MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

2 timmar sedan, Sandhamn1962 säger:

Tack! Nej, men jag hade inte råd att bli pensionär för tidigt, men nu fick jag avgångsvederlag som täcker upp de dubbla boendekostnaderna tills jag flyttar permanent till Orsa. Lägenheten i Stockholm är uppsagd till den 31/3.....  😊

Grattis !

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
1 timme sedan, Axelman säger:

"Skottar snö och tittar in genom fönstret!"

:lol:

får bli ett inlägg i gissa bubblan tråden

• Gilla 1
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, ronny säger:

Grattis !

Tackar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu hoppas vi på mer plusgrader 

som det såg ut idag så var det inte många som gick till jobbet 

utan tog bilen istället 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, ronny säger:

Nu hoppas vi på mer plusgrader 

som det såg ut idag så var det inte många som gick till jobbet 

utan tog bilen istället 

Syrran i Lund ser ut att få plusgrader dagtid, annars ser det kyligt ut mest i hela landet. Men hoppas kan man alltid!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
46 minuter sedan, Alix säger:

Syrran i Lund ser ut att få plusgrader dagtid, annars ser det kyligt ut mest i hela landet. Men hoppas kan man alltid!

Ja Svolder bor på rätt sida

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skall köpa mig en ny Mini. Den gamla sjunger på sista versen. Det är en Mini från mid 2012, och den har funkat klockrent under alla år. När den har strulat har det varit jag som har klantat till det. Vid ngt tillfälle hade jag två ! virusskydd. Och det funkar ju inte. Minin låste sig och jag fick ta den till Emporia där det ligger en Apple butik. Där fick jag hjälp med att ominstallera datorn.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Peter 99 säger:

Skall köpa mig en ny Mini. Den gamla sjunger på sista versen. Det är en Mini från mid 2012, och den har funkat klockrent under alla år. När den har strulat har det varit jag som har klantat till det. Vid ngt tillfälle hade jag två ! virusskydd. Och det funkar ju inte. Minin låste sig och jag fick ta den till Emporia där det ligger en Apple butik. Där fick jag hjälp med att ominstallera datorn.

Välkommen till forumet ! Hoppas du kommer att trivas här

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack så mkt! Det här skall bli jätteskoj.😎

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-01-17 på 10:13, Sandhamn1962 säger:

Tack! Jag har ju god tid på mig att fundera nu......

Ja de dagliga besöken blir allt färre

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Peter 99 säger:

Du har händelsevis inte en 2012 med i7? Då har du en riktigt bra dator som står sig länge än. Apple gjorde någon "miss" med just den modellen och den har en riktigt kraftfull processor som står sig än i dag. Med max RAM-minne och en rymlig SSD finns ingen anledning att byta om inte det usla grafikkortet sätter p för dig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har suttit och lekt med Bilder i iOS och "upptäckt" att möjligheterna för märkning med pilar, rektanglar, förstorare, med mera, är ungefär som i Förhandsvisning i Mac OS. :nerd:

IMG_0882.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, mikaellq säger:

Har suttit och lekt med Bilder i iOS och "upptäckt" att möjligheterna för märkning med pilar, rektanglar, förstorare, med mera, är ungefär som i Förhandsvisning i Mac OS. :nerd:

IMG_0882.jpg

Sen på bollen 😊

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, lappen71 säger:

Sen på bollen 😊

- Bättre sent än aldrig, som flickan sa när pojken äntligen kom. :D 
iPhone 7 som jag inhandlade i augusti förra året är min första iOS-enhet att få leka med. :) 

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 minut sedan, mikaellq säger:

- Bättre sent än aldrig, som flickan sa när pojken äntligen kom. :D 
iPhone 7 som jag inhandlade i augusti förra året är min första iOS-enhet att få leka med. :) 

Ja avsmalnande streck hittar jag inte heller i menyn

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 timmar sedan, Axelman säger:

Du har händelsevis inte en 2012 med i7? Då har du en riktigt bra dator som står sig länge än. Apple gjorde någon "miss" med just den modellen och den har en riktigt kraftfull processor som står sig än i dag. Med max RAM-minne och en rymlig SSD finns ingen anledning att byta om inte det usla grafikkortet sätter p för dig.

Tyvärr inte har för mig att jag köpte modellen med i5. Standard varianten med mer RAM minne 8 gb för att vara exakt. Den har tuffat på bra tycker jag. Affären M-store hade en kampanj så jag får en slant för den gamla datorn! Trevlig överraskning!!

Minin har börjat låta det låter precis som om disken ligger mot när den snurrar, kan ha fel men troligtvis är det så.

Det är tre till fyra veckors väntetid på Minin men det fixar jag!! Trevlig helg alla!!😊

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Peter 99 säger:

Tyvärr inte har för mig att jag köpte modellen med i5. Standard varianten med mer RAM minne 8 gb för att vara exakt. Den har tuffat på bra tycker jag. Affären M-store hade en kampanj så jag får en slant för den gamla datorn! Trevlig överraskning!!

Minin har börjat låta det låter precis som om disken ligger mot när den snurrar, kan ha fel men troligtvis är det så.

Det är tre till fyra veckors väntetid på Minin men det fixar jag!! Trevlig helg alla!!😊

ok

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Rensade Safari helt i min gamla Mac. När webbsidor slutar att ladda så där blixtsnabbt som jag är van vid så är det dags för städning.

Behöver besvära mig med att logga in igen på ett antal sidor men det är det värt! ^_^ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag funderar jag på ett brev jag fick igår. En kvinna i England skrev till mig och undrade om jag var hennes biologiske far. Hmm.

• Förvirrad 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu har vinterstudion börjat

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Alix säger:

Idag funderar jag på ett brev jag fick igår. En kvinna i England skrev till mig och undrade om jag var hennes biologiske far. Hmm.

Låter spännande! Ligger det någon rimlighet i hennes undran eller drar det mer åt nigeriabrevshållet?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
32 minuter sedan, KMN säger:

Låter spännande! Ligger det någon rimlighet i hennes undran eller drar det mer åt nigeriabrevshållet?

Ja det blir ju extraspännande om kvinnan visar sig vara svart och runt 50... :totaltgalen:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
3 timmar sedan, ronny säger:

Nu har vinterstudion börjat

Ha en skön lördag framför dumburken! ^_^

⛷🎿

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu