MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

31 minuter sedan, mikaellq säger:

Israelisk kampsport med största tillämpningen i verkligheten som du antyder, men jag är som (lite otydligt) sagt inte så intresserad av att bryta ben eller banka någon gul och blå utan av rörelserna i sig som främjar stor flexibilitet och hälsa. Att det också kan vara ett utmärkt självförsvar är bara ett positivt bonus.

Då är nog capoeira din grej! :) 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
7 minuter sedan, Alix säger:

Då är nog capoeira din grej! :) 

Ser kul ut, och jobbigt som riktig träning ska vara.
Hmm, får nog ta reda på vad som finns tillgängligt i kommunen först.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, mikaellq säger:

Suger på Strepsils med ingefära i som är lite dyra men hjälper förmodligen. Ska strax också blanda ingefära i äppeljuice. Ingefära är en gammal huskur som jag konstaterar hjälper mot ett antal olika krämpor och bekymmer som värk, halsont och dålig mage.

IMG_0839.jpg

Vi gör ingefärsshot som vi dricker varje dag + att jag river färsk ingefära i vår dagliga smoothie till lunch

Honungen ska tillsättas när temperaturen  på ingefärssaften är under 40° 

Skärmavbild 2019-01-02 kl. 15.49.13.jpg

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Brorsan dök upp och gav mig en smart klocka i julklapp. Sitter och synkar den med iPhonen. Nej, det är inte en Watch utan en enklare kinesisk pryl. Den ska ha koll på tiden, pulsen och lite annat. Snygg pryl. Få se om den fungerar. Den har tom en egen App på App Store och kan hålla statistik mm. Har bara hunnit ladda ner Appen och reggat mig.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Första testet ger vid handen att det fungerar häpnadsväckande bra. Pulsen är exakt och blodtrycket (!) stämmer klockrent. Hur fanken mäter klockan blodtrycket!?:tappahakan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, Axelman säger:

Första testet ger vid handen att det fungerar häpnadsväckande bra. Pulsen är exakt och blodtrycket (!) stämmer klockrent. Hur fanken mäter klockan blodtrycket!?:tappahakan:

Det kan det inte, inte på riktigt i alla fall. Men man ska väl inte kolla ihjäl en bra story... :whistling:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, Alix säger:

Det kan det inte, inte på riktigt i alla fall. Men man ska väl inte kolla ihjäl en bra story... :whistling:

Varför visar den då rätt....? :fundersam:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 minuter sedan, Axelman säger:

Varför visar den då rätt....? :fundersam:

Det var kul det där med att det stämmer klockrent. :D Förklaring på din fråga.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
15 timmar sedan, Alix säger:

Det var kul det där med att det stämmer klockrent. :D Förklaring på din fråga.

Frågan var rent tekniskt hur den gör för att registrera blodtryck. Att den inte är lika pålitlig som en riktig blodtrycksmanchett tar jag för givet. Min reaktion är snarare tvärt om att med tanke på att den inte är medicinskt tillförlitlig att den faktiskt visar mitt normala blodtryck som jag har 99 gånger av 100 i riktig mätning.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jösses, via diverse sajter räknade jag ut att jag har ett dagligt kaloribehov på 4250±250. Inte undra på att jag kan äta så mycket fett och oljor utan att gå upp i vikt. Jag håller för övrigt vikten men minskar i bältesomfånget. Jag tror det beror på styrketräningen; att bålmusklerna stärks. En märklig känsla att transformeras i utseende och viktfördelning. Jag fyller ju 54 i år! :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

24 november och igår

24nov.jpg

IMG_1372.JPG

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Men vart tog den svarta bilen vägen???? :tappahakan:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
50 minuter sedan, Axelman säger:

Men vart tog den svarta bilen vägen???? :tappahakan:

var det inte Orsa ?

2018-12-19 på 12:10, Sandhamn1962 säger:

Inte i Orsa i alla fall, där vräker snön ner. På fredag åker jag hem :galetglad:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 timmar sedan, Alix säger:

Jösses, via diverse sajter räknade jag ut att jag har ett dagligt kaloribehov på 4250±250. Inte undra på att jag kan äta så mycket fett och oljor utan att gå upp i vikt. Jag håller för övrigt vikten men minskar i bältesomfånget. Jag tror det beror på styrketräningen; att bålmusklerna stärks. En märklig känsla att transformeras i utseende och viktfördelning. Jag fyller ju 54 i år! :D 

Grattis! Visst känns det bra?! Pojkspoling! :ThumbsUp:

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
37 minuter sedan, mikaellq säger:

Grattis! Visst känns det bra?! Pojkspoling! :ThumbsUp:

Jodå, det känns! :D 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 timmar sedan, Axelman säger:

Frågan var rent tekniskt hur den gör för att registrera blodtryck. Att den inte är lika pålitlig som en riktig blodtrycksmanchett tar jag för givet. Min reaktion är snarare tvärt om att med tanke på att den inte är medicinskt tillförlitlig att den faktiskt visar mitt normala blodtryck som jag har 99 gånger av 100 i riktig mätning.

Det hade varit roligare om klockan haft en inbyggd kompressor som några gånger om dagen pumpar upp klockarmbandet för att mäta pulsen.

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det hade varit roligare om klockan haft en inbyggd kompressor som några gånger om dagen pumpar upp klockarmbandet för att mäta pulsen.

Det hade varit mycket roligare om klockan hade haft en inbyggd espressobryggare. OM man nu ska addera funktioner, borde de addera vettiga sådana....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snön är borta nu!

Skärmklipp 2019-01-04 14.32.31.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, ronny säger:

Snön är borta nu!

Skärmklipp 2019-01-04 14.32.31.png

Nädå, här i Värmland finns det en del. Har precis avslutat ännu en heldag i slalombacken med barnen.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdaterar mjukvaran i min TV. Inte varje dag man gör det. Senast var 2013 tydligen. :hihihi:

IMG_0445.jpeg

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
38 minuter sedan, marcushedenstrom säger:

Uppdaterar mjukvaran i min TV. Inte varje dag man gör det. Senast var 2013 tydligen. :hihihi:

IMG_0445.jpeg

den måste komma från filmen back to the features

Redigerad av ronny
  • Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har redan blockerat numret som kommer från Tunisien och vill inte bli störd mer av detta med okänt syfte. Helt säkert inget bra iallafall. Blockeringen gjordes i "Senaste", missade samtal, och dyker upp i en lista på blockerade nummer i Hitta.se-appen.

Det räcker så här. Jag vet inte om Hitta.se blockerar en redan känd lista på försäljare och annat skräp men har inte hört ett pip från några sådana, bara denna Tunisier några gånger innan jag nu bestämde mig för att blockera. Är nog fortfarande med i Nix-registret.

Hur gör ni andra för att slippa sådant skräp?

blockerad.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sådana samtal kommer av och till. London, Seychellerna, Mali, bland annat. Jag fick ett från Tunisien den 8 december.

IMG_4422.thumb.png.8eb9ec2ea14e834d2518f0b760780d30.png

Hade varit fint med Google dialer som stoppar sådant precis som spam via Gmail. Men sådant lär Apple inte införa. (Dump nedan från min moddade Motorola Moto G3, som har AEX (AOSP Extended), Android Oreo 8.1.0)

Screenshot_Telefon_20190104-203351.thumb.png.a6113a2c68fd96531d245f78ed941524.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
24 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har redan blockerat numret som kommer från Tunisien och vill inte bli störd mer av detta med okänt syfte. Helt säkert inget bra iallafall. Blockeringen gjordes i "Senaste", missade samtal, och dyker upp i en lista på blockerade nummer i Hitta.se-appen.

Det räcker så här. Jag vet inte om Hitta.se blockerar en redan känd lista på försäljare och annat skräp men har inte hört ett pip från några sådana, bara denna Tunisier några gånger innan jag nu bestämde mig för att blockera. Är nog fortfarande med i Nix-registret.

Hur gör ni andra för att slippa sådant skräp?

blockerad.png

Jag använder Truecaller för att blockera Spam.

Fungerar bra och man kan lägga till egna nummer och databasen uppdateras med jämna mellanrum.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag använder Truecaller för att blockera Spam.

Fungerar bra och man kan lägga till egna nummer och databasen uppdateras med jämna mellanrum.

Ser du att den faktiskt blockerar något också?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu