Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Alix säger:

Promilleväg? ;) 

Det var en väg som nyttjades i min ungdom för att i berusat tillstånd undvika farbror polisen. 😁

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 minut sedan, mikaellq säger:

Det var en väg som nyttjades i min ungdom för att i berusat tillstånd undvika farbror polisen. 😁

Just så. Gott om sådana i Ätradalen och Ulricehamns kommun.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Promilleväg? ;) 

Körde lite fel :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Telly82 säger:

Solreflex i taket på ett växthus (av glas)?

Yes! Eniros kartor (mycket bättre) ger dig rätt! Men jag kollade först efter ditt förslag.

dump.thumb.jpg.16e5627257fedc85e97caf16cef67d8c.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, iMarc säger:

Aj, då! Men du fick se en massa! :) 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Alix säger:

Aj, då! Men du fick se en massa! :) 

Jadå ska inte klaga, många vägar man aldrig kört förut och solen sken 😊

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

34 minuter sedan, Alix säger:

Yes! Eniros kartor (mycket bättre) ger dig rätt! Men jag kollade först efter ditt förslag.

dump.thumb.jpg.16e5627257fedc85e97caf16cef67d8c.jpg

Enligt googles streetview ett växthus med östvästlig takås. Första bilden du la upp verkar vara tagen när solen står i söder. Det här bilden gissar jag är tagen cirka klockan 16.

• Rösta upp 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
42 minuter sedan, iMarc säger:

Bara lite?

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
28 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Bara lite?

Hade tre ruttalternativ, tog den via Borås, där var det nån knepig rondell så vi fick köra tillbaka till rondellen så vi hamnade i rätt fil, sen var det en del trista småvägar, google maps laggade emellanåt så vi missade ett par avfarter, sen lite knöligt att ta sig från Öxabäck söderut in i bushen där vi hämtade caddyn. Sen Tankade vi i Kinna och satte rutten via Gråbo, blev lite knepigt vid nån avfart så vi hamnade på Landvetters flygplats. Insåg det var fel håll, så vi lättade på blåsan och körde tillbaka mot Gråbo, sen blev det fel på ett ställe till men sen löste det sig. Ville till varje pris undvika Göteborg. Totalt blev det ca 35 mil på 5,5 timmar inkl 5 pissepauser. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, iMarc säger:

Hade tre ruttalternativ, tog den via Borås, där var det nån knepig rondell så vi fick köra tillbaka till rondellen så vi hamnade i rätt fil, sen var det en del trista småvägar, google maps laggade emellanåt så vi missade ett par avfarter, sen lite knöligt att ta sig från Öxabäck söderut in i bushen där vi hämtade caddyn. Sen Tankade vi i Kinna och satte rutten via Gråbo, blev lite knepigt vid nån avfart så vi hamnade på Landvetters flygplats. Insåg det var fel håll, så vi lättade på blåsan och körde tillbaka mot Gråbo, sen blev det fel på ett ställe till men sen löste det sig. Ville till varje pris undvika Göteborg. Totalt blev det ca 35 mil på 5,5 timmar inkl 5 pissepauser. 

Området söder om Rv40 har jag lite dålig koll på, men från Borås till Gråbo skulle jag, utan att kolla kartor, ta väg 180 till Alingsås. Sedan kan man köra på valfri sida om Mjörn, det skiljer knappt en km från centrum till centrum (E20 är den längre vägen). En lite jobbigare, men trevlig, väg att att svänga av väg 180 och köra via Edsås (där en del av Hem till byn filmades). Terrängförändringarna längs väg 180 ger en liten ledtråd till varför Älvborgsbrigaden var en infanteribrigad och Skaraborgsbrigaden var en pansarbrigad.

Från Skene/Kinna är det bara att ta väg 156 (många kameror) till Rv40 och sedan Härskogsvägen och så är man nästan framme.

Finns en del genomfartsvägar i området, både norr och söder om Rv40 där man plötsligt kan hamna på grusvägar några km, bland annat i Kinds härad tror jag. Undvik dem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Området söder om Rv40 har jag lite dålig koll på, men från Borås till Gråbo skulle jag, utan att kolla kartor, ta väg 180 till Alingsås. Sedan kan man köra på valfri sida om Mjörn, det skiljer knappt en km från centrum till centrum (E20 är den längre vägen). En lite jobbigare, men trevlig, väg att att svänga av väg 180 och köra via Edsås (där en del av Hem till byn filmades). Terrängförändringarna längs väg 180 ger en liten ledtråd till varför Älvborgsbrigaden var en infanteribrigad och Skaraborgsbrigaden var en pansarbrigad.

Från Skene/Kinna är det bara att ta väg 156 (många kameror) till Rv40 och sedan Härskogsvägen och så är man nästan framme.

Finns en del genomfartsvägar i området, både norr och söder om Rv40 där man plötsligt kan hamna på grusvägar några km, bland annat i Kinds härad tror jag. Undvik dem.

Jo vi var vid Mjörn på hemvägen, sen Sollebrunn, funderar om den tråkiga vägen ner var Rv40 för det mesta

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har undrat hela vintern vart snön tog vägen. Hittade den!! default_laugh.png.8b76d1a44597b4446b45f037c8263830.png

Skärmavbild 2020-04-09 kl. 09.35.47.png

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är sur idag. Länsförsäkringar tänker byta ut mitt Visakort mot Mastercard. Jag skrev:

”Hej höge chef!
Det går inte att göra något åt, jag fattar det, men vill jag ha Mastercard? Nej. Jag bara måste det, eller hur? Jo. För ni har bestämt det. Exakt.
Och så ska det bytas mitt under covid-19-krisen, givetvis. Allt krångel man kan förvänta sig måste ske mitt under en pandemi, där man inte ska röra sig i samhället i onödan.
Starkt jobbat! Inte.
Hälsningar missnöjd kund plus att: Svara inte ni vanliga kundtjänstare, är ni snälla. Det är så pinsamt att få menlösa, överslätande svar från någon långt ned i hierarkin som måste ta smällen från kunderna. Jag lider med er. Skicka detta till bossen. Den som brukar slippa höra gnället och som glider till och från jobbet i sin nya Tesla.”

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Alix säger:

Jag är sur idag. Länsförsäkringar tänker byta ut mitt Visakort mot Mastercard. Jag skrev:

”Hej höge chef!
Det går inte att göra något åt, jag fattar det, men vill jag ha Mastercard? Nej. Jag bara måste det, eller hur? Jo. För ni har bestämt det. Exakt.
Och så ska det bytas mitt under covid-19-krisen, givetvis. Allt krångel man kan förvänta sig måste ske mitt under en pandemi, där man inte ska röra sig i samhället i onödan.
Starkt jobbat! Inte.
Hälsningar missnöjd kund plus att: Svara inte ni vanliga kundtjänstare, är ni snälla. Det är så pinsamt att få menlösa, överslätande svar från någon långt ned i hierarkin som måste ta smällen från kunderna. Jag lider med er. Skicka detta till bossen. Den som brukar slippa höra gnället och som glider till och från jobbet i sin nya Tesla.”

Spelar det någon roll om det är Visa eller Mastercard? Du får väl hem kortet i brevlådan så du behöver inte röra dig i samhället för det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, lappen71 säger:

Spelar det någon roll om det är Visa eller Mastercard? Du får väl hem kortet i brevlådan så du behöver inte röra dig i samhället för det.

Nej, ingenting har ju någonsin krånglat på grund av något sådant här. (Ironi).

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Alix säger:

Nej, ingenting har ju någonsin krånglat på grund av något sådant här. (Ironi).

Varför skulle det krångla? Har fått mitt kort bytt från Visa till Mastercard utan problem.

Du är bara "gubbsur" ;) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, lappen71 säger:

Varför skulle det krångla? Har fått mitt kort bytt från Visa till Mastercard utan problem.

Du är bara "gubbsur" ;) 

Visst, visst, om det gläder dig (och det gör det ju, du gillar att retas). Här är en annan gubbsur, som heter Elin (ska det egentligen vara Elon kanske?):

dump.png.77209936e9f3769a7d338c3560edc845.png

Gillar speciellt inledningen ”Vad märkligt att det inte fungerar att”. Nej, det var säkert inte tänkt så. :P 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Alix säger:

Visst, visst, om det gläder dig (och det gör det ju, du gillar att retas). Här är en annan gubbsur, som heter Elin (ska det egentligen vara Elon kanske?):

dump.png.77209936e9f3769a7d338c3560edc845.png

Gillar speciellt inledningen ”Vad märkligt att det inte fungerar att”. Nej, det var säkert inte tänkt så. :P 

Nej det är en ärlig fråga för jag tycker det är en liten sak att hetsa upp sig för. 

Duktigt av dig att lyckas leta upp en person som har problem 😂 Vad är det du kallar det för? Anekdotiskt bevisföring.

Det står dig fritt att visa ditt missnöje genom att byta bank

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det var en del år sedan, men då hade jag en massa problem med Mastercard i butiker. VISA funkade oklanderligt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Oj oj nu letas det djupt i fickorna ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Man kan ifrågasätta lämpligheten i att under pågående pandemi riskera att överbelasta samhällsviktiga funktioner som Postmord med en massa mindre samhällsviktiga försändelser.

Själv följer jag efter bästa förmåga profeten Tegnells ord, jag har inte skickat iväg ett enda pappersbrev efter att Sverige senast pestdrabbades. Lite undersökningar visade att mycket korrespondens går att ersätta med något som kallas epost. Det fungerar ganska bra, men "Ingen reklam tack"-skylten på dörren ignoreras av många, företrädesvis yngre ryska damer och västafrikanska jurister.

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
19 minuter sedan, lappen71 säger:
Spoiler

Nej det är en ärlig fråga för jag tycker det är en liten sak att hetsa upp sig för. 

Duktigt av dig att lyckas leta upp en person som har problem 😂 Vad är det du kallar det för? Anekdotiskt bevisföring.

Det står dig fritt att visa ditt missnöje genom att byta bank

Det går på tvärs mot min filosofi att undvika krångel i covid-19-tider.

16 minuter sedan, lappen71 säger:

Oj oj nu letas det djupt i fickorna ;)

Precis, ju fler exempel som radas upp, desto mer anekdotiskt och intetsägande blir det. Tvärtom är det så att alla exempel inför dig tvärtom bevisar motsatsen, att det inte alls blir något krångel. Det noteras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
48 minuter sedan, Alix säger:

”Hej höge chef!
Starkt jobbat! Inte.

Naturligtvis hörsammade Länsförsäkringar inte min begäran, utan jag fick följande intetsägande och pinsamma kundtjänstsvar (som naturligtvis niar på ohistoriskt och oegentligt sätt):

”Hej [Kund].

Tack för ditt meddelande.

När vi väljer leverantör så gör vi upphandlingar och nu har vi valt att byta kortleverantör till Mastercard och det finns fördelar med just detta byte. En stor fördel är att de nya korten kommer att vara tillverkat av 100 procent återvunnen plast och det gör en stor skillnad för miljön. I praktiken kommer det inte påverka kunderna, ni kommer att ha samma pinkod, villkor och reseförsäkring som tidigare.

Ni kommer få kortet hemskickat per post så ni kommer inte behöva att åka till ett utlämningsställe för att hämta ut kortet. Vad du som kund behöver göra är att aktivera kortet och därefter uppdatera dina kortuppgifter där du har prenumerationer som till exempel Spotify, Netflix med mera. När allt gjort från din sida så kan du klippa ditt kort och sortera det som brännbart.

Ha en trevlig påsk!

Med vänlig hälsning

[Kundtjänst Kundtjänstsson]
Länsförsäkringar Älvsborg
Tfn 0521-27 32 90”

Å, återvunnen plast! Jag tar tillbaka allt. Detta är ju heeeelt fantaaaaastiskt!!! :skondans: :deppig:

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...