Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Sandhamn1962

Jag får erkänna att jag hamstrade en rulle toalettpapper idag ..........

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sandhamn1962
1 minut sedan, Svolder säger:

 

silvertoalett.jpg

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Sandhamn1962 säger:

:)

Den tejpen funkar väl till det mesta....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, KelloG säger:

Den tejpen funkar väl till det mesta....

 

Den e skitbra! rofl.gif.b4fd37c2ed507084c1ac0e3b72afa79f.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl bäst att hörsamma det som sägs i media nu..

Avbokat ett par sammankomster jag anmält mig till.

Återstår att ringa tandläkarn och höra vad hon anser om min inbokade tid nästa vecka. 

 

Skärmavbild 2020-03-16 kl. 18.35.40.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan verkligen rekommendera att göra handspriten själv av rödsprit och glycerol. Glycerolen som i sig är en ”fet” alkohol är extremt effektiv, 1cl räcker till en halvliter rödsprit, och den verkar binda Bitrex som som gör rödsprit besk efter att alkoholen avdunstat från händerna, en ytterst liten beska känns om man stoppar fingret i mun, men efter några minuter är den bittra smaken borta. Vill man ha spriten mer trögflytande så är det bara att tillsätta mer Glycerol, men det behövs ytterst lite då 1cl till 50cl rödsprit fettar in händerna väl. 
Men det skulle inte förvåna mig om Glycerol är slutsålt. Finns på apotek billigt annars. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Toalettpapper har jag inte hamstrat, skulle det ta slut använder jag duschslangen. Var värre när jag var i Thailand på allmänna toaletter, ett hål i golvet, en stor cementerad ”reservoar” fylld med kallvatten som det låg en plastskopa i, det var allt. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2020-03-16 kl. 20.39.11.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Pocahontas säger:

Det är väl bäst att hörsamma det som sägs i media nu..

Avbokat ett par sammankomster jag anmält mig till.

Återstår att ringa tandläkarn och höra vad hon anser om min inbokade tid nästa vecka. 

 

Skärmavbild 2020-03-16 kl. 18.35.40.jpg

Tror det är lugnt att fortsätta använda sociala medier även om man råkar vara 70+

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skickat in våra deklarationer,  jäklar så smidigt det är,  tar bara några minuter, sen godkänna. 

Återbäring till påsk  :P

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Pocahontas säger:

Skärmavbild 2020-03-16 kl. 20.39.11.jpg

Poca har blivit hysterisk. default_laugh.png.37fbf6a06808184c38f67cb0fe8f2327.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Axelman säger:

Poca har blivit hysterisk. default_laugh.png.37fbf6a06808184c38f67cb0fe8f2327.png

Nej, inte alls.

Bara man tänker sig för och tvättar händerna om man varit i miljöer där det är mycket folk.

T.ex har vi varit och handlat för resten av månaden.

Kundvagnar, scannern och knappsatser är ju föremål som många människor varit på.

Det är ju ingen som gör ren dem, så det är ju en "säker smittokälla" även alla kyldiskhandtag i mjölkavd.

Så..undvika peta sig i ansiktet tills man fått tvättat händerna med tvål och vatten. 

 

Besiktigade bilen innan, nu fick man inte vara med när han kollade bilen, utan man hänvisades till ett väntrum eller stå ute i snålblåsten. De flesta gjorde valde utsidan, så jag valde väntrummet. :whistling:

Cabben blev godkänt..enda han nämnde var att jag borde bromsa lite oftare...  kör ju bara 500 mil om året ungefär, 

Årsmodell 2007, körts 7000 mil, bara "sommarkörd".

När vi kom hem lyste inte vänster halvljus..men ett lätt bonk på skärmen så lyste den igen :)

Redigerad av Pocahontas
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

När vi kom hem lyste inte vänster halvljus..men ett lätt bonk på skärmen så lyste den igen :)

Fransk kvalitet.....default_laugh.png.cf7da4c5cb712db502edfa05a94ba75a.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Pocahontas säger:

När vi kom hem lyste inte vänster halvljus..men ett lätt bonk på skärmen så lyste den igen :)

5 minuter sedan, Axelman säger:

Fransk kvalitet.....default_laugh.png.cf7da4c5cb712db502edfa05a94ba75a.png

C'est la qualité français! ??‍? ??

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pratade men en god vän som bor uppe lappland och som är busschaufför. Han fick för sig att hosta på skoj mellan hållplatserna och folk drog halsdukar och tröjor över huvudet och mumlade argt. default_laugh.png.547aefad0afb0a7613b98bcbd0403735.png 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Misstänker på osäkra grunder att sverige kan komma lindrig undan i coronayran. Vi har ju nästan alla gamla på hemmet och nästan hälften av alla hushåll är singelhushåll. Det förekommer knappt att generationer bor tillsammans. Vi har ju lyckats att utveckla ett samhälle byggt på ensamhet och sverige är ett glest land förutom några små öar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, Axelman säger:

Pratade men en god vän som bor uppe lappland och som är busschaufför. Han fick för sig att hosta på skoj mellan hållplatserna och folk drog halsdukar och tröjor över huvudet och mumlade argt. default_laugh.png.547aefad0afb0a7613b98bcbd0403735.png 

Blev faktiskt lite irriterad på CityGross när en expedit som tydligt var sjuk men jobbade ändå. Högljutt hostade hon i händerna ? 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Axelman säger:

Misstänker på osäkra grunder att sverige kan komma lindrig undan i coronayran. Vi har ju nästan alla gamla på hemmet och nästan hälften av alla hushåll är singelhushåll. Det förekommer knappt att generationer bor tillsammans. Vi har ju lyckats att utveckla ett samhälle byggt på ensamhet och sverige är ett glest land förutom några små öar.

Problemet blir när Corona får fäste på ett äldreboende. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

48 minuter sedan, Axelman säger:

Misstänker på osäkra grunder att sverige kan komma lindrig undan i coronayran. Vi har ju nästan alla gamla på hemmet och nästan hälften av alla hushåll är singelhushåll. Det förekommer knappt att generationer bor tillsammans. Vi har ju lyckats att utveckla ett samhälle byggt på ensamhet och sverige är ett glest land förutom några små öar.

Förutom de med hemtjänst... Rena ättestupan...

 

dump.png.82d6f204131888a6d3ebf185c657a3de.png

 

/BT

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, Alix säger:

Förutom de med hemtjänst... Rena ättestupan...

 

dump.png.82d6f204131888a6d3ebf185c657a3de.png

 

/BT

Hmmmm........ tänkte inte på det. :superirriterad:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

första arbetsdagen på flera år som man inte fick Jobba

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Genom att skifta sparformer i PPM/privat pension förra veckan lyckades jag rädda en hel del pengar. Förlusten blev ändå betydande. Jävla virus. :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Genom att skifta sparformer i PPM/privat pension förra veckan lyckades jag rädda en hel del pengar. Förlusten blev ändå betydande. Jävla virus. :superirriterad:

Där är jag nästan aldrig och rotar. Blir en mager pension oavsett hur jag gör. ? 

 

Skärmavbild 2020-03-17 kl. 15.29.44.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollar inte hur mycket mina ISK-fonder tappat, det jag inte vet har jag inte ont av..

Varit klok nog att ha även pengar på bank, futtiga 0,65% ränta, men det gör inget..

Sitter still i båten och känner mig lugn..   

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Där är jag nästan aldrig och rotar. Blir en mager pension oavsett hur jag gör. ? 

 

Skärmavbild 2020-03-17 kl. 15.29.44.png

För min del hoppas jag att den blir mager istället för anorektisk.

 

15 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kollar inte hur mycket mina ISK-fonder tappat, det jag inte vet har jag inte ont av..

Varit klok nog att ha även pengar på bank, futtiga 0,65% ränta, men det gör inget..

Sitter still i båten och känner mig lugn..   

Mina barn har visat sig vara kloka för de har pengarna på banken.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...