Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 timme sedan, Pocahontas säger:

Planet med 5 passagerare ombord, Donald Trump, Boris Johnson, Angela Merkel, Påven och en tioårig skolpojke. Planet håller på att krascha och det finns bara 4 fallskärmar.

Trump sa att jag behöver en. Jag är den smartaste mannen i USA och behövs för att reda ut världens problem! ', tar en och hoppar.

Boris sa " jag behövs för att reda ut Storbritannien Han tar en och hoppar.

Påven sa: " Jag behöver en eftersom världen behöver katolska kyrkan. Han tar en och hoppar.

Angela sa till tioåringen: " Du kan få sista fallskärm. Jag har levt mitt liv, ditt har bara börjat."

10-åringen svarade: " Oroa dig inte, det finns 2 fallskärmar kvar, den smartaste mannen i USA tog min skolväska."

och han skall få ökat förtroende inför presidentvalet

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sevensleeper säger:

Vad jag gör? Mitt första inlägg på 6 månader och 5 dagar. :pompoms:

välkommen tillbaka ....

 

t-banan är stort sett tom vid rusningstiden

hur ser det ut i biltrafiken för dig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hållit på med den där jävla Windows burken och får se mig besegrad. Den vägrar att uppgraderas till Windows 10 ?

Den har alla fall fått en ny,större och snabbare SSD i sig. Så nu ligger jag i uterummet och njuter av den fina blå himlen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelmannen och Axelfrun gav sig ut på en cykeltur. Med kaffe och nybakta bullar! :galetglad:

 

 

1051293271_Skrmavbild2020-03-29kl_15_28_12.png.8a1827002be3bc004d3142f831f0a11f.png

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper
3 timmar sedan, ronny säger:

välkommen tillbaka ....

 

t-banan är stort sett tom vid rusningstiden

hur ser det ut i biltrafiken för dig

Tackar! Jag har jobbat hemma i tre veckor, bortsett från att jag var inne på kontoret i måndags. Det var ganska tomt då. 

Redigerad av sevensleeper
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Axelmannen och Axelfrun gav sig ut på en cykeltur. Med kaffe och nybakta bullar! :galetglad:

 

 

1051293271_Skrmavbild2020-03-29kl_15_28_12.png.8a1827002be3bc004d3142f831f0a11f.png

Jag vet var det där är taget :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

57 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag vet var det där är taget :) 

Utomhus? :fane:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, lappen71 säger:

Jag vet var det där är taget :) 

Självklart.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Telly82 säger:

Utomhus? :fane:

Sjön har jag fottosjåpat in......:fane:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, Svolder säger:

Sitter i självvald "karantän". Rättare, vi tillhör riskgrupper och vill inte riskera att drabbas i den galopperande infektionen, så vi håller oss hemma, undantaget promenader med hundarna. Jag räknar med att vi får hålla oss med det åtminstone fram till midsommar, om vi klarar oss så länge.

Jag har haft "karantän" i en fem år eller så sen jag brände ut mig för andra gången. Umgås mycket lite med folk och fä. Ett barnbarn fyllde tre i helgen så vi var där hos dem med mormor och morfar, alla helt friska. Ingen var hysterisk och hamstrade toarullar men förstod allvaret i samhällsläget. 

  • Rösta upp 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Mer rörmokeri idag. Har haft problem med varmvattnet som åkt hiss i temperatur en tid. Eftersom jag har solfångare och värmepump kan varmvattentempen variera från typ 48° och till 100° så blandningsventilen är superviktig. Tog i sär den och fick knacka ur (!) den rörliga ventildelen som termokroppen trycker på. Så nu är allt nytt och välsmort och borde reglera som uret! Återstår lite tempmätningar med min IR-tempmätare och finjustering. Nu kaffe till den flitige mokar'n. default_laugh.png.1e0b00646a604da4390f1db116b87926.png

 

 

 

Skärmavbild 2020-03-30 kl. 12.40.23.png

Skärmavbild 2020-03-30 kl. 12.41.58.png

Redigerad av Axelman
  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Ligger på soffan. Har styrkelyft och fikat i solen med dottern. Ska laga lunch snart.

Jag har inte så bra strykeflyt. Jobbar korta stunder med små vikter. Men jag har börjat efter fem års haveri.

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bytte en läckande säkerhetsventil jag låtit bli att titta på sista året. Men det blåser småspik ute så man vill inte vårpyssla i snöbyarna som drar piskande fram med ojämna mellanrum. Bättre att skålla sig på varmvatten.....rofl.gif.7e0b02fc4c11bfafa69fd94604c8cc19.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Jag har inte så bra strykeflyt. Jobbar korta stunder med små vikter. Men jag har börjat efter fem års haveri.

Jag har tränat i tre år nu. Höjer vikterna sakta*. Jag ser detta mycket långsiktigt.

 

*Kanske lite väl sakta.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Alix säger:

Jag har tränat i tre år nu. Höjer vikterna sakta*. Jag ser detta mycket långsiktigt.

 

*Kanske lite väl sakta.

Det beror helt på vilka mål du har. Vill du ha ständigt värkande muskler som växer och du blir starkare inom rimlig tid, dvs innan vi alla går med rullator och en söt assistent jämte oss, så måste du ta i MER.
För den vanliga motionen utan större ambitioner så kanske kan din försiktigare väg dock vara den klokare (vad nu "klok" är). ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, mikaellq säger:

Det beror helt på vilka mål du har. Vill du ha ständigt värkande muskler som växer och du blir starkare inom rimlig tid, dvs innan vi alla går med rullator och en söt assistent jämte oss, så måste du ta i MER.
För den vanliga motionen utan större ambitioner så kanske kan din försiktigare väg dock vara den klokare (vad nu "klok" är). ;) 

Målet är att slippa värk, så då är ju en massa träningsvärk inte speciellt vettigt. :D 
Vad är rimlig tid? De närmaste tio åren? Jag tror på det. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Macworld.com har gjort en unboxing video på nya Air

 

D3559681-42A1-4870-8C74-DE4D5E6FE6C5.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Kickstartade dagen genom att besikta ena bilen, den gick igenom (pew). I eftermiddag är det styrelsemöte. Godmorgon. :kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, sevensleeper säger:

Kickstartade dagen genom att besikta ena bilen, den gick igenom (pew). I eftermiddag är det styrelsemöte. Godmorgon. :kaffe:

stockholmarna kommer sakteliga tillbaka från karantän 

idag och igår var det mer folk utan än de 2 föregående veckorna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, ronny säger:

stockholmarna kommer sakteliga tillbaka från karantän 

idag och igår var det mer folk utan än de 2 föregående veckorna

Jag hoppas du är ute lite grand iallafall. Inte nyttigt att sitta inne för mycket. Det räcker ju att vi undviker folk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag hoppas du är ute lite grand iallafall. Inte nyttigt att sitta inne för mycket. Det räcker ju att vi undviker folk.

Jag var både ute lördag och söndag

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2020-03-30 på 10:37, Axelman säger:

Jag har haft "karantän" i en fem år eller så sen jag brände ut mig för andra gången. Umgås mycket lite med folk och fä. Ett barnbarn fyllde tre i helgen så vi var där hos dem med mormor och morfar, alla helt friska. Ingen var hysterisk och hamstrade toarullar men förstod allvaret i samhällsläget. 

Ja jag begriper inte heller vad det är för fixidè ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl vettigare att köpa varor man behöver 

4BF6E62B-B427-436D-8A00-7C23C001D227.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...