Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, sefr säger:

Oj, det är ett intresse som tar en rejäl bit av din tid. Är det flera olika spel? Är du online med andra över hela världen och spelar mot dem som ett slags schack? Eller formerar ni ett lag och spelar som ett rollspel? För du kan väl inte bara panga på och samla poäng som ett avancerat ”sänka skepp”? Men å andra sidan så finns det traventusiaster som ägnar lika mycket tid åt att spela på trav varje vecka, hästarna springer runt några varv och alltid är det någon som går i mål först.

Just nu är det bara 4 spel jag ägnar mig åt, AO Tennis och F1 2019, samt Until Dawn. F1 kör jag online. Sen emellanåt kör jag FMV just nu The infectious madness of dr dekker. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska röntga min mystiska stortå idag. Första steget mot att få klarhet i om aliens har byggt en bas där. rofl.gif.1da18e500a4ca12d855a3b1d4d5aa6d7.gif

  • Rösta upp 1
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blir så trött på Catalina. Jag tillåts inte byta lösenord utan ombeds kontakta systemadministratören. Det är väl Apple då, med tanke på den allt mer eskalerande iosifieringen... :bla: Jag är nämligen datorns ende Admin. Trodde jag i alla fall. :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Alix säger:

Jag blir så trött på Catalina. Jag tillåts inte byta lösenord utan ombeds kontakta systemadministratören. Det är väl Apple då, med tanke på den allt mer eskalerande iosifieringen... :bla: Jag är nämligen datorns ende Admin. Trodde jag i alla fall. :totaltgalen:

Tvåfaktorsautentisering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat upp allt inför köpet av iMac nu, tror jag.
Kreditupplysning som gav grönt tydligen för det står som väntande köp på Klarnas sida.
"Få först, betala sedan" står det.
Jag har inga problem med det så länge köpet blir av och jag får min iMac.

Hos Macforum är status fortfarande "Order bearbetas".

 

Hmm, tålamod... impatient.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Tvåfaktorsautentisering?

Nej, det har inget med det att göra. Det är Apples synkning av Apple ID, Icloud, et cetera som spökar. Efter att ha ändrat lösenordet i recoveryläget (resetpassword i Terminal) kastades jag ut ur Icloud och fick logga in igen, samma vad gäller övriga internetkonton, inklusive alla inloggningar i Chrome (jag har flera användare). Det handlar om en tilltagande inlåsning på grund av iosifiering. Men det går ju, än så länge i alla fall, att komma runt. Dock rätt bökigt för den som inte har ”skills”!

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

Nej, det har inget med det att göra. Det är Apples synkning av Apple ID, Icloud, et cetera som spökar. Efter att ha ändrat lösenordet i recoveryläget (resetpassword i Terminal) kastades jag ut ur Icloud och fick logga in igen, samma vad gäller övriga internetkonton, inklusive alla inloggningar i Chrome (jag har flera användare). Det handlar om en tilltagande inlåsning på grund av iosifiering. Men det går ju, än så länge i alla fall, att komma runt. Dock rätt bökigt för den som inte har ”skills”!

Du får trösta dig med att det är en lättanvänd Mac.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Du får trösta dig med att det är en lättanvänd Mac.

Jag lär behärska Catalinas krumbukter till slut eftersom minin står och faller med versionen i fråga.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Alix säger:

Jag lär behärska Catalinas krumbukter till slut eftersom minin står och faller med versionen i fråga.

Får se vad jag tycker om saken när jag äntligen fått min nya dator.
Men i oktober redan ska väl Sir Bug lanseras, eller hur? :fundersam:

:hihihi:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Får se vad jag tycker om saken när jag äntligen fått min nya dator.
Men i oktober redan ska väl Sir Bug lanseras, eller hur? :fundersam:

:hihihi:

Vem vet inte? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag blir så trött på Catalina. Jag tillåts inte byta lösenord utan ombeds kontakta systemadministratören. Det är väl Apple då, med tanke på den allt mer eskalerande iosifieringen... :bla: Jag är nämligen datorns ende Admin. Trodde jag i alla fall. :totaltgalen:

Jag tröttnade på Mac OS efter Tiger. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

Vem vet inte? :totaltgalen:

Alix byter nick till Really Big Surkart... rofl.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nörden i mig sitter och beundrar hur enkelt det blir att uppgradera RAM den dagen när och om jag anser att min Mac behöver det.

Jag beundrar också ansträngningen att dölja ingången till RAM, strömingången och till och med hålen för luften till fläkten bakom stället, själva foten. :nerd:

Visst är det vackert i all enkelhet. :wub:

 

ram-upgrade-complete-imac-2017-5k (1).jpg

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillbaka från röntgen och ultraljudsscanning. 5-6 cystor i stortån. Ingen hade sett nåt liknande. Förutom att tån inte ser bra ut så ser de inga direkta farligheter. Men det blir provtagning för att se vad jag har i tån. Läkaren log och sa att det var i alla fall inga parasiter där. Kul kille.rofl.gif.8f21b28d680e18dd432eac1c0f78dc9b.gif 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Axelman säger:

Tillbaka från röntgen och ultraljudsscanning. 5-6 cystor i stortån. Ingen hade sett nåt liknande. Förutom att tån inte ser bra ut så ser de inga direkta farligheter. Men det blir provtagning för att se vad jag har i tån. Läkaren log och sa att det var i alla fall inga parasiter där. Kul kille.rofl.gif.8f21b28d680e18dd432eac1c0f78dc9b.gif 

No aliens. :fane:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

No aliens. :fane:

Nope. Home free.  rofl.gif.446db03f2a782b0d249877042126b5f5.gif

Skärmavbild 2020-09-08 kl. 16.07.29.png

Redigerad av Axelman
  • Förvirrad 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Det var inte min tå!! default_laugh.png.f62b356f5ec484f96b049e70b02eab3e.png

Inte än! :devil: 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Vänta bara tills de fem sex cystorna är borta... :devil:

Såja-såja de räcker till alla som vill ha en!   rofl.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Får se vad jag tycker om saken när jag äntligen fått min nya dator.
Men i oktober redan ska väl Sir Bug lanseras, eller hur? :fundersam:

:hihihi:

Rykte eller bekräftat?

 

Citat

De senaste åren har operativsystemen skickats ut i mitten av september, men med anledning av den pågående pandemin har Apples planerade schema ruckats en aning. Med andra blir det troligtvis inte tal om några uppgraderingar i samband med nästa veckas event.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, ronny säger:

Rykte eller bekräftat?

 

 

Vem bryr sig? JC_sax.gif.a6fe9271ba619a496d99308d1f0671c2.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, ronny säger:

Rykte eller bekräftat?

En gissning skapligt nära verkligheten tror jag.
Pandemin har sannolikt försenat släppet av de nya OS.

Men vi får väl se.
Jag är nu otålig får jag erkänna.

Det ska bli jätteroligt alltihop, både Big Sur och iOS 14. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Har Apple också fått virus?

Vet ej men minns att du spekulerat liknande det jag nyss gjort. Det blir hursomhelst inga nya OS den 15. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...