Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper
11 timmar sedan, ronny säger:

stockholmarna kommer sakteliga tillbaka från karantän 

idag och igår var det mer folk utan än de 2 föregående veckorna

Styrelsemötet var i och för sig via Teams. Men besiktningen av bilen krävdes såklart att jag förflyttade mig. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, sevensleeper säger:

Men besiktningen av bilen krävdes såklart att jag förflyttade mig. :) 

Du kunde väl skickat frugan? :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
26 minuter sedan, Telly82 säger:

Du kunde väl skickat frugan? :devil: 

Hon lämnade ju barn på dagis. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äter du blodfettssänkade mediciner bör du lyssna här..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Pocahontas säger:

Äter du blodfettssänkade mediciner bör du lyssna här..

 

 

”OM SVENSK WEBBTELEVISION
Svensk Webbtelevision är ett medborgarfinansierat initiativ för att skapa medborgarjournalistik som bygger på ideella insatser.

Vi tycker att de etablerade mediehusen gör ett dåligt jobb och att de missbrukar sin ställning. De ger inte en trovärdig bild av verkligheten inom framförallt tre områden som är styrda av politisk korrekthet. Det gäller massmigrationen, klimatlarmen och feminismen. Den felaktiga eller mörklagda informationen leder till mycket negativa konsekvenser för oss medborgare. Därför är det framförallt inom dessa områden vi arbetar för att komplettera bilden utifrån ett medborgarperspektiv.”

 

:whistling:

 

https://swebbtv.se/om-oss

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var och handlade med frugan på ICA..... 

 

 

default_laugh.png

Skärmavbild 2020-04-01 kl. 09.58.19.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jag har fått in tjänstepensionen som en likvid på mitt pensionskonto på Avanza, så jag ser över månadens köp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

”OM SVENSK WEBBTELEVISION
Svensk Webbtelevision är ett medborgarfinansierat initiativ för att skapa medborgarjournalistik som bygger på ideella insatser.

Vi tycker att de etablerade mediehusen gör ett dåligt jobb och att de missbrukar sin ställning. De ger inte en trovärdig bild av verkligheten inom framförallt tre områden som är styrda av politisk korrekthet. Det gäller massmigrationen, klimatlarmen och feminismen. Den felaktiga eller mörklagda informationen leder till mycket negativa konsekvenser för oss medborgare. Därför är det framförallt inom dessa områden vi arbetar för att komplettera bilden utifrån ett medborgarperspektiv.”

 

:whistling:

 

https://swebbtv.se/om-oss

https://anthropocene.live/2019/02/09/globalisternas-skamlosa-propaganda-for-statiner-rullar-vidare/?fbclid=IwAR2UUc7-UnslJNb-gSlQBPwyK4qPXTdv9tNM5614Lt4YWAR6C67cz8B4ogs

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, Alix säger:

Knappast bättre... :pinch:

Nej, granskar dock runt och ser att läkarkåren är delad i frågan om statiner. 

Vet att denne snubben Lars Bern har varit ute förr, men även en blind höna kan ju hitta korn, så jag kollar runt om det finns nån sanning i det... att det sen är en otrolig lukrativ produkt som läkemedelsföretagen prånglar ut och inte tål kritik kan man förstå.

 

Läkarna får "bonusar" för att de skriver ut deras läkemedel, har jobbat på sjukhus och det var inget man talade högt om, men när läkarna "vann" semesterresor i lotterier som bolagen hade, så viskades det bland sköterskorna.. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Pocahontas säger:

Nej, granskar dock runt och ser att läkarkåren är delad i frågan om statiner. 

Vet att denne snubben Lars Bern har varit ute förr, men även en blind höna kan ju hitta korn, så jag kollar runt om det finns nån sanning i det... att det sen är en otrolig lukrativ produkt som läkemedelsföretagen prånglar ut och inte tål kritik kan man förstå.

 

Läkarna får "bonusar" för att de skriver ut deras läkemedel, har jobbat på sjukhus och det var inget man talade högt om, men när läkarna "vann" semesterresor i lotterier som bolagen hade, så viskades det bland sköterskorna.. 

Personligen utgår jag ifrån att Läkemedelsverket och Socialstyrelsen har koll på detta som de oväldiga myndigheter de är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Alix säger:

Tips på bra sajt om statistik angående COVID-19 i Sverige:

 

https://c19.se/

Okänt skulle man bo i......... :fane:

Skärmavbild 2020-04-01 kl. 12.19.07.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Alix säger:

Tips på bra sajt om statistik angående COVID-19 i Sverige:

 

https://c19.se/

Tycker det är konstigt det där med intensivvårdade fall i Sverige. Intensivvård, med respirator, verkar vara en viktig flaskhals i coronavården. Men den enda information som verkar finnas tillgänglig för allmänheten är hur många som totalt har fått intensivvård (= skrivits in på intensivvårdsavdelning, ungefär), vilket är ganska ointressant om man vill veta något om belastningen på vården vid en viss tidpunkt. Intensivvårdsinformationen verkar dessutom komma från Svenska intensivvårdsregistret, en ideell förening med svenska intensivvårdsavdelningar som medlemmar.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvättat och städat bilen utvändigt och invändigt. Puh. Men fint blev det.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-04-01 kl. 15.02.13.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han vinner ganska säkert i november mot senile Biden. :P 

 

7171486507934_XXL.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Han vinner ganska säkert i november mot senile Biden. :P 

 

 

Tittade nyss på en intervju med Fredrik Reinfeldt angående krishantering och skillnaden mellan sverige och andra länder. Han sågade Trump med fotknölarna fast på ett fint och belevat sätt. Han använde samma argument som jag drar fram med jämna mellanrum. Samt inflikade att Trumpen även sysslade med desinformation i det att han påstått att dricka malariamedicin skulle skydda mot corona. Minst en har dött pga att de lytt Trumps svammel.

...

Han är en katastrof som president och borde parkeras på en egen ö där han kan vara kung utan påverkan på någon annan. Senil framstår som en stor fördel framför en galen Trump.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Axelman säger:

Tittade nyss på en intervju med Fredrik Reinfeldt angående krishantering och skillnaden mellan sverige och andra länder. Han sågade Trump med fotknölarna fast på ett fint och belevat sätt. Han använde samma argument som jag drar fram med jämna mellanrum. Samt inflikade att Trumpen även sysslade med desinformation i det att han påstått att dricka malariamedicin skulle skydda mot corona. Minst en har dött pga att de lytt Trumps svammel.

...

Han är en katastrof som president och borde parkeras på en egen ö där han kan vara kung utan påverkan på någon annan. Senil framstår som en stor fördel framför en galen Trump.

Fast omvald lär han bli. Motståndet är klent. Jag begriper mig inte på amerikaner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, Axelman säger:

Tittade nyss på en intervju med Fredrik Reinfeldt angående krishantering och skillnaden mellan sverige och andra länder. Han sågade Trump med fotknölarna fast på ett fint och belevat sätt. Han använde samma argument som jag drar fram med jämna mellanrum. Samt inflikade att Trumpen även sysslade med desinformation i det att han påstått att dricka malariamedicin skulle skydda mot corona. Minst en har dött pga att de lytt Trumps svammel.

...

Han är en katastrof som president och borde parkeras på en egen ö där han kan vara kung utan påverkan på någon annan. Senil framstår som en stor fördel framför en galen Trump.

Det är faktiskt sant att antimalaria-mediciner nu exporteras i stora kvantiteter till bland annat USA för att bekämpa även COVID-19 genom att hjälpa immunförsvaret. Googla "chloroquine phosphate" och "hydroxychloroquine".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är faktiskt sant att antimalaria-mediciner nu exporteras i stora kvantiteter till bland annat USA för att bekämpa även COVID-19 genom att hjälpa immunförsvaret. Googla "chloroquine phosphate" och "hydroxychloroquine".

Allt beror på hur man säger det. Som att det skulle kunna hjälpa till att öppna virus så att bekämpningsmedel kan göra verkan. Eller som en mirakelkur som botar mjäll, klåda och corona. Det sistnämnda känns normalt att förvänta sig av den clownen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Allt beror på hur man säger det. Som att det skulle kunna hjälpa till att öppna virus så att bekämpningsmedel kan göra verkan. Eller som en mirakelkur som botar mjäll, klåda och corona. Det sistnämnda känns normalt att förvänta sig av den clownen.

Klorokin är tydligen lite besläktat med kinin, som finns i Gin & Tonic. Så jag funderar på att fylla på ginförrådet i preventivt syfte.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Klorokin är tydligen lite besläktat med kinin, som finns i Gin & Tonic. Så jag funderar på att fylla på ginförrådet i preventivt syfte.

Grönt te är nyttigare (med zink åt immunförsvaret). Tänkte fara till ICA och handla lite men orkade inte idag. Kanske imorgon. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Fast omvald lär han bli. Motståndet är klent. Jag begriper mig inte på amerikaner.

Pengar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...