Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Pocahontas säger:

Prenumerar på HBO Max nu..blir mycket tittande där framöver, älskar film

Jag är frestad men också lika långsam med att välja som när jag till slut köpte min iMac. 
Jag vet inte än om det är Disney+, HBO Max eller Netflix jag vill ha. De har sina styrkor allihop, även några jag inte nämnt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det duger bra med Netflix. Hyfsat pris och flera bra egna produktioner. 

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag är frestad men också lika långsam med att välja som när jag till slut köpte min iMac. 
Jag vet inte än om det är Disney+, HBO Max eller Netflix jag vill ha. De har sina styrkor allihop, även några jag inte nämnt. 

vad jag förstår är det star wars älskarna som väljer Disney +

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, ronny säger:

vad jag förstår är det star wars älskarna som väljer Disney +

Exakt! En möjlighet är ju förstås att prova på alltihop, att beta av dem en efter en, avsluta prenumeration när man tittat färdigt och påbörja nästa. Förslagsvis med det bästa som start, kanske Disney+. :) 

 

Jag tror att jag faktiskt ska göra så i höst!

 Tack så mycket för din inspiration Ronny! ^_^ 👍

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu Finch! 🥸

 

D35C3BA0-6BB1-40D3-AE9B-4F1BC7DD3D0C.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Exakt! En möjlighet är ju förstås att prova på alltihop, att beta av dem en efter en, avsluta prenumeration när man tittat färdigt och påbörja nästa. Förslagsvis med det bästa som start, kanske Disney+. :) 

 

Jag tror att jag faktiskt ska göra så i höst!

 Tack så mycket för din inspiration Ronny! ^_^ 👍

Jag gissar att den enda, om någon, välkända TV-tjänst som du har möjlighet att "beta av" är Apples.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Roade mig med att se (och KÖPA) en miserabel film från Apple.

https://www.imdb.com/title/tt1707386/

Själv köpte jag Breaking the Waves från Apple då den går att se i både HD och i 4K. Bildkvaliteten på den DVD’n jag köpte innan var under all kritik, som en gammal sliten VHS-kopia. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, iMarc säger:

Själv köpte jag Breaking the Waves från Apple då den går att se i både HD och i 4K. Bildkvaliteten på den DVD’n jag köpte innan var under all kritik, som en gammal sliten VHS-kopia. 

Det är ju Trier, som på den tiden var lite Dogma 95-skadad, så det ska nog vara lite VHS-utseende.

Vad tycker du om filmen? Filmen är den första i en trilogi, vad gäller tema, inte handling, som kallas Guldhjärta, de övriga är Idioterna och Dancer in the dark, som nog hade varit hemskt mörk om den inte hade utformats som musikal.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

53 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det är ju Trier, som på den tiden var lite Dogma 95-skadad, så det ska nog vara lite VHS-utseende.

Vad tycker du om filmen? Filmen är den första i en trilogi, vad gäller tema, inte handling, som kallas Guldhjärta, de övriga är Idioterna och Dancer in the dark, som nog hade varit hemskt mörk om den inte hade utformats som musikal.

Det är den bästa film jag någonsin sett vad gäller Drama. Emily Watson gör sin bästa roll någonsin dessutom. 
Jag trodde de var den första i trilogin följt av Melancholia och sist Antichrist? 

Antichrist mådde jag psykiskt dåligt av, vidrig är bara förnamnet, många känslor av den filmen: förbannad, rädd, ledsen, äcklad, sorg, irritation. Den ser jag aldrig om, dock tycker jag Midsommar av annan regi är den vidrigaste film jag sett, tog en månad att komma över den. 

Dancer in the Dark instämmer jag helt med vad du säger, den är så sorglig men samtidigt så vacker och Björk är helt fantastisk. 
 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Det är den bästa film jag någonsin sett vad gäller Drama. Emily Watson gör sin bästa roll någonsin dessutom. 
Jag trodde de var den första i trilogin följt av Melancholia och sist Antichrist? 

Antichrist mådde jag psykiskt dåligt av, vidrig är bara förnamnet, många känslor av den filmen: förbannad, rädd, ledsen, äcklad, sorg, irritation. Den ser jag aldrig om, dock tycker jag Midsommar av annan regi är den vidrigaste film jag sett, tog en månad att komma över den. 

Dancer in the Dark instämmer jag helt med vad du säger, den är så sorglig men samtidigt så vacker och Björk är helt fantastisk. 
 

Antichrist var jobbig, den är tillsammans med Melancholia, som är vansinnigt snygg, och Nymphomaniac, där Stellan Skarsgård som vanligt visar kuken, en egen depressionstrilogi.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att tekniskt sett befinna mig i Bihar prenumererar jag nu på YT Premium för 15 kronor 129 INR i månaden. :fane:

Vart flyttar man inte för att slippa reklamen på Apple TV? :rolleyes:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Genom att tekniskt sett befinna mig i Bihar prenumererar jag nu på YT Premium för 15 kronor 129 INR i månaden. :fane:

Vart flyttar man inte för att slippa reklamen på Apple TV? :rolleyes:

Hur tusan har du lyckats hamna så långt bort? Eller menar du att tekniken inte vet om att du befinner dig i Viskafors?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, mikaellq säger:

Hur tusan har du lyckats hamna så långt bort? Eller menar du att tekniken inte vet om att du befinner dig i Viskafors?

Via ExpressVPN (sju dagars testperiod) på Iphone flyttade jag till Indien och tecknade abonnemang på YT Premium. Det funkar som vanligt utom att jag får en hel del förslag på indiska artister... :P 

 

dump.png.b73c297a74a7ebe34d261a5de8107a5f.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Antichrist var jobbig, den är tillsammans med Melancholia, som är vansinnigt snygg, och Nymphomaniac, där Stellan Skarsgård som vanligt visar kuken, en egen depressionstrilogi.

Titta på dessa 3 i en vecka så blir man väl inlagd :@

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2021-11-04 19:53, mikaellq säger:

Har precis bokat två biljetter till "No Time To Die".

Använde Apples slumpade epostadress igen för platsbokningen.

Inte för att jag tror att det har en sådan dramatiskt stor betydelse, min anonymitet, men varför inte nu när det finns tillgängligt. :nerd:

 

Ska bli kul. På söndag. :) 

 

Skärmavbild 2021-11-04 kl. 19.48.41.jpeg

blir det 9 bion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Genom att tekniskt sett befinna mig i Bihar prenumererar jag nu på YT Premium för 15 kronor 129 INR i månaden. :fane:

Vart flyttar man inte för att slippa reklamen på Apple TV? :rolleyes:

Bihar är nästan en fjärdedel så stort som Sverige, och delstaten ligger på plats 3 av 28 sett till folkmängd, bara 100 miljoner människor.

Översatt till Sverige blir det 10 gånger landets befolkning inklämt i Götaland plus Södermanland och Närke.

1 timme sedan, Alix säger:

Via ExpressVPN (sju dagars testperiod) på Iphone flyttade jag till Indien och tecknade abonnemang på YT Premium. Det funkar som vanligt utom att jag får en hel del förslag på indiska artister... :P 

 

dump.png.b73c297a74a7ebe34d261a5de8107a5f.png

Kanske borde testas, jag drabbades idag av reklam för unga slaviska kvinnor.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det tänkt att taggningen skall gå till så här i anteckningar 

 

D585C50A-5965-4196-AFE6-E3FBC1E85A33.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, ronny säger:

blir det 9 bion?

Halv åtta. 🙂

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nördigt värre men tänkte att vinsten är att min iMac får lite riktig vila likt sin ägare och att omstarter alltid varit hälsosamt för digitala apparater oavsett format. :nerd:

 

vila.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avverkat  DUNE

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Pocahontas säger:

Avverkat  DUNE

 

 

Var den bra tycker du?

 

Jag använder mitt Schibsted-konto även till TV.nu för att tipsa om bra filmer, serier och dokumentärer.

Naturligtvis med dold e-postadress. :) 

Nu fick jag tips om en UFO-dokumentär på SVTPlay. Ska strax titta. 👽🛸🛸

 

https://www.svtplay.se/video/32982414/konspiration-ufo/konspiration-ufo-avsnitt-1?start=auto&utm_source=tv.nu&utm_content=Konspiration+UFO

 

109625224.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...