Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

27 minuter sedan, mikaellq säger:

Var den bra tycker du?

 

Jag använder mitt Schibsted-konto även till TV.nu för att tipsa om bra filmer, serier och dokumentärer.

Naturligtvis med dold e-postadress. :) 

Nu fick jag tips om en UFO-dokumentär på SVTPlay. Ska strax titta. 👽🛸🛸

 

https://www.svtplay.se/video/32982414/konspiration-ufo/konspiration-ufo-avsnitt-1?start=auto&utm_source=tv.nu&utm_content=Konspiration+UFO

 

109625224.jpeg

Nog undrade man hur tusan de bär sig åt för att göra en sån här film..:-)

Lite fånigt med farkosterna som påminde om stora sländor, men fantasi är ju det, så man får väl acceptera..  

Lite jobbigt med alla mörkerscener när man ser filmen när det är ljust ute, fick göra mörkläggning här hemma.

Handlingen, ja mycket fyrverkeriscener..  resten är lite svårfattligt, länge sen jag läste den, så jag kan inte säga om den följer boken..  ska kolla i mitt "bibliotek"  🙂

 

Låt bli att kolla på TV-serien ROSWELL  New Mexico, sån  skit...typisk amerikansk såpa

 

 

Skärmavbild 2021-11-08 kl. 16.49.26.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, mikaellq säger:

Var den bra tycker du?

 

Jag använder mitt Schibsted-konto även till TV.nu för att tipsa om bra filmer, serier och dokumentärer.

Naturligtvis med dold e-postadress. :) 

Nu fick jag tips om en UFO-dokumentär på SVTPlay. Ska strax titta. 👽🛸🛸

 

https://www.svtplay.se/video/32982414/konspiration-ufo/konspiration-ufo-avsnitt-1?start=auto&utm_source=tv.nu&utm_content=Konspiration+UFO

 

109625224.jpeg

Folk är inte riktigt friska... :( 

Betänk de isande, ENORMA avstånden.

Betänk också evigheten vilket också varelser på andra planeter haft på sig att existera och dö ut.

Vi är som ett barn som längtar efter en kompis att leka med, vill inte vara ensam...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade "tegelstenen" tror inte jag ger mig in på att läsa om den.. liten text dessutom 😉 

 

 

IMG_1452.jpeg

IMG_1453.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, mikaellq säger:

Halv åtta. 🙂

Har nyss sett samma film..

Bra, tyckte att det var lite mer humor än vanligt i Bondfilmer (som kommentaren om nakenkatten, "de där finns med päls nu"). Och det var snyggt att de lyckats få ett inledningsskott* i själva filmen, ungefär i mitten av slutstriden.

 

* en variant på 

 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Har nyss sett samma film..

Bra, tyckte att det var lite mer humor än vanligt i Bondfilmer (som kommentaren om nakenkatten, "de där finns med päls nu"). Och det var snyggt att de lyckats få ett inledningsskott* i själva filmen, ungefär i mitten av slutstriden.

 

* en variant på 

 

Så här skriver SVT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Har nyss sett samma film..

Bra, tyckte att det var lite mer humor än vanligt i Bondfilmer (som kommentaren om nakenkatten, "de där finns med päls nu"). Och det var snyggt att de lyckats få ett inledningsskott* i själva filmen, ungefär i mitten av slutstriden.

 

* en variant på 

 

Fast i en av gångarna men med en så stark koppling till det där gamla som ser ut som en gammal bländare att det knappt inte gick att missa. Första gången också jag såg Bond dö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Möäää....😵

698B8A82-CAE8-4942-A765-E70A4D84965F.jpeg

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, mikaellq säger:

Fast i en av gångarna men med en så stark koppling till det där gamla som ser ut som en gammal bländare att det knappt inte gick att missa. Första gången också jag såg Bond dö.

Vapenpipa, inte bländare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

41 minuter sedan, Alix säger:

Jag har bara regn hos mig. :D 

Orup? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Möäää....😵

 

Snöbollskrig. :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nyss lyssnat igenom ABBA-s nyaste. För oss som var med när de slog igenom är det en historisk händelse. Men nog är det en väldigt blek kopia av sig självt och vore det inte för damernas förföriska röster så skulle den aldrig se dagens ljus. Men de gör hela skillnaden! :foralskad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Jag har nyss lyssnat igenom ABBA-s nyaste. För oss som var med när de slog igenom är det en historisk händelse. Men nog är det en väldigt blek kopia av sig självt och vore det inte för damernas förföriska röster så skulle den aldrig se dagens ljus. Men de gör hela skillnaden! :foralskad:

Jag var med jag också då. Väldigt ung men ändå...

Vad jag ser är det vanliga, att när rätt människor möts och slår sina berömda påsar ihop så kan underverk ske. Alltså, ABBA är ett lagarbete och ett jag tyckte om från start. 🥰

 

Nostalgi? Visst men helt ok.

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kändes rätt surrealistiskt på 70-talet att se två nioåriga tjejer (min lillasyster och hennes kompis) ha show hemma, där de mimade ”Gimme, gimme, gimme a man after midnight”! 😬

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag var liten var "Teach me tiger" en stor hit. Kunde aldrig fatta vadan denna stackars tiger måste få pussar. :fundersam:

 

 

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är du nöjd nu då  Telly????

 

 

B6EDDEBF-541B-4674-8712-2560C9220765.jpeg

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, Axelman säger:

Är du nöjd nu då  Telly????

Så länge du och ditt försäkringsbolag är nöjda så är jag nöjd. :) 

 

Du ser riktigt proffsig ut, förresten. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Telly82 säger:

Så länge du och ditt försäkringsbolag är nöjda så är jag nöjd. :) 

 

Du ser riktigt proffsig ut, förresten. :) 

Kan bero på att det inte är jag som gör det. :fulfejs:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gokväll!

 Fått mycket gjort idag, bland annat handlat mycket middagsmat och kaffe såklart, går inte att leva utan kaffe! ☝️
 

En ganska bra dag alltså. :) 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Det där ”dölj min e-postadress” börjar bli riktigt användbart i synnerhet med alla nyhetsbrev jag prenumererar på, som från Gatestone. Listan börjar bli långt med fake e-postadresser. grin.gif


image.jpeg.7c0a14e4080da21c66964ae8d7989cb4.jpeg

Vad är poängen med det? Min standardadress har blivit ”Pwned in 7 data breaches” och jag har inte märkt något negativt med det. Google tar hand om skräpposten. Inte ett pillekvitt kommer igenom. :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...