MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Svolder säger:

Det som byggs nytt är för dyrt även för den med normal lön. En nybyggd etta en halvmil utanför Landskrona kostar drygt 10 000 i månaden i hyra, vilket medför att den som har en månadslön som understiger 30 000 inte ens kan söka den, och den som bor i en halvgammal trea för 7 000 i månaden har ingen vinst att göra på att byta boende. Följden blir att bostäderna står tomma tills bostadsbristen blir allt för skriande bland de nyanlända barnfamiljerna, varvid de placeras i treorna för 14 000 kr/mån, betalda av oss alla via skattsedeln. Nya bostäder är för dyra och håller för hög standard för att de med störst behov av bostad skall ha råd att bo i dem. De som har gott om stålar hittar alltid ett boende, det är inte dem bostadsbristen gäller.

Men det betyder att det är enkelt att kamma in de 40' man får i hyresinkomst skattefritt. :galetglad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Idag har jag lunchat med en gammal kollega (kvinna). Det var trevligt. Första gången jag gått utanför den egentliga släkt- och vänkretsen på evigheter. ^_^ 

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Alix säger:

Idag har jag lunchat med en gammal kollega (kvinna). Det var trevligt. Första gången jag gått utanför den egentliga släkt- och vänkretsen på evigheter. ^_^ 

Låter nyttigt! Var helt säkert hur trevligt som helst. ^_^ 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Axelman säger:

Men det betyder att det är enkelt att kamma in de 40' man får i hyresinkomst skattefritt. :galetglad:

Smäll upp en plywoodskiva i mitten av rummet och hyr ut till två :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, Svolder säger:

Smäll upp en plywoodskiva i mitten av rummet och hyr ut till två :)

Jag tänkte annars inhysta 6 x 4,000:-/månaden bakom garageporten. Går det i japan så.....

:hihihi:

Skärmavbild 2019-03-12 kl. 20.33.41.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 1
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Axelman säger:

40000 per år är inte illa.... någon som är snabb i matematik kan nog räkna

ut vad Axelman tar ut per timme till studenterna i Falun

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, ronny säger:

40000 per år är inte illa.... någon som är snabb i matematik kan nog räkna

ut vad Axelman tar ut per timme till studenterna i Falun

Varför tjatar du om per timme?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Upprättar något som de flesta människor borde göra, framförallt om man lever i parförhållande och har gemensam ekonomi.

Framtidsfullmakt.

https://www.spfseniorerna.se/distrikt/stockholmsdistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-vendelso-brandbergen/bra-att-veta/framtidskontrakt/

Spara som pdf.. 

Redigerad av Pocahontas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Pocahontas säger:

Upprättar något som de flesta människor borde göra, framförallt om man lever i parförhållande och har gemensam ekonomi.

Framtidsfullmakt.

https://www.spfseniorerna.se/distrikt/stockholmsdistriktet/foreningslista/spf-seniorerna-vendelso-brandbergen/bra-att-veta/framtidskontrakt/

Spara som pdf.. 

Min inställning är att om det inträffar får frun får göra det hon anser är bäst. Livet är inte statiskt. Vem vet vilka möjligheter som finns i framtiden? Ska jag låsa fast henne i min "vilja"?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter och funderar på hur jag ska undvika rigor mortis, gillar inte att vara stel i kroppen. :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
58 minuter sedan, Axelman säger:

Min inställning är att om det inträffar får frun får göra det hon anser är bäst. Livet är inte statiskt. Vem vet vilka möjligheter som finns i framtiden? Ska jag låsa fast henne i min "vilja"?

Anta att du drabbas av en stroke, sitter eller ligger där som en lallande grönsak, förmodligen hamnar du på något hem.

Du kan leva i många år..

Din fru klarar inte av att bo i ert hus, kanske vill flytta, du står som delägare, men hon kan inte sälja då du du inte är vid "dina sinnes fulla bruk".

Alltså du får inte, eller kan inte skriva under.  

Det är en av anledningarna till att detta kom, Framtidsfullmakt.  

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Käkar vegetariskt thai idag med ett glas ljuvlig apelsinjuice. Kaffe såklart senare. FF idag. :) 

IMG_1024.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Pocahontas säger:

Anta att du drabbas av en stroke, sitter eller ligger där som en lallande grönsak, förmodligen hamnar du på något hem.

Du kan leva i många år..

Din fru klarar inte av att bo i ert hus, kanske vill flytta, du står som delägare, men hon kan inte sälja då du du inte är vid "dina sinnes fulla bruk".

Alltså du får inte, eller kan inte skriva under.  

Det är en av anledningarna till att detta kom, Framtidsfullmakt.  

Ok. Jag märker att jag resonerar lakbänges....:mellow:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var in på kakelbutiken då vi inom snar framtid ska fixa till källarbadrummet. Tänkte bara orientera mig angående kakel och klinker då jag inte vet zilch. Upptäckte att man förlora en förmögenhet på torkad lera.....:bla: Mosaik för 2,500:-/m2. Lutar åt Bauhaus vit slät standard för 69:-/m2. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 minuter sedan, Axelman säger:

Ok. Jag märker att jag resonerar lakbänges....:mellow:

Det beror på. Din fru kanske försätter dig i ett sådant skick just för att kunna sälja huset... :shifty:;) :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-03-12 på 11:15, ronny säger:

hur långt är det kvar tills det är helt färdigt?

Ska väga av och sätta fast bänkskivorna, såga ur för diskho och spishäll och dosa ur för "popup"-eluttag i varje hörn.
Tyvärr har jag åkt på en otrevlig släng av förkylning som satt sig på lederna så den här veckan ser det inte ut att bli något gjort... Men det ska vara klart med all montering och inredning innan månaden är slut. Förhoppningsvis hinner målarna göra klart sitt innan dess också.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Alix säger:

Det beror på. Din fru kanske försätter dig i ett sådant skick just för att kunna sälja huset... :shifty:;) :totaltgalen:

:hihihi:

:mellow:

:unsure:

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hmm loggade in här sen sist vet jag faktist ej kanske kring 2013-14? ;)

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, KelloG säger:

Hmm loggade in här sen sist vet jag faktist ej kanske kring 2013-14? ;)

Välkommen @KelloG!

var på sjön finns du nu?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, e-snobben säger:

Sitter och funderar på hur jag ska undvika rigor mortis, gillar inte att vara stel i kroppen. :totaltgalen:

Kan man ringa/rigor morsan/mortis och kolla

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, ronny säger:

Kan man ringa/rigor morsan/mortis och kolla

Eller Rigmor Ortis.

• Haha 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Står i givakt hela dagen. Det är 30 år på dagen sedan vi fick nyklarna till huset. 30 år! :tappahakan:

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
16 minuter sedan, Axelman säger:

Står i givakt hela dagen. Det är 30 år på dagen sedan vi fick nyklarna till huset. 30 år! :tappahakan:

Då har du och frun växt fast gissar jag. Det invanda och gamla, det så välbekanta är ju det man ständigt vill återvända till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, mikaellq säger:

Då har du och frun växt fast gissar jag. Det invanda och gamla, det så välbekanta är ju det man ständigt vill återvända till.

287444744_7e2036c7-f632-42bc-875d-c60806

72170620-9yo9x.jpg

b8b1d62804b959fa21470aff449125eb.jpg

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1a nyheten om höstens iPhone

Skärmklipp 2019-03-15 15.01.31.png

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu