Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

37 minuter sedan, lappen71 säger:

Bara för att du inte förstår och kan tyda informationen ?


Sen så skrev jag något helt annat än vad du svarade på. 
 

Den där bildumpen du postade innehöll ingen relevant information. Att en film är i fet-HD-upplösning säger ingenting om den faktiska bildkvaliteten, bara en del om dess gräns.

 

Jag kommenterade inte texten i ditt inlägg. Det enda som kommenterades var bilden i samma inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

56 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Den där bildumpen du postade innehöll ingen relevant information. Att en film är i fet-HD-upplösning säger ingenting om den faktiska bildkvaliteten, bara en del om dess gräns.

 

Jag kommenterade inte texten i ditt inlägg. Det enda som kommenterades var bilden i samma inlägg.

Ingen relevant information för dig kanske men för "oss" som håller på med att rippa BD vet vad det betyder.

Eftersom du då inte vet så kanske du ska lite på dom som vet att det betyder bättre kvalitet än DVD

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var som sagt och hälsade på ett barnbarn för några dagar sedan.....

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 14.41.09.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror ju på hur det görs, jfkDVD gör rippar från Blu-ray som ser bättre ut och är mer detaljerade än flera original Blu-ray jag har i min ägo. Vissa Blu-ray verkar det som om de bara höjt kontrasten och lagt till kantskärpa, sen ser man i mörka partier brus. 
Kan tillägga också att jag har några köpta DVD som har mycket bättre bild än några av mina köpta Blu-ray

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser att denna "tråd" har från start 2004 uppnått 10000 sidor nu.

 

  • Gilla 3
  • Tack 1
  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

default_laugh.png.796b1cfcdf3af66ae4ad448b28a16cb8.png

 

615955664_Skrmavbild2020-02-29kl_14_49_47.thumb.png.e7b8491b4daf45cc7385c663c47c0580.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske ska dölja IP-numret

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Skulle aldrig få för mig att se så bra filmer i så dålig kvalitet :)

 

 

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 11.08.59.png

Jag delar din uppskattning av högupplöst video och föredrar det såklart jag också och så mycket att det mycket väl bli en 5k skärm att inhandla snart. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Jag delar din uppskattning av högupplöst video och föredrar det såklart jag också och så mycket att det mycket väl bli en 5k skärm att inhandla snart. :nerd:

Som du inte har någon nytta av om du inte tittar på 4K-material. Allt annat blir bara uppskalat.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, Pocahontas säger:

Ser att denna "tråd" har från start 2004 uppnått 10000 sidor nu.

 

 

6 minuter sedan, Axelman säger:

 

Det är för att ni är moderatorer. Vi vanliga dödliga ser 9996 sidor per default.

 

 

 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Som du inte har någon nytta av om du inte tittar på 4K-material. Allt annat blir bara uppskalat.

Så är det men med tanke på vårt delade intresse för det högupplösta, högre kvalitet på film. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får sluta leka så mycket med min och @ronnys app Stockfish som visat sig vara hejdlöst stark schackspelare men med kostnaden att mobilen blir varm och det säger SLURP I batteriet. ?

 

4CBEDB06-0965-4271-A14E-3024A6922A5C.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag funderar jag på något jag lärde mig igår. Ett par närstående familjer med barn bor här i varsin Migrationsverkslägenhet. De har bott här i gott och väl tio år. De har fått ständiga avslag på ansökan om asyl, men eftersom de överklagar på olika sätt så kan de inte utvisas, plus att eftersom de har (och skaffar) barn så får de fortsatt understöd och bidrag från samhället. Barnen går på dagis och i skolan. Det verkar vara trevliga och rejäla människor, som tur är. Men det är fullt begripligt att inte alla har lust att stå för fiolerna. Plus att hur ska de kunna lämna landet ens, när barnen inte känner till något annat än Sverige? Hur kan vår rättspraxis vara så blind för tidens gång och dess verkningar? Jag finner det hela obegripligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Ingen relevant information för dig kanske men för "oss" som håller på med att rippa BD vet vad det betyder.

Eftersom du då inte vet så kanske du ska lite på dom som vet att det betyder bättre kvalitet än DVD

"Ni" borde då veta att informationen inte säger ett skit om källmaterialet, alltså de bilder som scannades av, exempelvis, originalnegativet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

"Ni" borde då veta att informationen inte säger ett skit om källmaterialet, alltså de bilder som scannades av, exempelvis, originalnegativet

Jo jag vet om källmaterialet. Jag vet om att det är en från en Blueray som har den högsta möjliga kvalitet utifrån originalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Axelman säger:

Gjort klart väggstegen idag. Puh. 

Skärmavbild 2020-02-29 kl. 14.41.39.png

Bra gjort nu är Vasaloppepsdeltagarna välkommna på kaffe och bulle!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Svolder säger:

Var är snön? :tappahakan:

I Axelmans frysbox...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, lappen71 säger:

Jo jag vet om källmaterialet. Jag vet om att det är en från en Blueray som har den högsta möjliga kvalitet utifrån originalet.

Att du vet (= påstår dig veta, vilket jag inte ifrågasätter) har jag förstått, men det står inget om det i den där bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Att du vet (= påstår dig veta, vilket jag inte ifrågasätter) har jag förstått, men det står inget om det i den där bilden.

Jo det gör det faktiskt.

 

510861926_Skrmavbild2020-02-29kl_11_08_59.png.c232a0b1b28a01fc79ce350bc4234a8c.png

 

Inte bara det som visar att det är bättre kvalitet men som jag sa du är inte kapabel att tyda bilden därför som jag bad dig att lita på mig :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, lappen71 säger:

Jo det gör det faktiskt.

 

510861926_Skrmavbild2020-02-29kl_11_08_59.png.c232a0b1b28a01fc79ce350bc4234a8c.png

 

Inte bara det som visar att det är bättre kvalitet men som jag sa du är inte kapabel att tyda bilden därför som jag bad dig att lita på mig :) 

Filnamn kan vara helt godtyckliga. Jag kan döpa en gammal 3GPP-video från 2007 till BluRay om jag vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
4 minuter sedan, Alix säger:

Filnamn kan vara helt godtyckliga. Jag kan döpa en gammal 3GPP-video från 2007 till BluRay om jag vill.

Om man är bevandrad i torrentscenen så får man att man inte får byta namn på filerna när man delar dom vidare. Utan att ursprunget och release gruppen ska ingå i filnamnet. Därför som jag skrev att ni får lita på mig när jag säger att den är i bättre kvalitet än DVD :)

 

Upplösningen,bitraten  och storleken är också en del i pusslet av att avgöra hur bra kvalitet en film är i.

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
8 minuter sedan, lappen71 säger:

Om man är bevandrad i torrentscenen så får man att man inte får byta namn på filerna när man delar dom vidare. Utan att ursprunget och release gruppen ska ingå i filnamnet. Därför som jag skrev att ni får lita på mig när jag säger att den är i bättre kvalitet än DVD :)

 

Upplösningen,bitraten  och storleken är också en del i pusslet av att avgöra hur bra kvalitet en film är i.

Visst litar jag på dig. Men jag kan enkelt få vilken video som helst att se ut så där genom omkodning. Vad än uppgifterna säger så vet vi ingenting om källmaterialet. Det är nog @Mattiasgbg:s poäng.

 

För övrigt är det ganz verboten att diskutera piratkopierat material i forumet. :P 

Redigerad av Alix
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Visst litar jag på dig. Men jag kan enkelt få vilken video som helst att se ut så där genom omkodning. Vad än uppgifterna säger så vet vi ingenting om källmaterialet. Det är nog @Mattiasgbg:s poäng.

 

För övrigt är det ganz verboten att diskutera piratkopierat material i forumet. :P 

Jag diskuterar inte HUR jag gör det eller VAR utan ATT jag gör det....stor skillnad.

 

Inte ens i torrentscenen ifrågasätter man inte och begär bevis på källmaterialet. Utan man litar på uppladdaren och är man misstänksam så avgör man själv genom att analysera sample filen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Jag diskuterar inte HUR jag gör det eller VAR utan ATT jag gör det....stor skillnad. ...

Jag är inte moderator, men formuleringen i regel 7 är tämligen allomfattande, för att ta till ett understatement: ”Vi tillåter inte heller diskussioner om program eller annat material som du har piratkopierat.”

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...