Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2021-12-17 21:53, Marooned säger:

Hörde ni mig byggde denna anordning efter jobbet idag. Älskar Formel 1 och även att köra det, men så jävla trött på att pedalerna rör sig på golvet. Testat glidmatta och allt möjligt. Men aldrig funkat plus att positionen på pedalerna blir olika från gång till gång då man ska köra.

 

Vackert bygge är det inte, men det funkar. Jag/stolen är motvikt så dom rör sig inte en mm och så är dom skruvade i 2 av dom 4 brädorna.

 

 

IMG_3093.jpeg

66128774025__C59DD579-CDE0-4A22-8145-9B794FCE85C4.jpeg

Det där runda nere till höger på översta bilden.......  Är inte det dopingklassat?  :fundersam::whistling:

  • Gilla 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tandborte och annat som är bra att ha när man ska sova på annan ort samt lite julmat, juldryck och julgodis.

Tandborte, är det namnet på din gåbortstandborste?default_laugh.png.cb3c46fd116f07b4f97ddc4bdcad4439.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte griljerat någon skinka i kväll, köpte några skivor i stället. Dock var sonen här och vi delade på en kebabpizza. Första gången jag åt fläskkött på nästan tre månader. Det satt fint! Magkatarren bedarrar och magen vill nu ha riktig mat. Det får vara slutnojat och en gradvis återgång till vanlig föda anbefalles för egen del. Fast lite mer nötkött och kyckling än tidigare. Och lite mindre fläsk.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade mailen nyss och såg besked om utbetalning från FK och kollade bara lite slött. Men den sa att jag får 1,500:- mer from januari 2022 i sjukersättning!! Blev superglad och måste bara nämna det! :skondans:

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle med bussen dan före doppardan men varken ToGo eller Swish funkade så jag fick betala med betalkortet istället. 
 

Det tog några minuter innan jag kom underfund med att min iPhone loggat in på bussens nätverk som saknar internet. 
 

Onödig irritation. Nu åtgärdat. 
 

5B642D82-64F2-4A6F-8683-9DFFF7D4FFB8.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bokade tid för tredje dosen nyss. VGR segar, men släppte idag tider för 50+. Annars skulle de ha gjort det först den 10 januari. Jag fick tid 12 januari. 💉 🦠

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på en bra serie...Nicole Kidman är inte så tokig...🙃

 

 

Skärmavbild 2021-12-27 kl. 19.12.05.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och jag tittar på ”Ensam hemma” på Disney+.

 Fick syn på den i flödet och kände för det. :) 

 

398EACDD-54B9-46AB-849B-3EE589D6AC07.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, mikaellq säger:

Och jag tittar på ”Ensam hemma” på Disney+.

 Fick syn på den i flödet och kände för det. :) 

 

398EACDD-54B9-46AB-849B-3EE589D6AC07.jpeg

Minsann den måste ha varit gratis nedladdning någon gång

 

48E99201-32DF-49A2-B8C7-5C11537AF3F1.jpeg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, ronny säger:

Minsann den måste ha varit gratis nedladdning någon gång

 

48E99201-32DF-49A2-B8C7-5C11537AF3F1.jpeg

Den är skitrolig. De bägge bovarna… 😄

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-12-23 22:14, MacHedda säger:

Det där runda nere till höger på översta bilden.......  Är inte det dopingklassat?  :fundersam::whistling:

Coolt bygge 👍🏻Bättre än att köpa svindyr utrustning. Älskar F1 också men kör med Dualshock och automatlåda på PS4. Måste vara en helt annan känsla med det du har :). Själv kör jag för McLaren. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har snickrat idag också på min lediga dag. Var en salig röra på skrivbordet med skärmar, dator och tv-spels konsoler. Blev rätt nöjd faktiskt. Köpte ben på IKEA som är till kök, hyllplan på Hornbach som jag kapa till 140cm. Satte ledbelysning under hyllplanet, som styrs med Homekit. Dock inte det som är tänt på bilden. 

 

Om någon undrar varför jag har två skärmar. Den till vänster är en gamingskärm, den till höger för bildredigering och allmän datoranvändning.

 

IMG_3157.jpeg

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Marooned säger:

Har snickrat idag också på min lediga dag. Var en salig röra på skrivbordet med skärmar, dator och tv-spels konsoler. Blev rätt nöjd faktiskt. Köpte ben på IKEA som är till kök, hyllplan på Hornbach som jag kapa till 140cm. Satte ledbelysning under hyllplanet, som styrs med Homekit. Dock inte det som är tänt på bilden. 

 

Om någon undrar varför jag har två skärmar. Den till vänster är en gamingskärm, den till höger för bildredigering och allmän datoranvändning.

 

IMG_3157.jpeg

Har också konsoller framme jag använder :)  i dagsläget PS2, XBOX, Gamecube, PS4 Pro. Har två PS1 och en XBOX 360, men de står på vänt. 360 måste jag byta läsare på, eller köpa en annan 360. PS1 kommer fram om jag lyckas få tag i första Silent Hill till vettigt pris. GC är riktigt nice att köra RE på. Har alla utom RE2 och RE3 Nemesis. Sen har jag en C64, Två C128 och en Amiga 500+ med mängder av tillbehör. Men de senare plockar jag bara fram varannat år kanske. En PS3 ska inskaffas frampå, den modellen som är mest bakåtkompatibel :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, iMarc säger:

Har också konsoller framme jag använder :)  i dagsläget PS2, XBOX, Gamecube, PS4 Pro. Har två PS1 och en XBOX 360, men de står på vänt. 360 måste jag byta läsare på, eller köpa en annan 360. PS1 kommer fram om jag lyckas få tag i första Silent Hill till vettigt pris. GC är riktigt nice att köra RE på. Har alla utom RE2 och RE3 Nemesis. Sen har jag en C64, Två C128 och en Amiga 500+ med mängder av tillbehör. Men de senare plockar jag bara fram varannat år kanske. En PS3 ska inskaffas frampå, den modellen som är mest bakåtkompatibel :)

Ångrar att jag gjort mig av med konsolerna igenom åren. Sega Megadrive 16-bit, Nintendo 8-bit, Super Nintendo, PS 1, PS2, PS3, Xbox alla versioner utom den allra första. Gameboy och så vidare.

 

Kul att du sparat dom och använder dom. Silent Hill minns man! Vi är många av oss som hoppas på ett nytt, tänk det med PS5 grafik. Wow.

 

Resident Evil var/är också en favorit. Även fast dom nya är riktigt bra så slår inget det allra första. Samma med Metal gear solid och det första. Kommer inte ihåg vilket av dom det var, men något av spelen hade ett uppdrag där man skulle få fram en kod, så när man löst lite grejer i spelet så visade det sig att siffrorna stod i den lilla boken man får med i fodralet. Det var verkligen mindblowing för mig minns jag 🙃

 

Körde du Grand theft auto det första med? Jisses med timmar man la ner i det. Hade tyvärr aldrig C64 eller Amiga. Men kompisen hade och där spenderande man ju en del tid...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Marooned säger:

Ångrar att jag gjort mig av med konsolerna igenom åren. Sega Megadrive 16-bit, Nintendo 8-bit, Super Nintendo, PS 1, PS2, PS3, Xbox alla versioner utom den allra första. Gameboy och så vidare.

 

Kul att du sparat dom och använder dom. Silent Hill minns man! Vi är många av oss som hoppas på ett nytt, tänk det med PS5 grafik. Wow.

 

Resident Evil var/är också en favorit. Även fast dom nya är riktigt bra så slår inget det allra första. Samma med Metal gear solid och det första. Kommer inte ihåg vilket av dom det var, men något av spelen hade ett uppdrag där man skulle få fram en kod, så när man löst lite grejer i spelet så visade det sig att siffrorna stod i den lilla boken man får med i fodralet. Det var verkligen mindblowing för mig minns jag 🙃

 

Körde du Grand theft auto det första med? Jisses med timmar man la ner i det. Hade tyvärr aldrig C64 eller Amiga. Men kompisen hade och där spenderande man ju en del tid...

Ungefär samma här fast min son tog över de äldsta och har dem kvar :)  

Silent Hill tror jag tyvärr aldrig mer kommer att få en uppföljare, men man kan leva på hoppet så klart. Mer troligt att de gör en reboot/remaster men knappast troligt detta heller. Spelutvecklaren hoppade av Konami och har tydligt deklarerat att någon mer episod kommer inte att göras, åtminstone av honom då han anser att Silent Hill kan inte bli bättre än det har varit, episod 1-3, och modern högt utvecklad grafik skulle förstöra både stämningen och ”magin” i spelet. 
RE är det första survival horror jag spelat och har sedan dess älskat dem alla utom 5:an, 6:an. Det första tycker jag också är bäst, följt efter Code Veronica X, RE4..Reboot på RE2 var grymt bra också och 7 var ett nytänk, ett mycket lyckat sådant som är bland det mest skrämmande jag spelat. Village har jag börjat med, verkar lovande!

Lite pinsamt att jag missat Metal Gear Solid lol, har dock Phantom Pain på PS4 men inte kört det ännu. GTA gillade jag aldrig, men grabben älskade dem allihop. 
Förövrigt så är jag en sk Tomb Raider, har kört igenom dem alla flera gånger och de två sista måste jag säga är helt otroliga, har runt 500 speltimmar totalt på dem. 
Men där verkar det vara stopp med uppföljare också, men snackas om reboot av de första. 
Sen finns det ju spel annars inom horror som inte går att spela, de är för läskiga, åtminstone om man sitter själv :)  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Alix säger:

Bokade tid för tredje dosen nyss. VGR segar, men släppte idag tider för 50+. Annars skulle de ha gjort det först den 10 januari. Jag fick tid 12 januari. 💉 🦠

Snabba ryck! Bokade om och fick nyss tredje dosen. Moderna denna gång! Pfizer tidigare. 💉💪🏻👍🏻

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Njuter! Slurrp! :kaffe: Aahh!! :P  Även några chokladbitar ur en Alladin-ask som nu är halväten. yummy.gif

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på Ensam hemma 2, orkar inte läsa böcker nu.

Ser ni vem som visar vägen för lille Kevin? 😄

 

IMG_8691.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testade porträttläget på min nästan nya 12 Mini. Samt besökte återvinningen. Jag blir så glad att se att överklassen börjat källsortera. :hihihi:

Skärmavbild 2021-12-29 kl. 13.23.32.png

Skärmavbild 2021-12-29 kl. 13.23.56.png

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...