Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

9 månader till Jul

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 timmar sedan, Alix säger:

Idag fyller äldsta dottern 20 år och vi ska äta pizza och bowla. Förhoppningsvis hakar hennes syskon på. :bultandehjarta:

Det gjorde de och vi hade himla kul! ?

Ikväll har jag uppdaterat macOS, iOS och tvOS. ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 timmar sedan, Pocahontas säger:

Lyft upp våra klängrosor från marken, många taggar igenom handskarna..

men det hör till, gjort detta varje vår i över 40 år.. vår o höst.  

Upp och ner, täcker dem med granris efter att vi "nålat" fast dem i marken.

Otroligt livskraftiga Flammentanz .

 

I Juli hoppas vi att de är lika vackra som alltid

 

Skärmavbild 2020-03-24 kl. 10.04.10.jpg

Avundfrisk!!! :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det satt säkert femton skator i en klunga och tjattrade i en skogsdunge en bit från kåken och syntes bara från övervåningen. När jag öppnade fönstret försiktigt och skulle zooma in dem med kameran så drog de. Nedrans överförsiktiga varelser.

  • Rösta upp 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Axelman säger:

Det satt säkert femton skator i en klunga och tjattrade i en skogsdunge en bit från kåken och syntes bara från övervåningen. När jag öppnade fönstret försiktigt och skulle zooma in dem med kameran så drog de. Nedrans överförsiktiga varelser.

De är smarta. De fattar direkt när vi övervakar dem.

Ett skatpar bygger bo på gården. Ett tredje i samma träd. Verkar lite onödigt men stärker kanske bandet mellan paret.

 

skatbo.thumb.JPG.68da7456262e7baaa0194ce6e3e7d369.JPG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vaknade från en rejält svettig mardröm, får byta sängkläder. Mycket bearbetning det senaste vilket i sig är positivt. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla blicken på mannen till vänster bakom Trump...

Kan undra vad han tänker..

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

dump.png.a6df3b6e4b4f25216996299bbfcccd80.png

 

Taffligt phishing-försök. :D 

Oj, min fru har fått samma paketnummer! kundID är hennes telefonnummer, följarlänken är en annan.

Undrar vad ni delar i paketet?

Det kanske är miljonen i guldtackor som hennes döde okände släkting lämnat efter sig? fick mail nyligen från advokaten.... ?

Sven

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 timmar sedan, Alix säger:

Det gjorde de och vi hade himla kul! ?

Ikväll har jag uppdaterat macOS, iOS och tvOS. ???

macOS och iOS för min del igår kväll.
Blockering av tredjepartskakor är mumsigast av det jag hittills sett. yummy.gif

  • Rösta upp 1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, sefr säger:

Oj, min fru har fått samma paketnummer! kundID är hennes telefonnummer, följarlänken är en annan.

Undrar vad ni delar i paketet?

Det kanske är miljonen i guldtackor som hennes döde okände släkting lämnat efter sig? fick mail nyligen från advokaten.... ?

Sven

Även jag har "drabbats" av det där.
Tillfredsställande att konstatera att ingen av er går på de där dumheterna. :ThumbsUp:

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hemma igen!

lärarbrist i skolorna gör att dagarna ser sämre ut

barnen går hem direkt istället för att gå till

schacket.

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stör mig lite på att ordet "exponentiell" missbrukas lite i coronadebatten. Senast var det någon debattartikel som hävdade något om att varje smittad smittar tre komma någonting andra, vilket skulle innebära exponentiell spridning. Det är förvisso korrekt men inte nödvändigtvis relevant. Om varje smittad istället smittar 1,00001 andra så innebär det också exponentiell spridning, dock ganska långsam sådan. Och skulle det vara så att varje smittad bara smittar 0,9 andra så är även det exponentiellt, fast det lär inte bli mycket till pandemi.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Stör mig lite på att ordet "exponentiell" missbrukas lite i coronadebatten. Senast var det någon debattartikel som hävdade något om att varje smittad smittar tre komma någonting andra, vilket skulle innebära exponentiell spridning. Det är förvisso korrekt men inte nödvändigtvis relevant. Om varje smittad istället smittar 1,00001 andra så innebär det också exponentiell spridning, dock ganska långsam sådan. Och skulle det vara så att varje smittad bara smittar 0,9 andra så är även det exponentiellt, fast det lär inte bli mycket till pandemi.

 

Fast både du och jag förstår vad de menar. SNABB spridning.
Som att kalla något som är 3x större för tredubbla. Språkligt efterblivet, men vi förstår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Hemma igen!

lärarbrist i skolorna gör att dagarna ser sämre ut

barnen går hem direkt istället för att gå till

schacket.

Det här eländet kommer att passera likt allt annat. Om några månader kanske... :) 
Gokväll föresten! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, mikaellq säger:

Fast både du och jag förstår vad de menar. SNABB spridning.
Som att kalla något som är 3x större för tredubbla. Språkligt efterblivet, men vi förstår.

Det jag förstår är att att begreppet, eventuellt medvetet, används mer eller mindre synonymt med "snabb jävla spridning". Vilket är fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Det jag förstår är att att begreppet, eventuellt medvetet, används mer eller mindre synonymt med "snabb jävla spridning". Vilket är fel.

Ungefär som att ordet patetisk egentligen betyder känslosam.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Ungefär som att ordet patetisk egentligen betyder känslosam.

Jo, fast jag hoppas att fallet exponentiell bara är tillfälligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Ungefär som att ordet patetisk egentligen betyder känslosam.

Jag har alltid tolkat det som "ynklig" men ser att du har rätt.
Hur kan det bli så här? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För en timme sedan tryckte någon in en nyckel i låset på dörren till min lägenhet, jag rusade upp och när jag närmade mig dörren hörde jag skrammel från en nyckelknippa och ett nytt försök med annan nyckel, då smög jag fram och skulle titta i dörrögat, lampan i trappuppgången var släckt, då åkte en nyckel till in i låset, blev riktigt rädd och slängde på dörrkedjan och släckte alla lampor och rusade till fönstret och såg en man springer iväg iförd huvtröja. Usch vad obehagligt! 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag har alltid tolkat det som "ynklig" men ser att du har rätt.
Hur kan det bli så här? :fundersam:

Antagligen att det anses vara ”ynkligt” att visa känslor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

För en timme sedan tryckte någon in en nyckel i låset på dörren till min lägenhet, jag rusade upp och när jag närmade mig dörren hörde jag skrammel från en nyckelknippa och ett nytt försök med annan nyckel, då smög jag fram och skulle titta i dörrögat, lampan i trappuppgången var släckt, då åkte en nyckel till in i låset, blev riktigt rädd och slängde på dörrkedjan och släckte alla lampor och rusade till fönstret och såg en man springer iväg iförd huvtröja. Usch vad obehagligt! 

Meddela polisen precis detta. Det kan de ha nytta av när det gäller att spåra. En sådan där gynnare lär försöka på fler ställen.

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Alix säger:

Antagligen att det anses vara ”ynkligt” att visa känslor.

Seriöst? Jag ser att det verkligen har båda väldigt olika betydelserna. Jag tänkte att det kunde ha någon historisk eller lingvistisk orsak? ?

30C4F981-F062-4A32-9565-F8E3EBD0CF56.jpeg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Stör mig lite på att ordet "exponentiell" missbrukas lite i coronadebatten.

 

Det används för att skilja ut sig från linjär funktion och får då betydelsen accelererande verkan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...