Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Jag har dammat av dvd..

passar bra nu med ny stadsminister 

 

F0489B77-6D07-4100-BB33-EB0562AE3790.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bara Tommy Körberg som lever av de som deltar i revyn 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, ronny säger:

Det är väl bara Tommy Körberg som lever av de som deltar i revyn 

Det var några år sedan. Tiden går…

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, mikaellq säger:

Det var några år sedan. Tiden går…

Revyn är från 1976

Medverkande:

Hans Alfredson, död 2017

Tage Danielsson, död 1985

Gösta Ekman, död 2017

Tommy Körberg,

Lena Nyman, död 2011

Monica Zetterlund, död  2005

Gunnar Svensson, död 1995

Bo Andersson,

Kerstin Bagge,

Lars Bagge och

Lena Ericsson.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutar med Mail och går tillbaka till Gmail-appen efter att ha fått nedanstående felmeddelande. Det behöves inte göras som det stod utan plötsligt funkade det. Men Mail och IOS 15 är buggig. Gmail kan man lita på (trots dess bloatade utförande). Push får man på köpet liksom 2FA, det senare inte lika kul.

 

IMG_3922.thumb.png.49169f704264d7a62ebcfcbc9b60b432.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, Alix säger:

Slutar med Mail och går tillbaka till Gmail-appen efter att ha fått nedanstående felmeddelande. Det behöves inte göras som det stod utan plötsligt funkade det. Men Mail och IOS 15 är buggig. Gmail kan man lita på (trots dess bloatade utförande). Push får man på köpet liksom 2FA, det senare inte lika kul.

 

IMG_3922.thumb.png.49169f704264d7a62ebcfcbc9b60b432.png

Har funkat klockrent för mig. Att ha flera källor i samma klient är väldigt praktiskt men antar att man kan lägga till fler källor även till Gmail-appen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Har funkat klockrent för mig. Att ha flera källor i samma klient är väldigt praktiskt men antar att man kan lägga till fler källor även till Gmail-appen.

Då har du haft tur så långt. Felmeddelandet jag fick var en lögn = bugg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

S1A10, "First Day": Season finale. The world, still reeling from global destruction, faces a new and unforeseen dawn.

Har även Dr. Brain ikväll som är ganska bra, också den säsongsfinal nu, lyckligtvis översatt till engelska.

 

Ska bli skönt att koppla av till om en stund. :jultomte:

 

Invasion S1 final.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar på "Världarnas krig" som nu sänds av SVT 1.

 

H.G Wells måste snurrra runt i sin grav, för så djäkla töntigt boken är återgiven på film...

Eller så har jag förträngt handlingen när jag läste boken på 50-talet.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Kollar på "Världarnas krig" som nu sänds av SVT 1.

 

H.G Wells måste snurrra runt i sin grav, för så djäkla töntigt boken är återgiven på film...

Eller så har jag förträngt handlingen när jag läste boken på 50-talet.

 

Det mesta i filmutbudet är sopor såklart. Man får vara glad när man hittat något som går att stå ut med i en timme. Att som jag hittat flera serier värda att ge många timmar är en närmast osannolik välsignelse. 
 

Men samma sak gäller böcker såklart. Det mesta är ointressant skräp i mina ögon. Jag väljer med stor omsorg. 
 

Jag känner ändå en stor tacksamhet för att utbudet är så stort att jag faktiskt kan välja, även i vilket format jag vill ha underhållningen eller ny kunskap i. 
 

Filmer, böcker, podcasts…

Youtube är en skattgömma för både underhållning och ny kunskap till exempel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick ett längre forum 404 ikväll. Något @felix-d bör veta om.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

S1A10, "First Day": Season finale. The world, still reeling from global destruction, faces a new and unforeseen dawn.

Har även Dr. Brain ikväll som är ganska bra, också den säsongsfinal nu, lyckligtvis översatt till engelska.

 

Ska bli skönt att koppla av till om en stund. :jultomte:

 

Invasion S1 final.jpeg

Både Invasion och Dr. Brain avslutade sina respektive sista avsnitt med en tydlig öppning för fortsättning, Invasion med mer invasion och Dr. Brain på sitt eget mycket knepiga sätt.

 

Jag avskyr att vänta. :irriteradtjej:

 

030321_Apple_International_Series_Dr_Brain_inline_image_post.jpg.large.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

S1A10, "First Day": Season finale. The world, still reeling from global destruction, faces a new and unforeseen dawn.

Har även Dr. Brain ikväll som är ganska bra, också den säsongsfinal nu, lyckligtvis översatt till engelska.

 

Ska bli skönt att koppla av till om en stund. :jultomte:

 

Invasion S1 final.jpeg

Spännande , var den bra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Jag tror att det är @Andreas Thors som fixar sådant numera. Jag mejlade honom i alla fall.

Har de helg ledigt? Isåfall får vi vara snabba

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

34 minuter sedan, ronny säger:

Spännande , var den bra?

Ja och det var ju säsongsfinal så det hände mycket som verkade bra men kanske inte var det så jag kan knappt hålla mig tills de släpper andra säsongen av de båda serierna. impatient.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att kunna motivera att behålla tv+ ett tag till nu när man mest väntar på att Foundation, Invasion och Dr. Brain kommer med nya säsonger så har jag letat efter mer av intresse men än så länge bara hittat "For all man kind" och "Servant" med en del förmodat övernaturligt i sig.

 

Lite magert hos Apple tycker jag som dock har det gamla som "See", "Tiny World" och "Calls" om jag nu inte mot förmodan hittar mer. Har ju alltid hyrfilmerna också. Förväntar mig att huvuddelen av underhållningen kommer att komma från Disney+ och Curiosity Stream, kungen jämte YouTube för dokumentärer (mycket vetenskap).

 

whattosee.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag räddat tillvaron för sonen. Plötsligt fungerade inte ratten till PS4:an längre. Den kalibrerade sig inte automatiskt och ratten roterade inte till gränslägena vid start. Testade att kalibrera den via datorn. Alla signaler från knapparna, pedalerna och växelspaken gick fram men inte från styrningen.
 

Kollade lite på nätet och upptäckte att några hade haft samma problem och det visat sig vara motorerna som brunnit…

 

Bara att plocka isär eländet…. Plockade lös ratten och började lossa kablarna för att kunna ta isär den. När jag så måste flytta på nätaggregatet upptäcker jag att nätkabeln hoppat ur….  I med kablarna, skruva fast den på plats och koppla in -

 

”TA DAAAAA”!

 

Knappar och kontroller matas via USB men styrservo och Force Feedback matas från nätaggregatet.

 

 Snacka om en überlycklig son. Han såg tusenlapparna flyga framför ögonen när jag började kalibrera och det inte funkade. 
 

Nöjd far, lycklig son - En bra dag redan. 

 

  • Gilla 2
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun och jag trotsade snöovädret och for till IKEA och köpte diverse till den blivande hyresgästen. 3,000:- plus en rejäl stressreaktion på förmiddagen. :stjarnsmall:

...

Lägger vinylgolv i källarrummet. Ser fint ut.

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Premiärduschade i nya badrummet i går kväll. Det var enormt skönt att äntligen börja se målsnöret. Det har varit tre gånger mer jobb än jag räknat med att göra om i källaren. Vet inte om jag skulle ha gjort det om jag vetat det.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tittat på två avsnitt av säsong 2 av War of the Worlds som nu börjar verka vara mer vettig, alltså att logiken bakom dramat, kriget, allt dödande börjar följa alla matematiska lagar. Att de invaderande ser ut precis som oss och talar flytande engelska är helt logiskt om de inte rest från en annan planet hundratals ljusår bort utan istället rest i tid genom kvanta. Kvantfysik. :) 

 

Bara a7 och a8 kvar där hos Disney+.

Snart bara Mandalorian kvar bland det första.

Men har såklart massor med dokumentärer att titta igenom hos Curiosity Stream. :nerd:

 

mittCuriosityStream.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

För att kunna motivera att behålla tv+ ett tag till nu när man mest väntar på att Foundation, Invasion och Dr. Brain kommer med nya säsonger så har jag letat efter mer av intresse men än så länge bara hittat "For all man kind" och "Servant" med en del förmodat övernaturligt i sig.

 

Lite magert hos Apple tycker jag som dock har det gamla som "See", "Tiny World" och "Calls" om jag nu inte mot förmodan hittar mer. Har ju alltid hyrfilmerna också. Förväntar mig att huvuddelen av underhållningen kommer att komma från Disney+ och Curiosity Stream, kungen jämte YouTube för dokumentärer (mycket vetenskap).

 

whattosee.jpeg

Men nu har du ju Disney plus medan du väntar 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, MacHedda säger:

Idag har jag räddat tillvaron för sonen. Plötsligt fungerade inte ratten till PS4:an längre. Den kalibrerade sig inte automatiskt och ratten roterade inte till gränslägena vid start. Testade att kalibrera den via datorn. Alla signaler från knapparna, pedalerna och växelspaken gick fram men inte från styrningen.
 

Kollade lite på nätet och upptäckte att några hade haft samma problem och det visat sig vara motorerna som brunnit…

 

Bara att plocka isär eländet…. Plockade lös ratten och började lossa kablarna för att kunna ta isär den. När jag så måste flytta på nätaggregatet upptäcker jag att nätkabeln hoppat ur….  I med kablarna, skruva fast den på plats och koppla in -

 

”TA DAAAAA”!

 

Knappar och kontroller matas via USB men styrservo och Force Feedback matas från nätaggregatet.

 

 Snacka om en überlycklig son. Han såg tusenlapparna flyga framför ögonen när jag började kalibrera och det inte funkade. 
 

Nöjd far, lycklig son - En bra dag redan. 

 

… och det luktade inte bränt ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, Axelman säger:

Frun och jag trotsade snöovädret och for till IKEA och köpte diverse till den blivande hyresgästen. 3,000:- plus en rejäl stressreaktion på förmiddagen. :stjarnsmall:

...

Lägger vinylgolv i källarrummet. Ser fint ut.

I Albert och Herbert så sniffade bara deras hyresgäst och gick därifrån 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, ronny säger:

Men nu har du ju Disney plus medan du väntar 

Massor där ja även om War of the Worlds snart är färdigtittad, bara två avsnitt kvar, men The Mandalorian har jag hela andra säsongen kvar av. Det blir nog mycket dokumentärer i vinter. :) 

🖥

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...