Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

18 timmar sedan, Axelman säger:

Hmmmm........ tänkte inte på det. :superirriterad:

Ännu värre:

 

dump.png.f49ffc1413253f180d4f2635c998a319.png

 

”– Vi har inte haft någon handsprit på en och en halv vecka, säger personen.

Maria Jonsson, chef på vård- och äldreförvaltningen känner inte till uppgifterna.

– Den informationen har inte nått mig, säger hon.”

 

:stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vägde mig idag. Det var evigheter sedan sist och jag var nyfiken på hur styrketräningen påverkar. Jag väger exakt lika mycket som för ett par år sedan. 102 kilo. Men det innebär en omfördelning. Mer muskler och mindre av annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Noterade att det kom lite ny hårdvara. Tänkte på min iMac som är från 2013. Men den går som ett spjut! Kör min iMac från 2009 ibland och visst den fungerar men är trög. Nästa iMac blir nog en bättre begagnad 27". Fast jag är ganska nöjd med min 21".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blev så trött på mig själv och undrar om jag fått alzheimers. SMS-ade med en god vän om lunch i morgon. Sen fick jag för mig att det var i dag så jag lagade mat, värmde upp uterummet och dukade där och klockan blev halv ett. Då plötsligt slog det mig att det var i morgon. Jag blev faktiskt ledsen. Håller huvudet på att ge upp totalt?  :dumstrut:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bredbandet la av..värre panik än om Coronan slagit till...ringde leverantören uppe i Norrland som såg att de nådde inte fram till vårt stadsnät.. i Kungsbacka, till slut fick jag veta att det var elavbrott här i närheten, 167 hushåll var drabbade, inklusive vår nätstation...  

Två timmar utan bredband är ju ouuuuthärdligt  :P  Ingen TV heller...

 

Nu är det iallafall tillbaka..puh...

 

 

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Alix säger:

Jag vägde mig idag. Det var evigheter sedan sist och jag var nyfiken på hur styrketräningen påverkar. Jag väger exakt lika mycket som för ett par år sedan. 102 kilo. Men det innebär en omfördelning. Mer muskler och mindre av annat.

Lättviktare! :P För mig brukar vågen stanna vid 105 och har gjort så i flera år men medger en liten mage men också en hel del muskler. Jo jo. :D 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Pocahontas säger:

Bredbandet la av..värre panik än om Coronan slagit till...ringde leverantören uppe i Norrland som såg att de nådde inte fram till vårt stadsnät.. i Kungsbacka, till slut fick jag veta att det var elavbrott här i närheten, 167 hushåll var drabbade, inklusive vår nätstation...  

Två timmar utan bredband är ju ouuuuthärdligt  :P  Ingen TV heller...

 

Nu är det iallafall tillbaka..puh...

 

 

Jag har en backup i form av ett datakort med obegränsad surf i en 4G-mobil som tjänar som modem/trådlös router. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Jag har en backup i form av ett datakort med obegränsad surf i en 4G-mobil som tjänar som modem/trådlös router. :nerd:

Kom ut på nätet med min iPad när jag slog ifrån WiFi. 

 

 

safe_image.php.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Jag har en backup i form av ett datakort med obegränsad surf i en 4G-mobil som tjänar som modem/trådlös router. :nerd:

Samma här fast mitt 4G är inte obegränsat. Vore fasansfullt att vara helt utan internet. scared.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Samma här fast mitt 4G är inte obegränsat. Vore fasansfullt att vara helt utan internet. scared.gif

image.png.80b1c82410415a98b7db07289dae4de4.png

 

;) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Axelman och frun for och veckohandlade. Rycktes med i bunkringsvågen....

 

Spoiler

1772232504_Skrmavbild2020-03-18kl_18_55_37.png.dfb4917f2ecc85169f6bb48284943d66.png

 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

25 minuter sedan, Axelman säger:

Axelman och frun for och veckohandlade. Rycktes med i bunkringsvågen....

 

  Dölj innehåll

1772232504_Skrmavbild2020-03-18kl_18_55_37.png.dfb4917f2ecc85169f6bb48284943d66.png

 

Inget toapapper? Eller var det slut? :hihihi:;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

7 minuter sedan, mikaellq säger:

Inget toapapper? Eller var det slut? :hihihi:;) 

Om man skär gurkan diagonalt så borde skivorna bli tillräckligt stora för att funka i nödfall.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förr använde man gamla dagstidingar som toapapper på utedasset.

Inte många som läser papperstidningar längre, och man kan ju inte torka sig i röven med en iPad

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Lättviktare! :P För mig brukar vågen stanna vid 105 och har gjort så i flera år men medger en liten mage men också en hel del muskler. Jo jo. :D 

Lättviktare allihopa ?

4780C2EB-708B-4F84-A1EC-3B6238670572.jpeg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Pocahontas säger:

Bredbandet la av..värre panik än om Coronan slagit till...ringde leverantören uppe i Norrland som såg att de nådde inte fram till vårt stadsnät.. i Kungsbacka, till slut fick jag veta att det var elavbrott här i närheten, 167 hushåll var drabbade, inklusive vår nätstation...  

Två timmar utan bredband är ju ouuuuthärdligt  :P  Ingen TV heller...

 

Nu är det iallafall tillbaka..puh...

 

 

Välkommen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit på Apoteket, frågade efter Glycerol, men var restnoterat. Har en flaska hemma men tänkte ge bort. Tillverkat 1,5 liter handsprit idag. Ska testa med spolarvätska också och se hur det blir. Sen var jag på Dollarstore, många är paranoida, en hade en tjock halsduk lindad runt hela ansiktet och skinnhandskar och stod och hukade sig en meter från kassan, när jag skulle ha glasflaska med pump ställde jag mig två meter ifrån, när en kvinna som skulle köpa detsamma fick syn på mig så plockade hon ihop det hon skulle ha snabbt och nästan sprang därifrån. Jag rör mig ganska sakta i en butik, är mycket vaksam och håller avstånd, men folk är rätt nojjiga nu, samma på Apoteket. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, iMarc säger:

Varit på Apoteket, frågade efter Glycerol, men var restnoterat. Har en flaska hemma men tänkte ge bort. Tillverkat 1,5 liter handsprit idag. Ska testa med spolarvätska också och se hur det blir. Sen var jag på Dollarstore, många är paranoida, en hade en tjock halsduk lindad runt hela ansiktet och skinnhandskar och stod och hukade sig en meter från kassan, när jag skulle ha glasflaska med pump ställde jag mig två meter ifrån, när en kvinna som skulle köpa detsamma fick syn på mig så plockade hon ihop det hon skulle ha snabbt och nästan sprang därifrån. Jag rör mig ganska sakta i en butik, är mycket vaksam och håller avstånd, men folk är rätt nojjiga nu, samma på Apoteket. 

Det är lite moment 22 att behöva uppsöka viruscentraler för att hitta antivirala medel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Det är lite moment 22 att behöva uppsöka viruscentraler för att hitta antivirala medel.

Inte om man är väldigt försiktig, dessutom är det nästan folktomt överallt. Media har lyckats skrämma upp folk rejält, det märks tydligt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, iMarc säger:

Fick syn på denna idag. Precis i min smak, får slå till på den. 

DE2AE522-E104-42DE-BFDA-672EBF9D9B0A.png

Även jag har funderat så sent som idag faktiskt. Fast EõN har faktiskt funnits där i flera månader. Har diggat Jean Michel Jarre sedan 70-talet. :wub:

 

 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, iMarc säger:

Inte om man är väldigt försiktig, dessutom är det nästan folktomt överallt. Media har lyckats skrämma upp folk rejält, det märks tydligt. 

Folk har lyckats skrämma upp sig själva. Jag tar noga del av medias bevakning och är hur cool som helst. default_laugh.png.dbb947d8dc1bac19852a189342a66467.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, mikaellq säger:

Inget toapapper? Eller var det slut? :hihihi:;) 

Vi var på stor-ICA och det var soprent på toarullehyllorna. Fanns en pall på golvet med rullar.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, iMarc säger:

Varit på Apoteket, frågade efter Glycerol, men var restnoterat. Har en flaska hemma men tänkte ge bort. Tillverkat 1,5 liter handsprit idag. Ska testa med spolarvätska också och se hur det blir. Sen var jag på Dollarstore, många är paranoida, en hade en tjock halsduk lindad runt hela ansiktet och skinnhandskar och stod och hukade sig en meter från kassan, när jag skulle ha glasflaska med pump ställde jag mig två meter ifrån, när en kvinna som skulle köpa detsamma fick syn på mig så plockade hon ihop det hon skulle ha snabbt och nästan sprang därifrån. Jag rör mig ganska sakta i en butik, är mycket vaksam och håller avstånd, men folk är rätt nojjiga nu, samma på Apoteket. 

Se bara till att det är etanol i spolarvätskan och inte isopropanol

 

( Inandning av stora mängder kan ge huvudvärk, yrsel, kräkningar och i svårare fall medvetslöshet. Vätskan avfettar huden; upprepade hudkontakt kan ge eksem. Stänk i ögonen verkar irriterande. Förtäring av isopropanol är mycket hälsofarligt och kräver omedelbar sjukhusvård.) 

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...