Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Idag har jag lyft skrot. Det gör jag två gånger i veckan. Jag har länge lyft samma tyngd för det har inte känts som att jag kommer någon vart. Så jag lade på fem kilo bara på pin kiv. Bryta mönstret. Det gick utmärkt! Sonen menar att det är en rätt stor ökning. Det har han rätt i, jag ökade med tio procent. Känns gött! ??

 

Redigerad av Alix
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På nivån "enkelt" men jag var tvungen att få fundera i någon minut ändå. Vad säger du @ronny? Enkelt? :) 

 

5850C4EB-E8D1-46B0-BB12-ADD45B31A3A9.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

30 minuter sedan, iMarc säger:

Fick en ny iPhone 7 på garantin och ännu bättre skick än den förra om med batterihälsa på 100%. :D

83CF58E1-F312-4CD0-BFAC-0AF5198577B3.png

Kolla med kabel till din Mac via programmet Coconut battery. Programmet visar faktisk effekt på ditt batteri. Apples siffror visar, ja, jag vet inte vad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Kolla med kabel till din Mac via programmet Coconut battery. Programmet visar faktisk effekt på ditt batteri. Apples siffror visar, ja, jag vet inte vad...

Ska försöka häva köpet, vänster undre högtalare helt ur funktion, kollade med förstoringsglas och membranen ser skadade ut. Trist 

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, iMarc säger:

Ska försöka häva köpet, vänster undre högtalare helt ur funktion, kollade med förstoringsglas och membranen ser skadade ut. Trist 

Det förklarar nog tyvärr de attraktiva priserna... :( 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, Alix säger:

Det förklarar nog tyvärr de attraktiva priserna... :( 

Ja de verkar inte hinna kontrollera telefonerna ordentligt. Mitt skal jag köpte till tidigare fanns inte med i lådan, heller inte laddaren, bara kabeln. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

På nivån "enkelt" men jag var tvungen att få fundera i någon minut ändå. Vad säger du @ronny? Enkelt? :) 

 

5850C4EB-E8D1-46B0-BB12-ADD45B31A3A9.jpeg

Aha 1-Db1 för att locka in kungen i hörnet och sedan matt med 2-Te1

Redigerad av ronny
Ledsen brädet felvänt. 1.Dg1
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, ronny säger:

Aha 1-Db1 för att locka in kungen i hörnet och sedan matt med 2-Te1

Ja såklart. Ett vackert offer för en säker matt.
Jag låter appen vända på brädet för färgen som har draget. Jag upplever det som enklare så. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, Alix säger:

Det förklarar nog tyvärr de attraktiva priserna... :( 

Funderar ibland på att överge iPhone. Tycker de är för dyra, kvalitén är inte bättre  och inte kamerorna heller. 
Det enda som är bättre är iOS. 
Varenda iPhone jag köpt har det varit fel på, även de köpta privat. Jag hade ren tur när jag hittade en felfri 6S Plus på Tradera samt en gammal 5C för något år sedan. 
 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, iMarc säger:

Funderar ibland på att överge iPhone. Tycker de är för dyra, kvalitén är inte bättre  och inte kamerorna heller. 
Det enda som är bättre är iOS. 
Varenda iPhone jag köpt har det varit fel på, även de köpta privat. Jag hade ren tur när jag hittade en felfri 6S Plus på Tradera samt en gammal 5C för något år sedan. 

Har du köpt någon ny Iphone då? Det är svårt att göra den perfekta begagnataffären.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 minuter sedan, Alix säger:

Har du köpt någon ny Iphone då? Det är svårt att göra den perfekta begagnataffären.

iPhone SE. Men tappade den tyvärr. 
Jag har en Galaxy S5 Neo, en XPERIA M samt XPERIA Z1, gamla telefoner och väl använda, har aldrig varit några problem med dem hårdvarumässigt. Går ju inte att jämföra med nyare telefoner givetvis men hållit har de gjort. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, iMarc säger:


...Varenda iPhone jag köpt har det varit fel på...
 

i familjen har vi haft några stycken, från iPhone 4 och framåt, nyaste är en 11. Inga fel, men slitage, batteriers kapacitet sjunker, skärmen har i ett fall fått färgade streck efter kläm-skada. Köper du  begagnade produkter från tillförlitliga säljare? eller från säljare som vill bli av med sin defekta telefon de tröttnat på? vem säljer sin fullt fungerande iPhone så länge den har funktioner och iOS med tillräcklig uppdatering?

Vad får din nästa, fungerande telefon med garanti kosta? drygt 4000 kr för en iPhone 7 i dag? eller kanske en 8 när nya modeller släpps under året? https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/apple-iphone-7-32gb-black/236815.9042/  

litet internminne visserligen, men med iCloud, Google Photo osv går det hantera.

Priset motsvarar väl ett par tre misslyckade köp, all din tid och besvikelse oräknad.

Sven

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, sefr säger:

vem säljer sin fullt fungerande iPhone så länge den har funktioner och iOS med tillräcklig uppdatering?

Exakt så. Det gör ingen, de är för dyra för det. Man låter dem vara reserv, de får gå i ”arv” eller så ger man bort dem till bättre behövande. Det är hög risk att en begagnad Iphone är en dålig Iphone.

 

Just nu, iMarc säger:

Ja hade den dock bara några månader tyvärr

Då är det så som jag beskriver ovan. Att köpa en begagnad Iphone är ytterst vanskligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, sefr säger:

i familjen har vi haft några stycken, från iPhone 4 och framåt, nyaste är en 11. Inga fel, men slitage, batteriers kapacitet sjunker, skärmen har i ett fall fått färgade streck efter kläm-skada. Köper du  begagnade produkter från tillförlitliga säljare? eller från säljare som vill bli av med sin defekta telefon de tröttnat på? vem säljer sin fullt fungerande iPhone så länge den har funktioner och iOS med tillräcklig uppdatering?

Vad får din nästa, fungerande telefon med garanti kosta? drygt 4000 kr för en iPhone 7 i dag? eller kanske en 8 när nya modeller släpps under året? https://www.netonnet.se/art/telefoner/mobiltelefoner/apple-iphone-7-32gb-black/236815.9042/  

litet internminne visserligen, men med iCloud, Google Photo osv går det hantera.

Priset motsvarar väl ett par tre misslyckade köp, all din tid och besvikelse oräknad.

Sven

Det som är egentligen det absolut viktigaste för mig är kameran, helst med flera linser för olika ändamål. Har spanat på Huawei P30 Pro länge men händer inte mycket vad gäller priset tyvärr. Vad gäller iPhone 7 så finns väl betydligt billigare mobiler med både bättre kamera och större minne?

Pristak är väl ca 3500kr om jag fått hävt köpet. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Exakt så. Det gör ingen, de är för dyra för det. Man låter dem vara reserv, de får gå i ”arv” eller så ger man bort dem till bättre behövande. Det är hög risk att en begagnad Iphone är en dålig Iphone.

 

Då är det så som jag beskriver ovan. Att köpa en begagnad Iphone är ytterst vanskligt.

Nja det är ju många som säljer sin iPhone så fort abonnemanget upphört och de bytt upp sig. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Nja det är ju många som säljer sin iPhone så fort abonnemanget upphört och de bytt upp sig. 

Okej, jag önskar dig lycka till i jakten på en perfekt begagnad Iphone.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Alix säger:

Okej, jag önskar dig lycka till i jakten på en perfekt begagnad Iphone.

Får se. Kanske får nöja mig med min 6s Plus som jag har. Tycker skärmen är lite tydligare än 7ans konstigt nog. Kameran dock sämre i dåligt ljus, men batteritiden tycker jag är bättre på 6s Plus

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För egen del kämpar jag på med min gamla Moto G4 plus. Ibland tokfryser den och jag måste tvinga omstart. Videoinspelning blir hackig. Men den är gratis och skärmen är bra plus att jag kan (och har) moddat den som jag vill ha den. :P 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, iMarc säger:

Det som är egentligen det absolut viktigaste för mig är kameran, helst med flera linser för olika ändamål....

Vad gäller iPhone 7 så finns väl betydligt billigare mobiler med både bättre kamera och större minne?

 

Önska och hoppas kan man alltid. Men i den aktuella verkligheten blir det inte alltid så, hur hårt man än önskar.

Jag uppfattade din önskan om en fungerande telefon med iOS. Då har jag svårt att se hur du skulle hitta en billigare iPhone med bättre kamera och större minne än min beskrivna 7. Du har ju gjort några försök, och de gick ju sådär.

Om kameran är viktig, varför inte kompromissa? Prata i telefonen, fota med kamera! En pryl till att ha med visserligen men fungerar! Wi-Fi eller bluetooth kopplar till telefonen, många möjligheter bearbeta och dela med sig. Kampanj nu precis under ditt tak, https://www.cyberphoto.se/foto-video/kameror/kompaktkameror/panasonic-lumix-dc-tz95-svart

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...