge, men då handlar det om månader. Vissa patienter som av olika skäl tar sådan medicin kontinuerligt måste därför öka doserna för att uppnå samma effekt.

Okej, ja för mig är det en vecka sen kan jag inte fortsätta mer. Sen får jag jobbiga biverkningar. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

En semla med hasselnötter i mandelmassan blev det. En mugg kaffe med en skvätt mjölk också såklart. En trevlig dam stod där som jag växlade några ord med. :)


Tack för tipset! Omvägen var i realiteten mycket liten. 👍

 

854D9E3B-7B49-4A00-96A0-DAA887ADB5D6.jpeg

31E66535-0E9A-4F6D-83B8-A22FA4F5A4D2.jpeg

C793C662-0460-4C1B-BD94-2D3EEE593C3A.jpeg

41D9C5EF-45ED-4A76-A250-0B7A9BAC7C4F.jpeg

Och jag som tänkte tipsa om att du kan skriva en artikel… mitt liv utan Mac 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen! Allt har gått så bra så. En solig och mycket fin dag dessutom och med så trevliga människor jag mött hela vägen hem! iMac nu med Catalina. Nu när jag vet att min iMac är helt ok så ska jag installera Monterey igen. ^_^ 

 

IMG_8791.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Okej, ja för mig är det en vecka sen kan jag inte fortsätta mer. Sen får jag jobbiga biverkningar. 

Omeprazol fick jag också sluta med pga biverkningar efter en vecka. Fick pantoprazol i stället, vilket har funkat bättre.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, mikaellq säger:

Hemma igen! Allt har gått så bra så. En solig och mycket fin dag dessutom och med så trevliga människor jag mött hela vägen hem! iMac nu med Catalina. Nu när jag vet att min iMac är helt ok så ska jag installera Monterey igen. ^_^ 

 

IMG_8791.jpeg

Jag hade valt Big Sur. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Jag hade valt Big Sur. :) 

Jag förstår hur du tänker, Monterey ÄR buggig, men har bestämt mig för att det är ok nu när jag vet att min iMac är ok. ^_^ 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Alix säger:

Nyss åt jag min första havregrynsgröt på evigheter. Var okej. Bara magen gillar det så är det bra.

Jag älskar det av den enkla anledningen att min mage älskar det. Ett utmärkt sätt att starta dagen på tillsammans med en smörgås. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag älskar det av den enkla anledningen att min mage älskar det. Ett utmärkt sätt att starta dagen på tillsammans med en smörgås. 

Ska testa i morgon!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Nyss åt jag min första havregrynsgröt på evigheter. Var okej. Bara magen gillar det så är det bra.

Havrevälling är ytterst skonsamt mot magen.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äter en stor portion fiberhavregrynsgröt varannan dag, och egentillverkad Musli

varannan dag, flytande honung blir det uppå gröten 🙂

 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då har man plöjt igenom 4 säsonger av The Handmaids tale, om jag räknar rätt så var det totalt 46 avsnitt, och det blir väl bli en fortsättning, för det slutade rätt grymt när ett antal kvinnor tog hämnd på "Anföraren" som har en av huvudrollerna...

Hon på bilden är perfekt i rollen...jäkla tjej till att visa känslor..

 

 

 

Skärmavbild 2022-01-12 kl. 21.58.26.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Pocahontas säger:

Då har man plöjt igenom 4 säsonger av The Handmaids tale, om jag räknar rätt så var det totalt 46 avsnitt, och det blir väl bli en fortsättning, för det slutade rätt grymt när ett antal kvinnor tog hämnd på "Anföraren" som har en av huvudrollerna...

Hon på bilden är perfekt i rollen...jäkla tjej till att visa känslor..

 

 

 

Skärmavbild 2022-01-12 kl. 21.58.26.jpg

Jag ska börja plöja igenom mina serier ikväll, nu när jag fått tillbaka min :bultandehjarta:.

”Welcome to Earth” och Mandalorian blir det nog ikväll. :) 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, ronny säger:

Så skönt med röda siffror idag 

Svettigt till och med med fliströja och extravarm vinterjacka. Nästan som om det vore vår. sol.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Svettigt till och med med fliströja och extravarm vinterjacka. Nästan som om det vore vår. sol.gif

 

Men nu är det minus. Blå timmen.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

Men nu är det minus. Blå timmen.

Som om av en reflex Ronny konstaterade att det var dags för Vinterstudion... :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jägarns vad det blåste i går. Tur man inte hade pannkakor till lunch då. Vedträna i spisinsatsen leviterade när jag eldade i går.

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Axelman säger:

Jägarns vad det blåste i går. Tur man inte hade pannkakor till lunch då. Vedträna i spisinsatsen leviterade när jag eldade i går.

Det var ganska kraftiga vågor på Vättern igår när jag var i Jönköping även om jag inte upplevde det som en fara för att jag skulle levitera jag också. :) 

 

IMG_8789.jpeg

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Från plus 8,6 igår till minus 7 i morse!

Men det blir ändå en promenad förstås.

Ha en skön dag du med. 👋

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

49 minuter sedan, mikaellq säger:

Som om av en reflex Ronny konstaterade att det var dags för Vinterstudion... :) 

hur går det med din Mac inga problem idag?

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...