Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, ronny säger:

Axelmans artikel i expressen om att Eriksson tyckte att

 iPhone var dödsdömt

Nej.

De tyckte att den var dålig som telefon, dvs att ringa med.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de hade fel…

vänta tills produkten är ute på marknaden först

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Telly82 säger:

Nej.

De tyckte att den var dålig som telefon, dvs att ringa med.

Jag tolkar detta som ”dödsdömt”:

 

”Ericsson hade fått en prototyp till sitt testlabb i Kista. Ingenjörerna ”sågade fullständigt” Apples telefon, skriver Åse Lindskog.

Enligt henne var testteamets utvärdering att den inte uppfyllde en enda teknisk specifikation, och var en ”skittelefon” som ingen skulle komma att köpa.”

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom
1 timme sedan, ronny säger:

Hur tolkar ni rubriken?

för mig får det att låta som att lanseringar som försvann lika fort som de kom

Det är väl snarare att de planerar att Sherlocka dem.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dagens presskonferens om nya restriktioner mot covid-19 framstår pandemin mer som ett arbetsmiljöproblem för sjukvården än en fara för liv och lem och människors hälsa i samhället. Jag tycker nog att man ska diskutera om frihetsbegränsande smittskyddsåtgärder är motiverade utifrån ett arbetsmiljöperspektiv. Det är trots allt en annan principiell förutsättning än när vi gick in i detta för snart två år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man får försöka se det från den "ljusa sidan"  ...

 

Ljusräkningen för Dec 2021 damp ner ... sammanlagt 4983 kr

Aldrig haft sån hög räkning, visserligen var förbrukning lite högre än föregående år, (2020)  

men dec var lite kallare 2021...

Dec räkningen för 2020 låg på 1037 kr

så nästan 5 ggr högre för dec 2021 ..bara att hysta upp o betala..😞

Redigerad av Pocahontas
  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Pocahontas säger:

Man får försöka se det från den "ljusa sidan"  ...

 

Ljusräkningen för Dec 2021 damp ner ... sammanlagt 4983 kr

Aldrig haft sån hög räkning, visserligen var förbrukning lite högre än föregående år, (2020)  

men dec var lite kallare 2021...

Dec räkningen för 2020 låg på 1037 kr

så nästan 5 ggr högre för dec 2021 ..bara att hysta upp o betala..😞

Skicka faktura på mellanskillnaden till Rosenbad. Eller till miljöpartiet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi här i mellansverige har bara fått dubbelt så dyr el............................ :angry:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Vi här i mellansverige har bara fått dubbelt så dyr el............................ :angry:

Jag lider med er. Jag själv har det bra som bor i lägenhet med en försvinnande liten elräkning. Värmen kommer från fjärrvärmen (varmvatten) den kommunala. En dryg hundralapp var tredje månad. 
 

Utan att gå in på explosiv politik så är det ändå politik som ställt till det för er med elektrisk uppvärmning i egen villa. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Alix säger:

Efter dagens presskonferens om nya restriktioner mot covid-19 framstår pandemin mer som ett arbetsmiljöproblem för sjukvården än en fara för liv och lem och människors hälsa i samhället. Jag tycker nog att man ska diskutera om frihetsbegränsande smittskyddsåtgärder är motiverade utifrån ett arbetsmiljöperspektiv. Det är trots allt en annan principiell förutsättning än när vi gick in i detta för snart två år sedan.

jaså det kom en presskonferens till slut

det var ju sagt den 13:e först 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Otäck men mästerligt gjord och spelad. scared.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 timmar sedan, Telly82 säger:

Det var en bom med kameror och mätinstrument som inte verkade låsa fast sig ordentligt på Voyager 2, som sköts upp före Voyager 1. Man hann modifiera Voyager 1 före uppskjutningen, fast det bara var några veckor emellan.

På Voyager 2 satte man farkosten i rotation i ett försök att få bommen att låsa fast sig och man tror att bommen satt fast, men att det var avkännaren som det var fel på.

 

Jodå, det var dessa som fick ny programvara uppskickad efterhand, bland annat bättre bildkomprimering. :) 

OTA-uppdatingar, med lite värre konsekvenser vid misstag, ca 40 år innan iPhone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, marcushedenstrom säger:

Det är väl snarare att de planerar att Sherlocka dem.

”Förespråkare av Watson från Karelia Software, LLC hävdar att Apple kopierade deras produkt utan tillåtelse,

 

Fenomenet att Apple släpper en funktion som ersätter eller undanröjer programvara från tredje part är så välkänt att att vara Sherlocked har blivit en accepterad term som används inom utvecklargemenskapen för Mac och iOS.”

 

Det brukar väl vara tvärtom 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, ronny säger:

”Förespråkare av Watson från Karelia Software, LLC hävdar att Apple kopierade deras produkt utan tillåtelse,

 

Fenomenet att Apple släpper en funktion som ersätter eller undanröjer programvara från tredje part är så välkänt att att vara Sherlocked har blivit en accepterad term som används inom utvecklargemenskapen för Mac och iOS.”

 

Det brukar väl vara tvärtom 

Alla kopierar av alla med goda idéer. Det är inget nytt, men vad som sällan erkänns är att Apple ofta är tidiga. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installerar om macOS. Om inte hårdvarufel så nästan helt säkert ett mjukvarufel. Håller båda tummarna… 👍👍

 

EA327108-D7FE-42AB-B55B-16C1C7631A19.jpeg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Mjukvarufelet stavas Monterey... :hihihi:;) 

Bra svar faktiskt och kan mycket väl vara sant. Jag började redan planera för denna möjlighet/risk innan denna ominstallation men vill ändå testa med Monterey först. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Bra svar faktiskt och kan mycket väl vara sant. Jag började redan planera för denna möjlighet/risk innan denna ominstallation men vill ändå testa med Monterey först. 

Obegripligt egentligen att Apple bakar in både Apple Silicon och Intel i samma installationsfil. :fundersam:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Obegripligt egentligen att Apple bakar in både Apple Silicon och Intel i samma installationsfil. :fundersam:

Ja det hade åtminstone minskat nerladdningstiden att ha separata paket och kanske minskat risken för fel också. 
 

Vi får hoppas att det funkar nu, annars blir det nedgradering. Monterey 12.2 kommer förmodligen inte förrän i början av februari. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja det hade åtminstone minskat nerladdningstiden att ha separata paket och kanske minskat risken för fel också.

Det är många som har problem att installera då det krävs väsentligt mycket mer ledigt utrymme nu än tidigare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Det är många som har problem att installera då det krävs väsentligt mycket mer ledigt utrymme nu än tidigare.

Det var 124 GB ledigt i min iMac. Borde räcka även för detta buggiga system. 🙏

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Det var 124 GB ledigt i min iMac. Borde räcka även för detta buggiga system. 🙏

Jadå! Annat är det dock ofta med de som har en skol-MBA på 120 GB... :D 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...