Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

10 timmar sedan, Telly82 säger:

Problemet är att "mannaminne" numera inte är längre än till förra kvartalsrapporten...

Hmmm....:fundersam:trodde att det var max fjorton dagar. default_laugh.png.b00ca95c2eb615956b686fdd552586fd.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fasen, min MBP laddade ur över natten så det tog en stund att få igång den igen. Jag tror att det var jag själv som laddade ur den igår kväll och att det var väldigt lite kvar när den gick i vila.

Jag är väldigt förtjust i BetterTouchTool som nu när det inte längre går att klicka-och-hålla (för historik med vänster-pil i Safari och för att se original-bilden i Bilder).
Nu istället doubleTap-and-hold. :) 

 

doubleTap-and-hold.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skojarna är snabbt ute, så pass upp för detta SMS

 

 

Skärmavbild 2020-04-07 kl. 11.38.01.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var på Dollar$tore igår för att köpa snor-billiga (pun intended) läsglasögon.
Företagen har inte råd med att stänga igen.
Jag är fullt frisk (vad jag vet).

 

IMG_4694.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Pocahontas säger:

Skojarna är snabbt ute, så pass upp för detta SMS

 

 

Skärmavbild 2020-04-07 kl. 11.38.01.jpg

Det är väl bara utlänningar som går på det? Illa nog i och för sig. Svenskan är i vart fall usel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker synd om Flashbackfolket, många av dem i alla fall. De tror seriöst att nästan alla ska dö i covid-19. ”Vänta bara!” är stridsropet. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Jag tycker synd om Flashbackfolket, många av dem i alla fall. De tror seriöst att nästan alla ska dö i covid-19. ”Vänta bara!” är stridsropet. Varför?

Folk är egotrippade. Kan man inte vara bäst, är det värst som gäller. 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Köpt tryckimpregnerat virke, skottkärra och markduk. Här ska det pysslas i trädgården!

to_pick_ones_nose3.gif

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Köpt tryckimpregnerat virke, skottkärra och markduk. Här ska det pysslas i trädgården!

to_pick_ones_nose3.gif

Du använder väl handskar när du handskas med tryckimpregnerat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Folk är egotrippade. Kan man inte vara bäst, är det värst som gäller. 

Bra uttryckt! Tyvärr... :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hands-sanitizer.gif

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som om man är i halvkoma efter all intensiv träning, frisk som man är.
Kurerar det nu med en mugg starkt kaffe och de två sista chokladmintkakorna.
Slurrp :kaffe: aahh!! :P 

 

IMG_4707.jpg

  • Rösta upp 1
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Återinvesterar skatteåterbäringen i min aktieportfölj. Köpt på mig mer Apple och Microsoft och ska kanske köpa mer Yandex. Avvaktar och läser på lite. :laserbok:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, sevensleeper säger:

Återinvesterar skatteåterbäringen i min aktieportfölj. Köpt på mig mer Apple och Microsoft och ska kanske köpa mer Yandex. Avvaktar och läser på lite. :laserbok:

Amazon, köper du inte dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
3 minuter sedan, Pocahontas säger:

Amazon, köper du inte dem?

 

Superfint bolag, men de skulle behöva göra en split för att jag ska köpa dem, en aktie kostar cirka 20000 kr. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Alix säger:

Jag tycker synd om Flashbackfolket, många av dem i alla fall. De tror seriöst att nästan alla ska dö i covid-19. ”Vänta bara!” är stridsropet. Varför?

Kan det handla om att Sverige släpper in för många invandrare, vilket bevisar att landets ledning är inkompetent (och annat som inte passar att nämna i damers sällskap) och därför kommer misslyckas även i det här fallet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Kan det handla om att Sverige släpper in för många invandrare, vilket bevisar att landets ledning är inkompetent (och annat som inte passar att nämna i damers sällskap) och därför kommer misslyckas även i det här fallet?

Delvis. Men inte i sin helhet. Jag har svårt att sätta fingret på det men jag misstänker att det handlar mycket om projektion i psykologisk mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Kan det handla om att Sverige släpper in för många invandrare, vilket bevisar att landets ledning är inkompetent (och annat som inte passar att nämna i damers sällskap) och därför kommer misslyckas även i det här fallet?

Jag tror faktiskt inte att det har så mycket med politik att göra, förutom då att de som sitter och bestämmer nu är inkompetenta, utan om människans natur, ofta liten och rädd. Har antagligen varit till nytta för att undvika sabeltandade tigrar i det förgångna...

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flashback borde förbjudits för längesedan. Där finns all info hur man tar livet av sig på olika sätt, tillverkning sprängmedel, droganvändning och annat elände. Sveriges mest ökända forum. Det måste finnas gränser i yttrandefrihet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tror faktiskt inte att det har så mycket med politik att göra, förutom då att de som sitter och bestämmer nu är inkompetenta, utan om människans natur, ofta liten och rädd. Har antagligen varit till nytta för att undvika sabeltandade tigrar i det förgångna...

Jag spekulerade alltså bara lite i vad en som kunde vara det som gör att en utpekad tror att nästan alla kommer dö av kinessjukan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
10 timmar sedan, iMarc säger:

Det måste finnas gränser i yttrandefrihet. 

Då är det inte yttrandefrihet. :) 

Du kan ju tänka så här, stryper man Flashback så kommer ett nytt Flashback, eller så laddar man ner Tor och hittar samma sak på darknet. Jag kan ha fel på några procent nu, men jag vill minnas att det bara är 10-15% av internets innehåll som är indexerat, så man kan hitta det via tex google, resten är på darknet. Såatteh... 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tittade på SVT play i går på en dokumentär om Martin Luther King. Galet fantastisk man. En av de intervjuade sa att han rackade aldrig ner på någon utan han ville lyfta alla även sina motståndare. En sådan inställning är så gott som bortblåst idag, fortsatte han. Kunde inte hjälpa att tänka på Trumpen då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sevensleeper säger:

Då är det inte yttrandefrihet. :) 

Du kan ju tänka så här, stryper man Flashback så kommer ett nytt Flashback, eller så laddar man ner Tor och hittar samma sak på darknet. Jag kan ha fel på några procent nu, men jag vill minnas att det bara är 10-15% av internets innehåll som är indexerat, så man kan hitta det via tex google, resten är på darknet. Såatteh... 

Digitalisering är livsfarligt, internet är som en stor demon. Jag vet inte vad du gör på Darknet, men där går ju att handla allt från heroin till automatvapen 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Vi är så långt ifrån varandra så jag kan inte bemöta det du skriver. Jag hoppas att du driver med mig, om jag ska vara ärlig. 

 

4 minuter sedan, iMarc säger:

Digitalisering är livsfarligt.

Dags att komma in i 2020 Marc, digitaliseringen är extremt bra och skapar möjligheter. :) 

 

5 minuter sedan, iMarc säger:

internet är som en stor demon.

Internet gör inget som inte vi har sagt att det ska göra. Vi människor är väl demoner då? :) 

 

5 minuter sedan, iMarc säger:

Jag vet inte vad du gör på Darknet, men där går ju att handla allt från heroin till automatvapen 

Jag gör inget på darknet. Det går att handla allt från heroin till automatvapen på stan också.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...