MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

1 minut sedan, Alix säger:

Jag har inte 4G i dalen där jag bor.

Borde det inte vara ungefär densamma för 3G och 4G, om vi utgår ifrån att signalerna skickas till/från samma station?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Precis kommit hem och krupit ner i lopplådan. Kom äntligen iväg på mörkerfotografering. Lite kallt var det men mycket trevligt på Skeppsholmen. 

• Gilla 4

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-01-11 på 14:12, mikaellq säger:

Goddag på dig också! hello.gif

:)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter på kontoret vid Stureplan och tittar ut genom fönstren. Sol och 5 minusgrader just nu. På morgonen var jag iväg till Bagarmossen och lämnade in bilen för montering av motor- och kupé-värmare. Det kommer jag att behöva när jag bor i Orsa permanent.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2019-01-12 på 23:27, mikaellq säger:

Borde det inte vara ungefär densamma för 3G och 4G, om vi utgår ifrån att signalerna skickas till/från samma station?

Nej, 4G har inte samma räckvidd.

Jämför med WiFi och 2,4GHz kontra 5GHz.

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, Telly82 säger:

Nej, 4G har inte samma räckvidd.

Jämför med WiFi och 2,4GHz kontra 5GHz.

Märkligt det då mobilen också kan ta emot svagare 4G-signaler än 3G.
Märkligt dessutom därför att min iPhone har varit på Telia WiFi-samtal hela kvällen igår och nu trots en signalstyrka på runt -85dBm. Men jag är glad, standby-tiden blir fantastiskt bra.

IMG_0879.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag plockade bort alla jultomtar och ljusstaken igår kväll. Tjugondag knut. God fortsättning på året, gott folk! Nu är det ljusare tider att se fram emot och våren icke minst om ett par månader. sol.gif

IMG_0790.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag scannade ur en favoritbok jag har, "Guardians of Being" av Eckhard Tolle och tecknaren Patrick McDonnell. Underbara teckningar och budskap om vårt överaktiva och förfärande ofta väldigt negativa sinne. :) 

Gick inte så bra att scanna på första men väl på andra med min iPhone 7 där iOS letar efter en rektangel i det den ska fota och korrigerar perspektivfel ganska skapligt tycker jag. Utmärkta resultat med mycket skärpa tycker jag. :ThumbsUp:

stopthinking.jpg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ätit kåldolmar, klippt mig, konfigurerat en smartphone och försökt lära svärfar hur man använder en sån, tog tid...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kollat på Vetenskapens värld, handlade om Placebo.

Jag visste att det fungerar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter på kontoret vid Stureplan och tittar ut genom fönstren. Sol och 3 minusgrader just nu.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åkt till tippen med skräp, handlat lister på brädgården och köpt lite färg. Grejjar med det som är kvar att göra med hallen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varit på vårdcentralen, åkt på akut lungröntgen, åkt tillbaka till vårdcentralen, åkt hem med påse med mediciner.

• Ledsen 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Svolder säger:

Varit på vårdcentralen, åkt på akut lungröntgen, åkt tillbaka till vårdcentralen, åkt hem med påse med mediciner.

Oj! Samband med din ihållande hosta? Inte lunginflammation, hoppas jag? Jag hade det 2007, det var jobbigt. Ta hand om dig. :kramis:

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, Svolder säger:

Hoppas du blir bättre. Krya på dig! :ThumbsUp:

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 timmar sedan, Sandhamn1962 säger:

Sitter på kontoret vid Stureplan och tittar ut genom fönstren. Sol och 3 minusgrader just nu.

;) 

tumblr_mihhva6WXd1qzt1t3o1_1280.jpg

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Svolder säger:

Varit på vårdcentralen, åkt på akut lungröntgen, 

Hoppas det bara är förebyggande åtgärd.:kramis:

Redigerad av Axelman
  • Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Alix säger:

Oj! Samband med din ihållande hosta? Inte lunginflammation, hoppas jag? Jag hade det 2007, det var jobbigt. Ta hand om dig. :kramis:

Tack. Ja, på grund av hostan. Jag hoppas också att det inte finns en lunginflammation också - läkaren konstaterade en bihåleinflammation, men kunde, trots röntgenplåtarna inte avgöra om jag hade en lunginflammation också. Jag håller tummarna för att penicillinet hjälper. Jag har hostat mer eller mindre konstant i ett par månader nu och är grymt trött på det.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

Hoppas det bara är förebyggande åtgärd.:kramis:

Det fanns en skugga på vänster lunga som gör mig lite fundersam, men en sak i taget.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
9 minuter sedan, Svolder säger:

Tack. Ja, på grund av hostan. Jag hoppas också att det inte finns en lunginflammation också - läkaren konstaterade en bihåleinflammation, men kunde, trots röntgenplåtarna inte avgöra om jag hade en lunginflammation också. Jag håller tummarna för att penicillinet hjälper. Jag har hostat mer eller mindre konstant i ett par månader nu och är grymt trött på det.

När jag hade lunginflammation hade jag ingen direkt hosta. Däremot rosslade det när jag andades. Ungefär som om något slem satt i halsen, fast i lungan i stället. Plus att jag hade feber och var väldigt trött. Penicillinet gjorde mig dock frisk på drygt en vecka. Fast jag käkade förstås klart kuren ändå. Vi får hoppas att du blir frisk snart och slipper den eländiga hostan. :crossfingers:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
7 timmar sedan, Alix säger:

När jag hade lunginflammation hade jag ingen direkt hosta. Däremot rosslade det när jag andades. Ungefär som om något slem satt i halsen, fast i lungan i stället. Plus att jag hade feber och var väldigt trött. Penicillinet gjorde mig dock frisk på drygt en vecka. Fast jag käkade förstås klart kuren ändå. Vi får hoppas att du blir frisk snart och slipper den eländiga hostan. :crossfingers:

Tack, jag hostar som f*n, men i övrigt är det likartat. Läkaren kunde bara inte avgöra med säkerhet om jag hade lunginflammation eller ej.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
13 minuter sedan, Svolder säger:

Tack, jag hostar som f*n, men i övrigt är det likartat. Läkaren kunde bara inte avgöra med säkerhet om jag hade lunginflammation eller ej.

Jag förstår. :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

dump.png.662ad9f074e28a9a08b2abfc42cc2af1.png

Har du liksom jag aldrig placerat om dina PPM-pengar? Det var klokt. 
AP7 Såfa (”soffliggarfonden”) har gått väldigt bra i alla år och har mycket låg förvaltningsavgift. 
Hur ska man då tolka detta? 
I alla fall jag tolkar detta som att övriga fonder i stort sett fungerar som ett kollektivt spelbolag vars mål är att du ska luras av pengar medan du hoppas vinna.
Bild: Klipp från en Avanzartikel den 1 februari 2018.

PS. På sistone har AP7 Såfa sjunkit en del. Främst på grund av att det mesta placeras i aktier.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
18 timmar sedan, Svolder säger:

Det fanns en skugga på vänster lunga som gör mig lite fundersam, men en sak i taget.

Gissar på vätska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Äntligen! Min drömbox var på REA. En sen julklapp till oss båda. John Thaw, som dog 2002 bara 60 år gammal, är fullständigt totalt lysande som Morse. En njutning utan like väntar!

Lewiiis!!!!

:skondans:

Skärmavbild 2019-01-16 kl. 11.26.42.png

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu