Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Vi bor vid en ödetomt och en del mark som hör/hört till järnvägen. Där finns en del blommor som smitit från den tid det fanns bostadshus där. Frun och jag samlade ihop ett tiotal lökar med pärlhyacinter och tog hem och planterade dem. Älskar verkligen pärlhyacinter. Eller Grape Hyacinth som de heter på engelska vilket är ett bättre namn pga de ser ut som små vindruvsklasar. :bultandehjarta:

 

 

Skärmavbild 2020-05-16 kl. 12.22.51.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mycket ? när livesporten är pausad

men nu utmanarmötet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, ronny säger:

Mycket ? när lives-porten är pausad

men nu utmanarmötet

Vad är det för port....? default_laugh.png.f1828d5f84f83c8f023217beda1fd1e6.png  

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg
8 timmar sedan, ronny säger:

Mycket ? när livesporten är pausad

men nu utmanarmötet

Att vara sportjournalist nu kan inte vara allt för kul. För någon vecka sedan tvingades de fylla en av SRs kortsändningar med nyheten att en väldigt liten andel av de K-märkta byggnaderna hade koppling till sport.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas
Postad (redigerade)

Mycket pyssel i trädgården varje dag.

I lördags kapade jag ner flera rhodedenronbuskar som stått på samma plats i 40 år  invid huset norrsida. 

Säkert 5 meter höga, borde föryngrat dem tidigare...men det har varit ett svårt beslut, de är ju vackra den korta tid de blommar.

Provade kapa en förra året, och när jag såg hur den sköt nya skott på den stump jag sparat (30 cm) fanns det ingen tvekan längre, nu togs det bort ännu fler, dock inte de som bildar en  mur mot grannen.

Många långa slanor blev det, kapades ner till ved igår.

 

Idag har jag grävt två hål i en slänt på sydsidan av huset, ska skaffa några Rosentry, härlig rödblommande buske,.

Har en mängd andra buskar i slänten redan, Ginst (3 st) , Aronia (6 st) och Havtorn (3 st), de sista  har ju ätbara bär dessutom, blir bra till de 13 amerikanska blåbärsvarianterna jag har på annan plats ( i en stor nätbär) 

 

Alltid full rulle på denne gubben...

Redigerad av Pocahontas
  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag svär mest över hur krångligt det ska vara att installera om en gammal iMac 27" som fått ny HDD efter att den gett upp. Har testat det mesta och om jag förstår det hela rätt så finnes bara en väg att gå och det är att skapa en Boot bar USB med EL Capitan på och för att göra det behövs en annan apple dator som kan hantera EL Capitan...vilket jag inte har. Så finnes det någon där ute som kan skapa en sådan så är jag aspirant på att köpa den USB stickan ? 

Ha en fortsatt bra dag!
Mvh

Martin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Alltid full rulle på denne gubben...

Denna gubben har rullat lite också... jag har rensat och grävt om kring en gammal rosbuske med vita rosor som har varit förbisedda sisådär 10-20 år. Gav den två skottkärror ny jord och rejält med vatten så den kanske vaknar till och blir fin.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-05-17 på 15:07, Axelman säger:

Vad är det för port....? default_laugh.png.f1828d5f84f83c8f023217beda1fd1e6.png  

Inte portvin i alla fall 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962

Sitter i Orsa och tittar ut genom fönstret. Häromdagen klippte jag gräset för första gången den här säsongen. 

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min iPhone påstår att jag missat ett samtal men har inget hört.
Har helt glömt att iOS är satt att tysta okända uppringare.

Men lika bra det för enligt Hitta.se är det med stor sannolikhet en försäljare. Halebop.

 

https://www.hitta.se/vem-ringde/0700942844?vad=0700942844

 

IMG_4909.png

IMG_4910.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Min iPhone påstår att jag missat ett samtal men har inget hört.
Har helt glömt att iOS är satt att tysta okända uppringare.

Men lika bra det för enligt Hitta.se är det med stor sannolikhet en försäljare. Halebop.

 

https://www.hitta.se/vem-ringde/0700942844?vad=0700942844

 

IMG_4909.png

IMG_4910.png

Lätt att glömma att slå av funktionen då den blockerar även viktiga samtal exempelvis från vården. 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Lätt att glömma att slå av funktionen då den blockerar även viktiga samtal exempelvis från vården. 

Sådana får jag aldrig, friskare än en vårvind. ?

Men visst, nu när du säger det, jag stänger av det nu. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tränat lite halvhjärtat. Känner mig stark och hungrig som en vegan i ett grönsaksland. Måste lära mig någon gång att aldrig träna på tom mage. tupp.gif

 

Skärmavbild 2020-05-20 kl. 15.33.00.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Alix säger:

chromeversion.jpg.4869784695ec07b31a8d63fec5fffc5a.jpg

 

Ännu ett covid-19-offer. Google Chrome version 82.

Vet inte vad det är för fel på Chrome, förut funkade WebRTC via uBlock origin, men inte nu längre. Däremot fungerar det för min son. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mattiasgbg

Idag, 1.55 lokal tid.

E20, Lerum.

Minst 12 stora (6 axlar med 4 hjul var) och minst 5 mindre (4 axlar) tomma lastbilstrailers samt dragfordon och några mindre följefordon.

Troligtvis pansarförband (för tillfället utan pansar).

Förflyttning västerut (mot Göteborg).

Lejon av västergötsk typ.

Förstahandsuppgift.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Idag, 1.55 lokal tid.

E20, Lerum.

Minst 12 stora (6 axlar med 4 hjul var) och minst 5 mindre (4 axlar) tomma lastbilstrailers samt dragfordon och några mindre följefordon.

Troligtvis pansarförband (för tillfället utan pansar).

Förflyttning västerut (mot Göteborg).

Lejon av västergötsk typ.

Förstahandsuppgift.

IMG-Kopia-3.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

IMG-Kopia-3.jpg

Jag har för mig att jag såg denna svenska tiger redan då jag gjorde värnplikten 1984. Jag har tänkt mig att det var något från den offentliga debatten då men ser att den (kanske) skapades redan då under andra världskriget. :fundersam:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun kunde inte begripa varför fåglarna började föra sånt liv ute i trädgården. Men det tog inte lång stund förrän vi upptäckte grannkatten....... rofl.gif.35608215cfb9a47a1ecacfc71ee3adda.gif  den blev nedjagad med en rejäl dusch av trädgårdsslangen.default_laugh.png.b263e3176eb450431b8f1fc6cc0825d5.png

 

 

Skärmavbild 2020-05-21 kl. 10.56.41.png

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet att det inte är vädertråd3n men det är en allmän händelse att det blir +20° i  morgon!

JC_sax.gif.d443e7ab9d8ac1efa05133bc7f19bc0b.gif

 

 

 

Skärmavbild 2020-05-21 kl. 11.08.15.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag satt på ett glasskydd på skärmen på min iPhone. Jag har inte haft något sådant på två år och tre månader. Så nu var det dags? Tydligen. :lol: 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bestämde igår att idag skulle jag ut och cykla på morgonen....
I morse vaknade jag med en fruktansvärd huvudvärk så det blev lite smärtstillande och sedan somnade jag om. När jag vaknade framåt 10-rycket så var det för sent för cykeltur då vi bestämt oss för att börja rensa på vinden och köra till ÅVC'n. Tre resor till ÅVC blev det och mycket blev vi av med. Känns skönt. Imorgon blir det jobb och till helgen blir det fortsatt op. rensning.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Axelman säger:

Frun kunde inte begripa varför fåglarna började föra sånt liv ute i trädgården. Men det tog inte lång stund förrän vi upptäckte grannkatten....... rofl.gif.35608215cfb9a47a1ecacfc71ee3adda.gif  den blev nedjagad med en rejäl dusch av trädgårdsslangen.default_laugh.png.b263e3176eb450431b8f1fc6cc0825d5.png

 

 

Skärmavbild 2020-05-21 kl. 10.56.41.png

Nam nam, birdie nam nam!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...