Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Häromdagen visade det sig att efter uppgradering av Boxerboxen så försvann funktionen att titta på äldre program på History HD och några andra kanaler. Boxer svarade efter några dagar att beroende på deras förhandlingar har de olika rättigheter. 

...

Kruxet här är att jag har inte nåtts av någon info. Tvärt om uppmanades jag av en inforuta att låta Boxerboxen bli uppgraderad " För en bättre upplevelse"! Så Boxer anser att genom att ta bort funktioner blir det bättre. :superirriterad: Vi ska ha en liten konversation till med dem men sen blir det ARN. Jag tittar mest på History HD och använder ofta möjligheten att backa tillbaka och titta på program jag missat. Men det var tydligen en dålig idé. Bättre är att vara tvungen att titta i realtid. :utskallning:

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En jobbig dag. Skärmskydd nr 4 fungerade inte heller så jag fick slänga på ett från Dollarstore som kostar 10kr igen. Sen la mitt PlayStation av, gick inte att boota disken, hamnade i safemode och disken skannades av och kände inte igen filsystemet, massor med felkoder, läste att det var hårddisken som gett upp. Då laddade jag ned hela PS4 systemprogramvara på en USB sticka och körde en initiering (formatering och nyinstallation) och baske mig det fungerade. Nu återstår att se om programvaran var korrupt eller om det trots allt är så att disken börjar avlida. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tog någon månad drygt men sedan aktiverades batterioptimeringsfunktionen. Fick meddelande under natten. Och batterigrafen visar att det fungerar.

 

967014B3-E6EB-42EA-8304-6EC0480277B9.jpeg.e16a9f0a738d334d9d89a072acf825b0.jpeg

896C83BE-A193-4878-856E-54161951CD29.jpeg.6eee0ccd3d0ea4e78ca5c3b7c7d61a0f.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan detta vara en seriöst företag??

Lagakretskort.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Ja - kanske.

 

Vad behöver du ha lagat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kan detta vara en seriöst företag??

Lagakretskort.se

De har i alla fall en fysisk butik, verkar det som. Inte någon skum källarfirma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-10 på 14:27, Axelman säger:

.... Just nu gör min hand ont som jag skar upp och huvudet håller på att lägga av av all stress. Annars är allt TOPPEN!!! rofl.gif.62f5ce1706666948cc3dfc29eb72e7f6.gif

 

:stjarnsmall:

Tills på tisdag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Men det var värsta vad IOS 13.5.1 drar ström... :pinch: 

Tror du behöver nyare telefon

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, iMarc säger:

Tror du behöver nyare telefon

Nej, det behöver jag inte. Men det skulle sitta fint! Tyvärr är jag både miljömupp och snål (fattig snarare) så det slutar med att jag avstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Tyvärr är jag både miljömupp och snål

Dessbättre är du miljömedveten och ekonomiskt sinnad. :) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Telly82 säger:

Dessbättre är du miljömedveten och ekonomiskt sinnad. :) 

Jag med då jag sparar mina iPhone :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Nej, det behöver jag inte. Men det skulle sitta fint! Tyvärr är jag både miljömupp och snål (fattig snarare) så det slutar med att jag avstår.

Kameran är helt grym i nya SE. Bästa mobil jag ägt någonsin. 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Stereotypen säger:

Ja - kanske.

 

Vad behöver du ha lagat?

Inget än så länge, men det dyker ju upp sådana problem här då och då, sen sitter det ju kretskort i snart alla tekniska prylar vi har. 

Vore ju intressant att veta om "allt" går att laga.

Det slängs ju oerhört mycket som kanske skulle haft en chans till om det gick att att laga

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Pocahontas säger:

Inget än så länge, men det dyker ju upp sådana problem här då och då, sen sitter det ju kretskort i snart alla tekniska prylar vi har. 

Vore ju intressant att veta om "allt" går att laga.

Det slängs ju oerhört mycket som kanske skulle haft en chans till om det gick att att laga

Det stora problemet är att värdet är så ofta så lågt att det inte lönar sig. Det beror ju på att utvecklingen går så fort att bra produkter tappar värdet i förväg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jag skrev ju om Boxer tidigare att de tog bort funktioner när de lovade en bättre upplevelse om jag uppgraderade Boxerboxen. Vi har haft en mailkonversation ett tag och från Boxers sida har det varit njet hela tiden när det gäller att få tillbaka funktionen att se bla History HD i efterhand. Så i förrgår krävde jag tillbaka funktionerna annars skulle jag anmäla till ARN. Svaret kom igår: Njet

...

Döm om min förvåning när jag upptäcke idag att jag har fått tillbaka en del av möjligheterna att titta på tidigare program när jag vill på History HD! Tidigare kunde jag backa så långt jag ville. Nu bara ett dygn. Men BBC Brit är sig likt. Där går fortfarande bara vissa program att se i efterhand. Så där är ingen förändring. Så tydligen fungerar det att hota med ARN! 

...

Smolket i bägaren är att de har gett tillbaka precis så mycket att det troligen gör det svårt att få igenom en anmälan till ARN. Men jag ska anmäla ändå.

...

Så kontentan av Boxer är att en bättre upplevelse är en sämre. När de säger nej kan det betyda ja. Smart affärside................  :utskallning::fulfejs:

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, iMarc säger:

Kameran är helt grym i nya SE. Bästa mobil jag ägt någonsin. 

Snart kommer Iphone 12 som sägs vara mindre än nya SE. Spännande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Snart kommer Iphone 12 som sägs vara mindre än nya SE. Spännande!

Mindre!? Knappast! Här är en nyligen lanserad spionbild!

 

 

Spoiler

1097641032_Skrmavbild2020-07-12kl_17_58_44.png.c5fa2fb9d95e60800633a5d1079be19b.png

 

  • Tack 1
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Bytt el och lyktor på min större släpkärra.

 

Kontakt, all kabel och alla lyktor bytta till LED.

 

Tog nästan hela dagen - skönt att det har vart bra väder idag.

 

Börjar 4'e semesterveckan av 7 imorrn......?

Jävlar vad tiden går fort.......

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-07-11 på 22:33, Telly82 säger:

Dessbättre är du miljömedveten och ekonomiskt sinnad. :) 

Skillnaden är hårfin!

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...