Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

17 minuter sedan, mikaellq säger:

Har precis tittat färdigt på avsnitt 2 och 3 av War of the Worlds.

Mer verklighetstrogen och kan därför stundtals bli riktigt otäck. 👍

 

Nu tror jag kompletterat listan med filmer & serier hos IMDb så att filmdatabasen kan berätta för mig när något roligt händer genom e-post, som att nya avsnitt kommer till serier jag sett alla avsnitt av.

 

Kan se mycket ut men det är bara Finch, Lisey's Story, Wolfwalkers, Fireball (dokumentär), Israeliska Losing Alice och Amazing Stories jag tittat färdigt på. För tillfället. Om inte fler avsnitt kommer...

 

De tolv första och See på tv+, de sista tre Disney+.

Hur kan folk orka glo på mer?

 

min IMDb lista 211120.jpeg

Du är lika nöjd idag som igår ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, ronny säger:

Du är lika nöjd idag som igår ?

Jadå, jag är nöjd men konstaterar att det kommer att ta en mindre evighet att titta färdigt på Disney+. Då har tv+ större chans att avslutas om de upphör med de bra sci-fi TV-serierna.

 

Disney+ har mer bra innehåll och kostar 89 kr i månaden medan tv+ bara 59.

Jag lär behålla det så här hela nästa år också tror jag. Serierna är bäst. :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg precis att det var säsongsfinalen av Foundation jag tittade på i fredags kväll.
IMDb verkar inte ha något att säga om någon fortsättning.

 

"Foundation showrunner David Goyer truly plans the sequence to run for eight seasons. “I don’t wanna jinx myself, but Apple knew that this was a big undertaking and they wanted to make sure that I was writing towards something,” he advised Decider. “They asked me the same question, they said, ‘In a perfect world, how many seasons do you have in mind?’ and I said, ‘Eight.’ They said, ‘Can you take us through all eight [seasons]?’ and over the course of about two hours I did take them through all eight [seasons], so hopefully we’ll get there.”

 

"It’s tough to say when Foundation season 2 must be anticipated. Ordinarily, manufacturing of season 1 offers a way of how lengthy the identical course of goes to take for the second, however on this case the pandemic meant season 1 took quite a bit longer than anybody had anticipated. Still, the lavish manufacturing most likely means season 2 will not be prepared earlier than late 2022 on the earliest – or, extra seemingly, early 2023."

 

Inte för att jag har någon brist på filmer & serier att avnjuta fram tills dess, det är bara det att ingen av dem är så storslagen som Foundation och jag vill definitivt se alla åtta säsongerna, gärna nu, NU!!! :irriteradtjej:

 

Jag litar på att IMDb berättar när det är på gång om något år. impatient.gif

 

https://gossipchimp.com/foundation-season-2-everything-we-know/
 

Foundation-end.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, mikaellq säger:

IMDb verkar inte ha något att säga om någon fortsättning.

Wikipedia har:

https://en.wikipedia.org/wiki/Foundation_(TV_series)

"In October 2021, the series was renewed for a second season."

och hänvisar till:

https://tvline.com/2021/10/07/foundation-renewed-season-2-apple-tv-plus/

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Såg precis att det var säsongsfinalen av Foundation jag tittade på i fredags kväll.
...

Om du först nu insåg att det var en säsongsfinal så har du antagligen tittat men inte förstått eller så har producenten släppt iväg ett misslyckande.

Exempel på ett tydligt slut: https://www.youtube.com/watch?v=jv2WJMVPQi8&t=1920s

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Om du först nu insåg att det var en säsongsfinal så har du antagligen tittat men inte förstått eller så har producenten släppt iväg ett misslyckande.

Exempel på ett tydligt slut: https://www.youtube.com/watch?v=jv2WJMVPQi8&t=1920s

 

Det var inget verkligt slut utan ett känslomässigt löfte om att de har mer att berätta.

Det har utlovats sju säsonger till vet du.

Den där dirigenten behöver en dusch, för att kyla ner sig lite. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Det var inget verkligt slut utan ett känslomässigt löfte om att de har mer att berätta.

Det har utlovats sju säsonger till vet du.

Den där dirigenten behöver en dusch, för att kyla ner sig lite. :) 

Det låter hursomhelst som ett dramaturgiskt misslyckande. Att slänga in någon liten cliffhanger är väl nästan standard i pauser, i allt från teaterpjäser till tV-serier?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det låter hursomhelst som ett dramaturgiskt misslyckande. Att slänga in någon liten cliffhanger är väl nästan standard i pauser, i allt från teaterpjäser till tV-serier?

Precis, för att försöka hålla liv i intresset så att vi kommer tillbaks när de har mer att berätta.

Jag vet inte om du följt Foundation men där var verkligen en "cliffhanger" fast en ljus och positiv sådan där "cliffhangern" består av det som inte berättades, det vi nu måste vänta ett år på att få veta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, mikaellq säger:

Har precis tittat färdigt på avsnitt 2 och 3 av War of the Worlds.

Mer verklighetstrogen och kan därför stundtals bli riktigt otäck. 👍

 

Nu tror jag kompletterat listan med filmer & serier hos IMDb så att filmdatabasen kan berätta för mig när något roligt händer genom e-post, som att nya avsnitt kommer till serier jag sett alla avsnitt av.

 

Kan se mycket ut men det är bara Finch, Lisey's Story, Wolfwalkers, Fireball (dokumentär), Israeliska Losing Alice och Amazing Stories jag tittat färdigt på. För tillfället. Om inte fler avsnitt kommer...

 

De tolv första och See på tv+, de sista tre Disney+.

Hur kan folk orka glo på mer?

 

min IMDb lista 211120.jpeg

Har du kollat på:  Den blomstertid nu kommer.?

"lite overklig" på slutet

 

 

Redigerad av Pocahontas
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

46 minuter sedan, Pocahontas säger:

Har du kollat på:  Den blomstertid nu kommer.?

"lite overklig" på slutet

 

 

Nej det har jag inte men jag förstår att du har det.

"Lite overklig" kan vara både bra och dåligt helt beroende på hur duktig filmskaparen och bra berättelsen är.

Kan hända att jag tittar, den finns ju hos Apple. 👍

 

denblomstertidnukommer.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-18 13:07, mikaellq säger:

Vad exakt är ett veckoslut?
Hos Wikipedia sägs det "Veckoslut är de sista dagarna på en vecka. Inom kristendomen syftar termen vanligtvis på lördag och söndag." Men i datorernas värld är allting exakt, lösa termer om ungefärlig tid är svårare att förstå för en dum maskin.

 

Så en tid och dag måste bestämmas. Söndag morgon klockan 6?

 

Jag tror att min iMac fungerar bättre efter regelbunden avstängning men att en gång i veckan räcker.

 

stängav.png

Veckoslut visade sig betyda både lördag och söndag.

Varje lördag och söndag morgon kl. 6 stängs min iMac av. :) 

Undrar hur Apple tänkt här? :fundersam:

 

Så det får bli varje söndag morgon istället.

Det räcker med en avstängning i veckan. :nerd:

stängav2.png

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, mikaellq säger:

Varje lördag och söndag morgon kl. 6 stängs min iMac av. :) 

Undrar hur Apple tänkt här? :fundersam:

Macen ska väl få vila sig både lördag och söndag, precis som du? :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Macen ska väl få vila sig både lördag och söndag, precis som du? :) 

Den borde klara sig med att få vila på sjunde dagen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Captain Marvel-filmen var en riktig ...


 

Spoiler

Animated-turkey-googly-eyes.gif&f=1&nofb


 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, mikaellq säger:

Captain Marvel-filmen var en riktig ...


 

  Dölj innehåll

Animated-turkey-googly-eyes.gif&f=1&nofb

 

 

Jag har för mig att jag tyckte den var kul och ett helt OK sällskap till en skål popcorn. Men inget som direkt fastnade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan, fel tråd. Konstigt, har ju både fått mat & kaffe nu.

Det får bli en lugn resterande eftermiddag, kanske lite träning om en stund.

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, ronny säger:

du är välkommen här ändå

Tack så mycket. :) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade min första spelning på flera år i går! Lirade för folket på PMU i Leksand på deras matrast. default_laugh.png.3a2bf58d1c0c8a0bcf2087cf804a3bcf.png Ingen höll för öronen och jag blev inte utkastad....och jag får komma tillbaka. Ett lagomt test för att se hur mycket min utbrändhet sätter käppar i hjulet för mig. Det gick skapligt men jag är väldigt ovan.

  • Gilla 5
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu när det är mörkt den större delen av arbetsdagen 

så är jullovet välkommet 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir fruktansvärt frustrerad av en släktings mobiltänk.

Hen vill alltid att det ska vara billig Android och ska nödvändigtvis avbetala. Så hen väljer Androidskit som är skit även för att vara Android. Lite bättre mellanklassare Android går bort därför att de gives aldrig på avbetalning.

Sedan får hen massor av problem som hen ojar sig över. Sedan sätter hen det på repeat och undrar om nästa Androidskit hen vill köpa är en bra deal. As if...

Jag talar om för hen att om hen inte vill modda med Gcam är det Iphone som gäller, för att video ska bli bra. Alla vet att Iphone är bäst på video, vilket är viktigt för hen. Men modda med Gcam vill hen inte, och hen vill ha Android, inte Iphone...

Att jag relativt sett är expert på sådant här imponerar inte, men ändå får jag frågan om inte den där Androidskiten hen funderar på att köpa är en bra deal...

Gaaaaah!!! :irriteradtjej:

  • Haha 2
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Jag blir fruktansvärt frustrerad av en släktings mobiltänk.

Hen vill alltid att det ska vara billig Android och ska nödvändigtvis avbetala. Så hen väljer Androidskit som är skit även för att vara Android. Lite bättre mellanklassare Android går bort därför att de gives aldrig på avbetalning.

Sedan får hen massor av problem som hen ojar sig över. Sedan sätter hen det på repeat och undrar om nästa Androidskit hen vill köpa är en bra deal. As if...

Jag talar om för hen att om hen inte vill modda med Gcam är det Iphone som gäller, för att video ska bli bra. Alla vet att Iphone är bäst på video, vilket är viktigt för hen. Men modda med Gcam vill hen inte, och hen vill ha Android, inte Iphone...

Att jag relativt sett är expert på sådant här imponerar inte, men ändå får jag frågan om inte den där Androidskiten hen funderar på att köpa är en bra deal...

Gaaaaah!!! :irriteradtjej:

Låter politiskt-religöst. Om så världen går under så kommer hen inte välja annat än Android. 🙏😇

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...