Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

51 minuter sedan, Alix säger:

Låter avancerat! ?

"youghurt och hemodlad gräslök som sås"

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

 Smaklökarna jublade! :skondans:

Mina smaklökar jobbar bara halvtid sedan jag genomled covid19 i våras. Ett tag smakade allt bomull, men sedan nån månad framträder smak och lukt i alla fall litegrann, men som skuggor av tidigare sensationer. Jag kanske inte ska klaga, eftersom jag för övrigt klarade mig undan utan större lidande, men visst påverkar det livskvaliteten i stort. ?

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, DittDatt säger:

Mina smaklökar jobbar bara halvtid sedan jag genomled covid19 i våras. Ett tag smakade allt bomull, men sedan nån månad framträder smak och lukt i alla fall litegrann, men som skuggor av tidigare sensationer. Jag kanske inte ska klaga, eftersom jag för övrigt klarade mig undan utan större lidande, men visst påverkar det livskvaliteten i stort. ?

Tappa luktsinne suger, jag har gjort det av skäl som inte alls var covida och det kan sammanfattas med att all mat smakade just mat. Sedan läste jag för någon dag sedan att försämrat luktsinne tydligen kan påverka sexlusten. Jävligt oväntad bieffekt av en rejäl förkylning.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Tappa luktsinne suger, jag har gjort det av skäl som inte alls var covida och det kan sammanfattas med att all mat smakade just mat. Sedan läste jag för någon dag sedan att försämrat luktsinne tydligen kan påverka sexlusten. Jävligt oväntad bieffekt av en rejäl förkylning.

Det låter normalt för mig. För bästa lust till att brottas med tjejen en stund krävs god hälsa och kraftlager även för mig. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Det låter normalt för mig. För bästa lust till att brottas med tjejen en stund krävs god hälsa och kraftlager även för mig. :) 

Visst måste man fysiskt orka, men jag fattade det som att man blir mindre kåt utan luktsinne. Antar att man helt enkelt missar lite omedveten luktbaserad sexuell information.

Redigerad av Mattiasgbg
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Mattiasgbg säger:

Visst måste man fysiskt orka, men jag fattade det som att man blir mindre kåt utan luktsinne. Antar att man helt enkelt missar lite omedveten luktbaserad sexuell information.

Så är det, helt säkert.
Har du inte märkt hur gott en kvinna "på hugget" kan dofta? :D 
Även feromoner... ❣️

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Så är det, helt säkert.
Har du inte märkt hur gott en kvinna "på hugget" kan dofta? :D 
Även feromoner... ❣️

Jag var övertygad att du var homosexuell ? Tänk så fel man kan ha ibland. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Jag var övertygad att du var homosexuell ? Tänk så fel man kan ha ibland. 

Är du? :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Är du? :P 

I dina drömmar kanske ?

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

I dina drömmar kanske ?

Bra svar. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, DittDatt säger:

Mina smaklökar jobbar bara halvtid sedan jag genomled covid19 i våras. Ett tag smakade allt bomull, men sedan nån månad framträder smak och lukt i alla fall litegrann, men som skuggor av tidigare sensationer. Jag kanske inte ska klaga, eftersom jag för övrigt klarade mig undan utan större lidande, men visst påverkar det livskvaliteten i stort. ?

Eftersom det går åt det hållet så tror jag inte det har fastnat i läget som nu, gissar att full sensation kommer tillbaka men kan ta månader/år. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Tappa luktsinne suger, jag har gjort det av skäl som inte alls var covida och det kan sammanfattas med att all mat smakade just mat. Sedan läste jag för någon dag sedan att försämrat luktsinne tydligen kan påverka sexlusten. Jävligt oväntad bieffekt av en rejäl förkylning.

Ja det påverkar, då kvinnan utsöndrar ett visst protein som ökar mannens lust. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, iMarc säger:

Eftersom det går åt det hållet så tror jag inte det har fastnat i läget som nu, gissar att full sensation kommer tillbaka men kan ta månader/år. 

Ja, det verkar ju som att ingen vet säkert. Och det verkar drabba olika. Vi var många på jobbet som åkte på covid i våras och vissa har fått tillbaka lukt och smak helt och hållet, medan några inte ens tappade smaken när de var sjuka. Men det känns ju ganska dystert om jag aldrig får tillbaka lukt och smak som det var innan, snudd på outhärdligt. Sexlusten (som @Mattiasgbg var inne på) är dock intakt. Alltid något!

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, DittDatt säger:

Ja, det verkar ju som att ingen vet säkert. Och det verkar drabba olika. Vi var många på jobbet som åkte på covid i våras och vissa har fått tillbaka lukt och smak helt och hållet, medan några inte ens tappade smaken när de var sjuka. Men det känns ju ganska dystert om jag aldrig får tillbaka lukt och smak som det var innan, snudd på outhärdligt. Sexlusten (som @Mattiasgbg var inne på) är dock intakt. Alltid något!

Det borde återbildas eftersom det ingår i kroppens DNA. Jag vet en som fick en allvarlig brännskada på tummen så huden var bortbränd, när tummen läkte kom också linjerna (fingeravtrycket) tillbaks. Så jag funderar på om Covid påverkat neurologiskt, då kan isåfall skadan i vissa fall vara permanent. Men i ditt fall eftersom det går åt rätt håll så tror jag nervbanorna kan förstärkas/återbildas/finna nya vägar men att det tar väldigt lång tid. Kanske en stimulering av starka smaker och lukter trigga förloppet snabbare (ren gissning). 
Vad gäller mig har jag inte haft intimt umgänge på 4 år, det känns som ett helvete. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, iMarc säger:

Det borde återbildas eftersom det ingår i kroppens DNA. Jag vet en som fick en allvarlig brännskada på tummen så huden var bortbränd, när tummen läkte kom också linjerna (fingeravtrycket) tillbaks. Så jag funderar på om Covid påverkat neurologiskt, då kan isåfall skadan i vissa fall vara permanent. Men i ditt fall eftersom det går åt rätt håll så tror jag nervbanorna kan förstärkas/återbildas/finna nya vägar men att det tar väldigt lång tid. Kanske en stimulering av starka smaker och lukter trigga förloppet snabbare (ren gissning). 
Vad gäller mig har jag inte haft intimt umgänge på 4 år, det känns som ett helvete. 

Kolla på dagens Vetenskapens Värld, så får du en inblick i hur virus fungerar

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Det borde återbildas eftersom det ingår i kroppens DNA. Jag vet en som fick en allvarlig brännskada på tummen så huden var bortbränd, när tummen läkte kom också linjerna (fingeravtrycket) tillbaks. Så jag funderar på om Covid påverkat neurologiskt, då kan isåfall skadan i vissa fall vara permanent. Men i ditt fall eftersom det går åt rätt håll så tror jag nervbanorna kan förstärkas/återbildas/finna nya vägar men att det tar väldigt lång tid. Kanske en stimulering av starka smaker och lukter trigga förloppet snabbare (ren gissning). 
Vad gäller mig har jag inte haft intimt umgänge på 4 år, det känns som ett helvete. 

c19 verkar ju kunna påverka nervsystemet ibland, en del verkar ha blivit förvirrade. Dessutom borde det finnas möjlighet att skada själva lukthårdvaran i näsan då viruset trivs i luftvägar. Frågan är vad som skadas och hur allvarligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

c19 verkar ju kunna påverka nervsystemet ibland, en del verkar ha blivit förvirrade. Dessutom borde det finnas möjlighet att skada själva lukthårdvaran i näsan då viruset trivs i luftvägar. Frågan är vad som skadas och hur allvarligt.

Förmodligen receptorerna i näsan som är ”direktkopplade” till ett centra i hjärnan via den sensoriska delen av det perifiera nervsystemet. Om man råkar ta i en het platta så rycker man automatiskt bort handen, där är endast ryggmärgen först inkopplad, därefter skickas en signal direkt till hjärnan så man känner smärtan. Jag antar att eftersom ju fler vägar att gå för nerverna desto större chans till läkning. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, Axelman säger:

Microsoft har äntligen gjort något som gör att jag nickar gillande. Den nya flygsimulatorn verkar otrolig. Finns det någon här som har provat?

 

https://pcforalla.idg.se/2.1054/1.738525/prognos-microsofts-flygsimulator-kan-ge-raketskjuts-for-datorhardvara

 

B556A90D-1C0B-4ACB-852C-7F15F0F0860B.jpeg

A3C54E5B-7238-4ED6-BF56-ECAFC4EFA976.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sicket forum detta har blivit med åren. Med tanke på Trumptråden och alla massiva personangrepp är det nog dags att ta sin Mats ur skolan. Det applåderas säkert av en del. Och vem är jag att förneka någon lite glädje?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Alix säger:

Det applåderas säkert av en del.

Men de är inga att fästa sig vid. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Telly82 säger:

Men de är inga att fästa sig vid. :) 

För min del får han gärna kickas ut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Sicket forum detta har blivit med åren. Med tanke på Trumptråden och alla massiva personangrepp är det nog dags att ta sin Mats ur skolan. Det applåderas säkert av en del. Och vem är jag att förneka någon lite glädje?

Hatfesten som sådan håller en sådan låg nivå att man både häpnar och förfäras. Men vanligt folk är inte bättre.

Om den dåliga tonen är ett problem så bör förstås de som beter sig sämst adresseras först.

Jag skiter väl i om någon sparkas ut eller inte. I verkligheten är det väl inte ens möjligt och gör bara "den arge" ännu argare till väldigt liten nytta.

 

Radera Trump-tråden är mitt förslag om lugnet är viktigt för några. I mina ögon är den bara vidrig iallafall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Hatfesten som sådan håller en sådan låg nivå att man både häpnar och förfäras. Men vanligt folk är inte bättre.

Om den dåliga tonen är ett problem så bör förstås de som beter sig sämst adresseras först.

Jag skiter väl i om någon sparkas ut eller inte. I verkligheten är det väl inte ens möjligt och gör bara "den arge" ännu argare till väldigt liten nytta.

 

Radera Trump-tråden är mitt förslag om lugnet är viktigt för några. I mina ögon är den bara vidrig iallafall.

Den som beter sig vidrigt är du så försök inte spela oskyldig. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...