Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

5 timmar sedan, Axelman säger:

Men ingen skärm. PC-fult. Och ett haltande programpaket. Och Windows. Så vill man inte ha Win/PC blir ditt inlägg helt irrelevant. :hihihi:

Finns snygga 240Hz skärmar för runt 6000kr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Axelmannen summerar mina tankar mycket väl (efter att ha läst inlägget tre gånger! :hihihi:), så jag har inte mycket att tillägga. :ThumbsUp:

macOS X och 5k skärmen, det vackra, kvaliteten, gör att jag valt Apple igen. :wub:

Denna kan du bara inte missa, sen får du pengar över till en riktigt bra skärm :)

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gamingdator/lenovo-legion-t730-28ico-90jf00j3mw/1010863.12917/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se&dclid=CKfS-sqo0usCFQXVGQodsEQJ9g

 

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq27g2ubk/1011215.12150/

 

Tänk dig vad mycket mer du får för pengarna till ett billigare pris, så macfrälst kan du väl ändå inte vara genom att slänga ut 28000kr på en trög iMac??

Redigerad av iMarc
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Elsapelsapuff

Räcker detta som info? Finns ingen uppdate om jag trycker på äpplet mer än uppdatera itunes...?

 

Skärmavbild 2020-09-05 kl. 18.15.34.png

1906122629_Skarmavbild2020-09-05kl_18_15_25.png.70a838c798b926b6e54062b365ddc2da.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Denna kan du bara inte missa, sen får du pengar över till en riktigt bra skärm :)

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingdator/stationar-gamingdator/lenovo-legion-t730-28ico-90jf00j3mw/1010863.12917/?utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=cpc&utm_campaign=prospecting_conversion_prisjakt-prisjamforelse_se&dclid=CKfS-sqo0usCFQXVGQodsEQJ9g

 

https://www.netonnet.se/art/gaming/gamingskarm/aoc-cq27g2ubk/1011215.12150/

 

Tänk dig vad mycket mer du får för pengarna till ett billigare pris, så macfrälst kan du väl ändå inte vara genom att slänga ut 28000kr på en trög iMac??

Du är för rolig. :hihihi:
Till skillnad från dig så är jag läskunnig. Den där PCn kostar nästan lika mycket som min iMac, UTAN en 5k skärm. Skärmen du länkar till är inte ens 4k, dvs du måste nöja dig med en mycket sämre skärm för att lyckas hålla dig i samma prisklass som iMac 27" jag beställt.

Enda skälet till att köpa PCn är för att spela spel. Och den kommer med windoze (urrrk).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Elsapelsapuff säger:

Har kollat på hemsidan och det står att det ska funka men det gör det inte ahaha!

Testa en säker start först. Håll nere skift vid omstart, logga in, och starta sedan om igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Du är för rolig. :hihihi:
Till skillnad från dig så är jag läskunnig. Den där PCn kostar nästan lika mycket som min iMac, UTAN en 5k skärm. Skärmen du länkar till är inte ens 4k, dvs du måste nöja dig med en mycket sämre skärm för att lyckas hålla dig i samma prisklass som iMac 27" jag beställt.

Enda skälet till att köpa PCn är för att spela spel. Och den kommer med windoze (urrrk).

Men om skärmen är så viktig kan du ju satsa på den billigare PC’n och skaffa dig en riktig värsting skärm. Tycker det är synd att du kastar bort så mycket pengar på i princip enbart en skärm för hårdvaran  var ju knappt acceptabel

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Du är för rolig. :hihihi:
Till skillnad från dig så är jag läskunnig. Den där PCn kostar nästan lika mycket som min iMac, UTAN en 5k skärm. Skärmen du länkar till är inte ens 4k, dvs du måste nöja dig med en mycket sämre skärm för att lyckas hålla dig i samma prisklass som iMac 27" jag beställt.

Enda skälet till att köpa PCn är för att spela spel. Och den kommer med windoze (urrrk).

Det förstår du väl att svenskavundsjukan visar sig när någon köper något dom själva inte har råd med. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, lappen71 säger:

En MacBook Pro för 8000kr är bra mycket snyggare jämfört mot en Windows bärbar i samma årsmodell. Bara kolla på Tradera så ser man vilka datorer som bibehåller sitt andrahandsvärde bra. 
 

Faktum är att den generella kunden uppgraderar inte sina bärbara utan dom använder tills den är slut och byter ut den. 

Min poäng var att det inte finns någon MacBook att köpa för 8000 (jo, beggat såklart - då kan du ju köpa en för tio kronor) men däremot en ganska hygglig HP. Naturligtvis får du inte en HP med samma kvalitet som en MacBook som kostar det dubbla, men om du lägger lika mycket på en HP som på en MacBook så får du lika bra kvalitet och även en mer påkostad design. Att prata om vad som är snyggt är inte relevant - smak är ju personlig som bekant. Nackdelen med att köpa en HP är ju att man inte får med Mac OS, medan nackdelen med att köpa MacBooken är att inget går att byta ut eller bygga på. Vad den den "generella kunden" gör skiter jag högaktningsfullt i. Det är ju jag som ska använda datorn i fråga, inte någon annan.

(den generella kunden köper för övrigt oftast ett plastvrak på Elgiganten för tre till femtusen kronor och kör den i botten på några år)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, lappen71 säger:

Det förstår du väl att svenskavundsjukan visar sig när någon köper något dom själva inte har råd med. 

Inte det minsta avundsjuk. Jag använder knappt någon av datorerna, bara när jag ska redigera bilder i Photoshop, skriva ut,  eller spela vissa spel som inte släppts till Playstation. Det jag däremot kommer lägga pengar på är en Playstation 5 och en 4K TV om något år. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, DittDatt säger:

Min poäng var att det inte finns någon MacBook att köpa för 8000 (jo, beggat såklart - då kan du ju köpa en för tio kronor) men däremot en ganska hygglig HP. Naturligtvis får du inte en HP med samma kvalitet som en MacBook som kostar det dubbla, men om du lägger lika mycket på en HP som på en MacBook så får du lika bra kvalitet och även en mer påkostad design. Att prata om vad som är snyggt är inte relevant - smak är ju personlig som bekant. Nackdelen med att köpa en HP är ju att man inte får med Mac OS, medan nackdelen med att köpa MacBooken är att inget går att byta ut eller bygga på. Vad den den "generella kunden" gör skiter jag högaktningsfullt i. Det är ju jag som ska använda datorn i fråga, inte någon annan.

(den generella kunden köper för övrigt oftast ett plastvrak på Elgiganten för tre till femtusen kronor och kör den i botten på några år)

Nu var det du som drog upp snygg och ingen annan ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, DittDatt säger:

 Att prata om vad som är snyggt är inte relevant - smak är ju personlig som bekant.

När jag reflekterar över vilka datorer som gärna visas upp i tv, filmer och människor som är kreativa och konstnärliga kryllar det av Macar. Så folk med sinne för smak föredrar Mac. Så det är inte bara en fråga om random likes. För mig är det inte oväsentligt med bra design. Jag ska ju tillbringa massor av tid framför skrotet. Alla Pcburkar jag sett känns som ett fritt fall in to the abyss of blindness. Inget matchar Apples design. Inte ens när de stjäl den och härmar den.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Nu var det du som drog upp snygg och ingen annan ?

Nä det var jag.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Nä det var jag.

Men han fortsatte sitt resonemang med att använda snygg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, iMarc säger:

Finns snygga 240Hz skärmar för runt 6000kr :)

Men då fjärmar vi oss rejält från påståendet att få en PC för halva priset......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, DittDatt säger:

men om du lägger lika mycket på en HP som på en MacBook så får du lika bra kvalitet och även en mer påkostad design. )

Dom jag ser på prisjakt är inga jag anser vara direkt påkostade.

Skulle vara den här då ?

 

5378196.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, DittDatt säger:

Vad den den "generella kunden" gör skiter jag högaktningsfullt i. Det är ju jag som ska använda datorn i fråga, inte någon annan.

Det är den generella kunden vi diskuterar om. Alla fall jag gör det. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Axelman säger:

När jag reflekterar över vilka datorer som gärna visas upp i tv, filmer och människor som är kreativa och konstnärliga kryllar det av Macar. Så folk med sinne för smak föredrar Mac. Så det är inte bara en fråga om random likes. För mig är det inte oväsentligt med bra design. Jag ska ju tillbringa massor av tid framför skrotet. Alla Pcburkar jag sett känns som ett fritt fall in to the abyss of blindness. Inget matchar Apples design. Inte ens när de stjäl den och härmar den.

Nja, det kan ju vara så att tio miljoner svenskar tycker att en tapet är jättesnygg medan jag ensam tycker att den är hemskt ful. Ingen av oss har rätt. Man kan prata i termer att "många tycker att den är snygg" men inte att "den är snygg". Naturligtvis har Apple satsat hårt på design, både ur användarvänligt och estetiskt perspektiv. Men även på att förknippas med framgång och smartness. Vilket attraherar många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, DittDatt säger:

Inte jag.

Då lyckades du lura mig med detta

 

Citat

 Och... [trumvirvel]....man kan byta och uppgradera hårdvaran själv.

jag kan byta och uppgradera hårdvaran själv

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, lappen71 säger:

Dom jag ser på prisjakt är inga jag anser vara direkt påkostade.

Skulle vara den här då ?

 

 

Varför skulle jag besöka Prisjakt om jag vill köpa en dator? Det första steget är väl att kolla in tillverkares webbsidor först och skanna av läget. Kolla här tex. Superb kvalitetskänsla kan jag lova:

https://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=9VY89EA&opt=AK8&sel=NTB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Då lyckades du lura mig med detta

 

jag kan byta och uppgradera hårdvaran själv

 

:)

Ok, låt säga att du köpt en MacBook Pro för tre år sedan. Nu behöver du en större ssd, låt säga 1 TB stor. Med min HP Elitebook köper jag en Samsung 860 EVO för ungefär en tusenlapp och byter ut den gamla på tio minuter. Hur gör du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...