Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

semestern börjar lida mot sitt slut även här

mycket telefonjobb i nästa vecka och sedan drar allt igång

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställt nytt original batteri samt original laddkontakt till min S4 mini. Kostade 299kr totalt. Älskar den telefonen då den var så lätt att flasha med diverse ROM. Infraröd port har den också och perfekt som extratelefon. 
Tänkte mig köpa ett iFixit reparationskit när jag har råd, finns så väldigt många att välja på. Går det att få något hyfsat bra som funkar både till telefoner, spelkonsoller för under 500kr? Viktigt att de där Philips bitsen är med. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, iMarc säger:

Jassåå ska du ansluta dig till knapplösa gänget? ?

Kanske. Det hänger på priset, förstås. Å andra sidan har jag skuldsanering och klarar mig den mobil jag har, så det är på det hela taget osannolikt att jag köper nytt. Men vill ha-faktorn finns där alltid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Kanske. Det hänger på priset, förstås. Å andra sidan har jag skuldsanering och klarar mig den mobil jag har, så det är på det hela taget osannolikt att jag köper nytt. Men vill ha-faktorn finns där alltid.

Ja just det ja, samma för mig då jag hade det, levde nästan på vatten och bröd och köpte sällan något. Att köpa mobil med abonnemang går inte när man har skuldsanering heller, jag kunde inte ens välja en ny mobil när jag förlängde mitt abonnemang. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, iMarc säger:

Var och handlade och när jag skulle packa i varorna så låg det en iPhone 11 Pro på bänken ?

Så jag blev väldigt nöjd med mig själv av den goda gärningen att genast ge den till kvinnan i kassan som verkligen uppskattade mitt initiativ och tackade mig. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-08-12 på 20:57, ronny säger:

@mikaellq skall få ett schackproblem att fundera ut under helgen

svart drar och vinner

 

Skärmavbild 2020-08-12 kl. 20.57.27.png

Inledningsdragen är att ge damen för 2 pjäser

3.- Txc5 är ett viktigt drag för nu får svart in en till pjäs mot

kungen (dock är fortfarande Th8 inte med i spelet)

33116E71-0EA9-4998-BE6A-255E53BD0A8E.jpeg

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-08-10 på 09:04, Mattiasgbg säger:

Söker, men hittar ingen Plage d'Alix.

 

2020-08-10 på 09:24, Alix säger:

Det stod att det skulle granskas innan det godkänns. Det kan nog ta hur lång tid som helst. Prova nästa sommar! :D 

De jobbade snabbt! :yeahbaby:
 

92DB0944-4B45-44AB-B41F-F11A25DE373B.thumb.png.90c26965251436774eadc1ec661b1784.png
 

(Fast namnet blev fel ;) )

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde ladda upp bilder till Apple Kartor. Så det gjorde jag när det gäller badplatsen. Jag undrar vart de tog vägen.

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

(Fast namnet blev fel ;) )

Vad skulle det vara för namn då?

 

(Jag är delvis uppvuxen med utsikt över Storsjön. Ja, den riktiga i Jämtland alltså. Och så visste jag att det finns en "Storsjön" i Gästrikland också. Men jag visste inte att den finns en liten kopia i närheten av Viskafors också. :) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Telly82 säger:

Vad skulle det vara för namn då? ...

Plage d'Alix. :hihihi:

 

1 minut sedan, Telly82 säger:

... (Jag är delvis uppvuxen med utsikt över Storsjön. Ja, den riktiga i Jämtland alltså. Och så visste jag att det finns en "Storsjön" i Gästrikland också. Men jag visste inte att den finns en liten kopia i närheten av Viskafors också. :) )

Storsjön här är rätt liten. Men den är större än vad som var från början. Den är nämligen uppdämd sedan drygt hundra år. Från början fanns där några småsjöar. De dämdes upp för att bakvägen säkra vattenkraft till småkraftverket i Viskan. :nerd:

 

1924998612_Storsjon.jpg.62859a843a9b99c66d5a20efddce7b71.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Telly82 säger:

Vad skulle det vara för namn då?

 

(Jag är delvis uppvuxen med utsikt över Storsjön. Ja, den riktiga i Jämtland alltså. Och så visste jag att det finns en "Storsjön" i Gästrikland också. Men jag visste inte att den finns en liten kopia i närheten av Viskafors också. :) )

Det finns buntvis av Storsjöar i sverige. Varje plats som har lite hybris har en Stor sjö.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har länge spanat efter storebrodern till min gitarrförstärkare. Hittade en på blocket och slog till. Nu ska jag prova blocketpaketet. Förstärkaren ska vara minimalt använd och pedal plus några sladdar följer med på köpet. Så det blir halva nypriset. Axelman är tveksam men blocketpaketet ska ju garantera no chetas. default_laugh.png.3b24e29a502fb928371c5e2d960dfe3c.png

Redigerad av Axelman
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Man kunde ladda upp bilder till Apple Kartor. Så det gjorde jag när det gäller badplatsen. Jag undrar vart de tog vägen.

Det handlar väl om att en bild säger mer än tusen ord? Jag laddade upp en bild när jag skulle förklara att en infart till ett område i Fristad var stängd.

 

För övrigt är det idiotiskt att kalla ett område på ena sidan staden Fristad samtidigt som ett område på andra sidan kallas Fritsla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

För övrigt är det idiotiskt att kalla ett område på ena sidan staden Fristad samtidigt som ett område på andra sidan kallas Fritsla.

I Helsingborg finns det en "Kullagatan" och två km bort en "Kullavägen". :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det handlar väl om att en bild säger mer än tusen ord? Jag laddade upp en bild när jag skulle förklara att en infart till ett område i Fristad var stängd. ...

Ja, men vart tar bilderna vägen? Kan man se dem? Vem kan se dem? Vem behöver dem? De kan knappast ses som underlag, bilders dokumentära vikt är fjäderlätt numera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Alix säger:

Ja, men vart tar bilderna vägen? Kan man se dem? Vem kan se dem? Vem behöver dem? De kan knappast ses som underlag, bilders dokumentära vikt är fjäderlätt numera.

Jag gissar att de raderas ganska omgående och att de bara används för att komplettera texten i rapporten. Att man kan manipulera bilder tror jag inte är en så stor sak i sammanhanget, rimligtvis jämförs det med flygfoton och eventuella egna bilder från platsen. Men det skulle vara intressant att klippa och klistra lite och sedan skicka in flera anmälningar, från olika personer, om det nya kärnkraftverket i Viskafors.

https://www.theguardian.com/technology/2020/feb/03/berlin-artist-uses-99-phones-trick-google-maps-traffic-jam-alert

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under årets värsta värmebölja dök det upp reklam på iPaden från "Spis och Kaminboden":

"Upplev värmen i ditt eget hem"

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Under årets värsta värmebölja dök det upp reklam på iPaden från "Spis och Kaminboden":

"Upplev värmen i ditt eget hem"

Enda chansen om du vill få den installerad före årskiftet då den stora kylan kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...