Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, mikaellq säger:

Låter politiskt-religöst. Om så världen går under så kommer hen inte välja annat än Android. 🙏😇

Tyvärr är det väl så (men knappast politiskt-religiöst, bara bekvämt och kvasikontrollerande). :( 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Tyvärr är det väl så (men knappast politiskt-religiöst, bara bekvämt och kvasikontrollerande). :( 

Kanske bara olika ord för samma sak? Vi människor är ju ofta inte bättre än att förlita oss på känslor, det bekväma. 
 

Att studera saker närmare, leda i bevis de påståenden man vill tro på är alldeles för jobbigt. 
 

Ärligt talat, har många ens förstånd till att förhålla sig vetenskapligt, logiskt, rationellt till sin verklighet?

 

 Nu för att inte bli anklagad för att sitta på höga hästar så vill jag tillägga att de flesta visar upp samma intellektuella lättja. 
 

Vetenskapsrevolutionen i slutet av Renässansen, som startade Upplysningstiden, skedde inte heller utan smärta och mycket arbete, det som också förändrade allt!

 

 Tro är mycket svårt att ändra på. Vi känner för mycket och tänker, ifrågasätter på tok för lite. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittar på Europas Blodiga Historia som inleds med mordet på Attila hunnerkonungen på hans bröllopsnatt.

Detta var vid slutet av Rommarrikets storhet och växlar sedan över till tid någon gång under Renässansen.

Kanske de två mest våldsamma epokerna? Kanske medeltiden var för dåligt dokumenterad?

 

Jag är hursomhelst glad över att jag lyckats få avsnitten hos Disney+ till att avlösa varandra så att jag kan spendera flera timmar på en serie om jag vill utan att lyfta ett finger. Smidigt.

 

Var bara att tillåta autouppspelning (men inte på nästan någon annan sida) och stänga av AdGuard på denna sida. B) 

 

auto.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 timmar sedan, Alix säger:

Jag blir fruktansvärt frustrerad av en släktings mobiltänk.

Hen vill alltid att det ska vara billig Android och ska nödvändigtvis avbetala. Så hen väljer Androidskit som är skit även för att vara Android. Lite bättre mellanklassare Android går bort därför att de gives aldrig på avbetalning.

Sedan får hen massor av problem som hen ojar sig över. Sedan sätter hen det på repeat och undrar om nästa Androidskit hen vill köpa är en bra deal. As if...

Jag talar om för hen att om hen inte vill modda med Gcam är det Iphone som gäller, för att video ska bli bra. Alla vet att Iphone är bäst på video, vilket är viktigt för hen. Men modda med Gcam vill hen inte, och hen vill ha Android, inte Iphone...

Att jag relativt sett är expert på sådant här imponerar inte, men ändå får jag frågan om inte den där Androidskiten hen funderar på att köpa är en bra deal...

Gaaaaah!!! :irriteradtjej:

Jag gav bort en 6s Plus i fint skick med bra batteri till en anhörig förra julen. Hen jublade att hen fått en iPhone. Hen har inte rört telefonen sen dess och ligger i en byrålåda. Säger att S7 är nog bättre. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öppnade min gamla iMac G3 och gjorde rent och drog åt lite skruvar. Stått oanvänd i 10 år. Satte sedan i kontakten och startade upp den lilla juvelen som fortfarande fungerar :)  Det var en riktigt härlig flashback. OS 9.2.2 och Tiger är installerat. Går att surfa med Classzilla och helt underbart att köra alla mina gamla Tomb Raider. :D

860FC2F8-4BB9-4D44-B4FB-C0663FDE5ECB.tiff

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Jag gav bort en 6s Plus i fint skick med bra batteri till en anhörig förra julen. Hen jublade att hen fått en iPhone. Hen har inte rört telefonen sen dess och ligger i en byrålåda. Säger att S7 är nog bättre. 

Vet inte om jag ska trycka på gilla, skratta eller gråta. :stjarnsmall:

 

Men det var snällt av dig. :) 

 

Jag har erbjudit min släkting en Iphone men fått nobben. :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, iMarc säger:

Jag gav bort en 6s Plus i fint skick med bra batteri till en anhörig förra julen. Hen jublade att hen fått en iPhone. Hen har inte rört telefonen sen dess och ligger i en byrålåda. Säger att S7 är nog bättre. 

 

5 timmar sedan, Alix säger:

Vet inte om jag ska trycka på gilla, skratta eller gråta. :stjarnsmall:

 

Men det var snällt av dig. :) 

 

Jag har erbjudit min släkting en Iphone men fått nobben. :mellow:

Byt anhöriga och släkt.😮💨

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

3 veckor kvar att jobba innan julledigheten kommer

En månad till julafton. :jultomte:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En granne sålde nyss sitt ganska ordinära 1 1/2-planshus från 1930-talet. 5,4 mille steg det till med blixtens hastighet. Vi fattar nada. Men så mycket begriper jag att området bör byta namn till Guldhyllan. :pompoms:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det bara Invasion och Dr. Brain att följa, Foundation kommer inte med nytt förrän om något år. Men jag behåller tv+ ett tag till ändå. 
 

Disney+ har inget nytt alls av det i min Watchlist men istället många serier med många avsnitt att se när jag vill. Nöjd. 
 

FB941961-323F-409F-BE9A-A8C170BE2FA7.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Var säsongen slut för Foundation?

Ja tyvärr. :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Alix säger:

IMG_3754.thumb.jpg.aca8859e17e5ad351650c3c4edf7977a.jpg

 

Tog en långpromenad och hittade en 35 m hög gran med dubbeltopp. Mätte med Arboreal Trädhöjd-appen.

Och……. ? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, mikaellq säger:

Och……. ? :) 

”Vad jag gör idag-tråden” verkar inte innebära att något måste bli ett ”och..?”. Det var bara det. Sedan kan man fundera över högra granar om man vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

”Vad jag gör idag-tråden” verkar inte innebära att något måste bli ett ”och..?”. Det var bara det. Sedan kan man fundera över högra granar om man vill.

Nej nej, jag blev nyfiken på vad dubbel topp och 35m berättat för dig. 🙂 Jag vet ju att du vet mer om det levande än jag gör. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Förslag på julvärd 2022: Andreas Norlén! Han är van vid att handskas med tomtar

Redigerad av Pocahontas
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Nej nej, jag blev nyfiken på vad dubbel topp och 35m berättat för dig. 🙂 Jag vet ju att du vet mer om det levande än jag gör. 

Granen är hög! Trots att den har två toppar. Hade den haft en topp hade den varit ännu högre.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Granen är hög! Trots att den har två toppar. Hade den haft en topp hade den varit ännu högre.

Aha då förstår jag. Vet du, jag ser inte ens sånt. 😄

Men jag tycker uppriktigt mycket om moder natur och kanske man får mer tid med det nu när ålderdomen närmar sig. Har ju skogen alldeles intill, under all snö… ;) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

-Titta så fint det är i naturen!

-Hur vet du det? Allt är ju täckt av snö!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Aha då förstår jag. Vet du, jag ser inte ens sånt. 😄

Men jag tycker uppriktigt mycket om moder natur och kanske man får mer tid med det nu när ålderdomen närmar sig. Har ju skogen alldeles intill, under all snö… ;) 

Det är bevisat att 20 minuter i en skog med susande träd lugnar nerverna. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Alix säger:

Det är bevisat att 20 minuter i en skog med susande träd lugnar nerverna. :) 

Så är det varför jag borde vara mycket mer ute i skogen, ensam, fridfull… 🙏

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...