Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Just nu, Alix säger:

Jag är inte moderator, men formuleringen i regel 7 är tämligen allomfattande, för att ta till ett understatement: ”Vi tillåter inte heller diskussioner om program eller annat material som du har piratkopierat.”

Det är inte jag som har kopierat det :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Svolder säger:

Var är snön? :tappahakan:

INGEN aning........

Skärmavbild 2020-03-01 kl. 09.54.59.png

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det vinterstudion!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, ronny säger:

Nu är det vinterstudion!

Oj, jag har kollat sedan i morse. Vasaloppet! :D 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var det rätt norrman som vann?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, ronny säger:

Var det rätt norrman som vann?

Det finns väl ingen sådan, egentligen, om du frågar mig, men han som blev tvåa brukar just bli tvåa eller trea, så jag tyckte lite synd om honom. Om nu en norrman måste vinna så kunde det väl ha fått bli honom. Han var i alla fall inte nöjd med andraplatsen, vilket hedrar honom i mina ögon.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, ronny säger:

Var det rätt norrman som vann?

Det är ALLTID fel norrman!!! :superirriterad:

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

36 minuter sedan, Alix säger:

Det finns väl ingen sådan, egentligen, om du frågar mig, men han som blev tvåa brukar just bli tvåa eller trea, så jag tyckte lite synd om honom. Om nu en norrman måste vinna så kunde det väl ha fått bli honom. Han var i alla fall inte nöjd med andraplatsen, vilket hedrar honom i mina ögon.

På vinterstudion igår fick man se ställningen i långloppscupen och det var väl, norrmän överst innan närmare svensk

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Kanske rulltårta i kontrollerna.

Jag såg att de bjöd på semla. Men det var nog bara SVT-s specielle utsände i spåret som fick.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frun och jag är barnsliga så vi hyrde Farmageddon och garvade gott. Från skaparna av Wallace and Gromit. Mycket högklassig underhållning fast den är för barn. Många vinkar till en rad olika filmer i genren är inbakad. Missa inte Rosswell marmeladen.....! :hihihi:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags för mitt varannanårliga inköp av jeans på Kapp-Ahl med 25% rabatt. Har jag otur får jag betala över 300:-!:cry:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

Äter inte så mycket ketchup, men jag ska nog skippa den köpta helt

Att det är så mycket socker i den visste jag inte

 

Skärmavbild 2020-03-02 kl. 08.32.47.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Pocahontas

-Det är Mars nu

-Japp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

 

Äter inte så mycket ketchup, men jag ska nog skippa den köpta helt

Att det är så mycket socker i den visste jag inte

 

När jag klassades som diabetiker typ 2 för en tid sedan började jag kolla in sockerhalten i diverse livsmedel och skrev här om vilken överraskning det var att det var så in i bängen med socker i ketchup. Men det är ännu värre i Sweet chilisauce. Men på etiketten på Heinz står det att det är 23% socker, vilket din bild inte visar. Icas sweet chili har 31% socker. Internet skräms som vanligt.....:fane:

...

Men äter man det sällan och gillar smaken, varför välja bort det? Varför välja smaklös sockerbefriad? Jag kör standard Heinz och sweet chili och ser till att mitt totala sockerintag minskas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit:

Det kan ju hända att Heinz har mer socker i andra marknader än den svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Pocahontas säger:

Äter inte så mycket ketchup, men jag ska nog skippa den köpta helt

Att det är så mycket socker i den visste jag inte

 

Skärmavbild 2020-03-02 kl. 08.32.47.jpg

Med tanke hur lite man har på så är det ingen fara. Finns värre sockerbovar man kan passa sig för.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, boevil säger:

Vikt % eller volyms %. Apropå ketchup. 

Vikt så klart. Det är det som anges på innehållsförteckningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brukar välja bort valet att ge feedback när jag ringer support. I detta fall så ångrar jag mig för fy fan vilken snorkig jävel. Kommer garanterat bli fel och har får ringa igen ?

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte nya brallor på KappAhl med 25% rabatt. Gjorde sedan slag i saken och skaffade mig en ny cykelhjälm då den gamla var säkert 15 år och började gå sönder. Killen på cykelaffären tog den och skulle använda den i reklam sa han. Förmodligen som avskräckande exempel....  default_laugh.png.f153214e00798e46d922b28dbfc57801.png Fick 15% rabatt på min nya hjälm! Bra dag.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

40 minuter sedan, Axelman säger:

Köpte nya brallor på KappAhl med 25% rabatt. Gjorde sedan slag i saken och skaffade mig en ny cykelhjälm då den gamla var säkert 15 år och började gå sönder. Killen på cykelaffären tog den och skulle använda den i reklam sa han. Förmodligen som avskräckande exempel....  default_laugh.png.f153214e00798e46d922b28dbfc57801.png Fick 15% rabatt på min nya hjälm! Bra dag.

I Fråga doktorn såg jag för flera år sedan en kvinna som hade fått huvudet överkört av en bil. Hon klarade sig relativt bra tack vare hjälmen. Den var med i programmet. Såg mest ut som trasiga delar från en frigolitförpackning... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag började jag prenumerera på Borås Tidning. Usch, vad det bär emot. Men samtidigt känner jag att jag måste. Det som gjorde att jag ändå gör det är att jag kunde dela med mig av prenumerationen till tre personer, vilket ju blir mina barn då. De får egna konton. Dessutom kan man läsa alla tidningar i koncernen, vilket är: Barometern/Oskarshamns-Tidningen, Blekinge Läns Tidning, Borås Tidning, Kristianstadsbladet, Smålandsposten, Sydöstran, Trelleborgs Allehanda, Ulricehamns Tidning, Ystads Allehanda, Ölandsbladet, Östra Småland/Nyheterna. Inte helt fel ändå. Givetvis bara digitalt, inte på papper.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...