Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

1 minut sedan, iMarc säger:

Fyfan, korsfäst honom i Vietnam och låt honom få smaka på det där. 

Som med Jesus? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kollade hur mycket pensionen höjs...skulle jag aldrig gjort..-:armskeptisk:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, mikaellq säger:

Som med Jesus? :fundersam:

Och jag som alltid tror att han korsfästes utanför Jerusalem.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vasaloppet 2020.

 

Rollski_DM_Lanzenhain.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

37 minuter sedan, mikaellq säger:

Som med Jesus? :fundersam:

Kanske lite väl drastiskt. Det räcker nog att skicka honom endast iförd stars’n stripes-kalsonger samt Uncle Sam-hatt till Ho Chi Minh. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

45 minuter sedan, Axelman säger:

Vädret är urspårat!

Skärmavbild 2020-01-07 kl. 11.58.22.png

Jag frågade idag Nitzan Cohen om hans långtidsprognos för vintern och fick följande svar:

 

”Min säsongsöversikt/resonemang (ej långtidsprognos) går inte så bra, tyvärr. Atmosfären ställde om i början på december och sedan dess är det låst. Milt i hela landet, mycket milt bitvis. Jag använder mig inte av "kalendervinter" som är december-februari, utan snarare december-mars eftersom mars kan potentiellt vara en vintermånad i vissa fall. Jag hade tänkt mig ett intervall från normalt till kallt sammantaget (antingen att kalla och milda perioder tar ut varandra, eller att kalla kan överväga). På så sätt har jag tagit höjd för eventuellt seglivad mildluft. Det är helheten som kommer räknas i slutändan, även om det är gränsfall att jag kommer godkänna säsongsöversikten. Då krävs det att det blir en totalvändning som står sig under februari-mars. Det finns alltså fortfarande möjlighet för vintern att göra en sen entré, men för det krävs att atmosfären ställer om ordentligt.”

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

27 minuter sedan, Alix säger:

Jag frågade idag Nitzan Cohen om hans långtidsprognos för vintern och fick följande svar:

 

”Min säsongsöversikt/resonemang (ej långtidsprognos) går inte så bra, tyvärr. Atmosfären ställde om i början på december och sedan dess är det låst. Milt i hela landet, mycket milt bitvis. Jag använder mig inte av "kalendervinter" som är december-februari, utan snarare december-mars eftersom mars kan potentiellt vara en vintermånad i vissa fall. Jag hade tänkt mig ett intervall från normalt till kallt sammantaget (antingen att kalla och milda perioder tar ut varandra, eller att kalla kan överväga). På så sätt har jag tagit höjd för eventuellt seglivad mildluft. Det är helheten som kommer räknas i slutändan, även om det är gränsfall att jag kommer godkänna säsongsöversikten. Då krävs det att det blir en totalvändning som står sig under februari-mars. Det finns alltså fortfarande möjlighet för vintern att göra en sen entré, men för det krävs att atmosfären ställer om ordentligt.”

Intressant! Mindre sannolikt med en sträng vinter alltså. Stackars arrangörer i Berga By!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, iMarc säger:

Kanske lite väl drastiskt. Det räcker nog att skicka honom endast iförd stars’n stripes-kalsonger samt Uncle Sam-hatt till Ho Chi Minh. 

Så kärleken och förlåtelsen är inte stor för dig? :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Jag frågade idag Nitzan Cohen om hans långtidsprognos för vintern och fick följande svar:

 

”Min säsongsöversikt/resonemang (ej långtidsprognos) går inte så bra, tyvärr. Atmosfären ställde om i början på december och sedan dess är det låst. Milt i hela landet, mycket milt bitvis. Jag använder mig inte av "kalendervinter" som är december-februari, utan snarare december-mars eftersom mars kan potentiellt vara en vintermånad i vissa fall. Jag hade tänkt mig ett intervall från normalt till kallt sammantaget (antingen att kalla och milda perioder tar ut varandra, eller att kalla kan överväga). På så sätt har jag tagit höjd för eventuellt seglivad mildluft. Det är helheten som kommer räknas i slutändan, även om det är gränsfall att jag kommer godkänna säsongsöversikten. Då krävs det att det blir en totalvändning som står sig under februari-mars. Det finns alltså fortfarande möjlighet för vintern att göra en sen entré, men för det krävs att atmosfären ställer om ordentligt.”

Misstänkte nåt sånt. Finner det ytterst intressant. :yeahbaby:

 Hellre +5° än -35°......rofl.gif.d1ffc75e7196ad06494689065f4da4bd.gif

Redigerad av Axelman
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Så kärleken och förlåtelsen är inte stor för dig? :oroligoledsen:

Absolut är det. Men det gäller inte Trump. Skulle han dock finna Gud och avgå som president och istället för bästa förmåga ställa till rätta så mycket han är kapabel till och ägna sig fortsättningsvis åt välgörenhet så ska jag fundera på saken. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Så kärleken och förlåtelsen är inte stor för dig? :oroligoledsen:

Som läget är nu går det inte att förlåta en galen president som är ett hot mot hela vår planet. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Vasaloppet 2020.

 

Rollski_DM_Lanzenhain.jpg

Nej bilden är tagen under SM veckan i somras som gick i Malmö

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart på 1'a arbetsdagen för i år, mellan 07 och 16, bara resten kvar nu till semestern börjar..........(midsommar).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, Stereotypen säger:

Vart på 1'a arbetsdagen för i år, mellan 07 och 16, bara resten kvar nu till semestern börjar..........(midsommar).

... se till nu att göra Mac kunderna nöjda!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, iMarc säger:

Tränat bröst+biceps idag. Hårt pass. Nu vila

Inga sådana nyårslöften för mig i år 

jag nöjer mig med att inte använda Windows hemma

det har fungerat bra sedan 1994

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, ronny säger:

... se till nu att göra Mac kunderna nöjda!

Är bara en ?-syssla.

 

Jobbar till vardags som ventilationstekniker.

 

EDIT: Drar mitt strå till stacken för att motverka "klimathysterin" med att försöka hålla liv i sådant som annars kanske skulle kastas för att köpa nytt.

Redigerad av Stereotypen
  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, ronny säger:

Nej bilden är tagen under SM veckan i somras som gick i Malmö

Det är bra Ronny men jag skojade lite bara som reaktion på Axelmans rapport om en mild vinter i Falun. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, ronny säger:

Inga sådana nyårslöften för mig i år 

BC_001.thumb.jpg.44141aec71b49b8ac23b284431564066.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, iMarc säger:

Tränat bröst+biceps idag. Hårt pass. Nu vila

Mitt hårda pass för bröst, triceps och mycket mer.

 

6852150_orig.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Det är bra Ronny men jag skojade lite bara som reaktion på Axelmans rapport om en mild vinter i Falun. :) 

Då är det ju bra för honom och han som flyttade till Orsa 

nu slipper de ju skotta snö

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...