MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

10 timmar sedan, Pocahontas säger:

Trump har krupit in i ett hundöra...

Skärmavbild 2018-09-20 kl. 20.37.54.jpg

Fantastiskt roligt! :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Störmmen räcker fortfarande i min SE. Med min gamla femma hade jag varit inne på andra laddningen nu. Det batteriet var nog ganska trött.

• Gilla 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Pocahontas säger:

Innan du vet ordet av är han på Mars också i någon krater........... 

rofl.gif

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
28 minuter sedan, Axelman säger:

Störmmen räcker fortfarande i min SE. Med min gamla femma hade jag varit inne på andra laddningen nu. Det batteriet var nog ganska trött.

Så Axelmannen är lycklig med sitt köp då? :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 timmar sedan, Pocahontas säger:

En på sätt och vis Freudian slip. Skvallrar vad du tänker på/finner vara viktigt. Jag ser bara ett hundöra jag. ;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, mikaellq säger:

Så Axelmannen är lycklig med sitt köp då? :)

Oja! Jag ÄLSKAR min iPhone!!!

Spoiler

:fane:

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Just nu, Axelman säger:

Oja! Jag ÄLSKAR min iPhone!!!

Dölj innehåll

:fane:

Pervers!

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

Om batteriet hade varit tomt redan kl 10 på förmiddagen var det nog något vajsing på det...

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Svolder säger:

Om batteriet hade varit tomt redan kl 10 på förmiddagen var det nog något vajsing på det...

Jag har passerat 48 timmar och har fortfarande ström kvar. Kör en musikvideo på YT på högsta volym för att bli av med det sista. Vilket verkar vara svårt..... :galetglad:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tände dessutom "ficklampan" nu vid 1% men det bara rullar på. Skit. :hihihi:

Redigerad av Axelman

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nu dog den. Pust.

• Haha 2

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
41 minuter sedan, Axelman säger:

Nu dog den. Pust.

Det är dock inte så bra att helt köra slut på batteriet. Man bör hålla sig över 20 %. Tänk kvarvarande utrymme på en hårddisk... :fane:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag har jag...

Hämtat katten hos veterinären. 

Åkt in till stan, tänkte ev köpa ny fån XS max. Åkte på vinst o förlust, har inte förköpt. 

Ingen av de stora butikerna vid Hötorget hade nån att sälja, men jag hittade en mindre butik som hade. Rätt färg men 256 GB istället för 64 som jag ville ha. 16 000  kr ....? Sist jag slösade var förra året då jag köpte LG:s skryt-TV OLED 55” B7, kändes hutlöst, 13 000 kr.

Nej Apple 16k för en mobil,  min 6+ funkar fortfarande bra. Kanske köper jag en bärbar dator istället?

• Tack 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
12 minuter sedan, Alix säger:

Det är dock inte så bra att helt köra slut på batteriet. Man bör hålla sig över 20 %. Tänk kvarvarande utrymme på en hårddisk... :fane:

I praktiken blir det så i fortsättningen. Tänkte se hur länge batteriet hängde med och samtidigt kallibrera.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Snart dags för jobb

ni får fortsätta leta efter påskägg

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Här kommer Knud!!! 🌬💦

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
30 minuter sedan, Alix säger:

Här kommer Knud!!! 🌬💦

Häääärliga tider, eller hur. Jag sitter i soffan och har ett fönster på glänt för att vädra ut lite och lyssna på regnet. Som den ljuvaste musik i mina öron. :galetglad:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
13 minuter sedan, mikaellq säger:

Häääärliga tider, eller hur. Jag sitter i soffan och har ett fönster på glänt för att vädra ut lite och lyssna på regnet. Som den ljuvaste musik i mina öron. :galetglad:

som när stora stygga vargen skulle blåsa sönder grisarnas hus

Redigerad av ronny
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja, det är myyysigt. Jag sitter på min inglasade balkong och kan se och höra allting. ^_^ 

3 minuter sedan, ronny säger:

som när stora stygga vargen skulle blåsa sönder grisarnas hus

Just det! Du tänker på den här: 🌬

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

I praktiken blir det så i fortsättningen. Tänkte se hur länge batteriet hängde med och samtidigt kallibrera.

Kalibrera gör man helst bara när smartmobilen är "ryckig" i procenttalet den visar när man använder den. Men det kan väl vara kul att göra ändå för att vara helt säker på att den visar rätt.

Tömma batteriet helt tills den stänger av sig själv, ladda ordentligt till 100% och utföra en varm-reset, på min IP7 genom att hålla inne på/av-knappen samtidigt med volym-ner-knappen.

Kanske man ska prova? :fundersam:

https://iphone-tricks.com/tutorial/375-calibrate-iphone-battery-for-a-more-accurate-percentage

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2018-09-19 på 23:03, mikaellq säger:

Har lyckats skapa ett dolt 5GHz trådlöst nätverk nu när jag kom att tänka på att både mobilen och datorn klarar av det. Ett kort men udda namn på det för att skapa ett extra lager med säkerhet. Enda omaket var att knacka in det både i iPhone och min MBP och ett krångligt lösenord efter att Time Capsule tagit god tid på sig att skapa nätverket (varför?).

Jag inbillar mig att det går något snabbare, antagligen därför att de flesta av mina grannar använder 2.4GHz-bandet.

IMG_0334.jpg

Sitter och njuter av ett hemnätverk som plötsligt fungerar med en rasande fart. Trodde inte det skulle göra SÅ stor skillnad att filmer och musik som ligger på Seagate-hårddisken kopplad till Time Capsule nu startar igång nästan omedelbart.
Internet fungerar nu dessutom mycket snabbare efter att jag kom underfund med att DNS-förfrågningar bäst görs från smartmobilen och datorn, inte från Time Capsule. Vrooooommmm!!! 😂
Har nu lagt in AdGuards DNS i min Macs inställningar som funkar mycket bättre, som med Youtube som vägrade att ladda när DNS-förfrågningar till AdGuard lades i Time Capsule. Booom!!! 😎

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Axelman säger:

Jag har passerat 48 timmar och har fortfarande ström kvar. Kör en musikvideo på YT på högsta volym för att bli av med det sista. Vilket verkar vara svårt..... :galetglad:

Varför? Befinner du dig så långt från ett eluttag att du inte kan ladda över natten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, mikaellq säger:

Kalibrera gör man helst bara när smartmobilen är "ryckig" i procenttalet den visar när man använder den.

Jag har aldrig "kalibrerat" min 6s, möjligt att det fanns behov av det förr, jag kommer ihåg att jag gjorde det med min 3Gs ett par gånger. Knappast nu längre. Moderna batterier skall toppladdas så ofta som möjligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ser på en dokumentär om grönlandshundar och där uppges att tamhundens hjärna har krymt med 20 procent sedan vi domesticerade varg. Vi är deras hjärnor, de är våra utökade sinnen. Win, win, eftersom vi garanterar deras överlevnad. 

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hade igång min gamla Motorola för skojs skull, för att se om den fortfarande kom in på mitt Wi-Fi-nät och det gjorde den trots att den är dold. Den mins helt enkelt den gamla inställningen som fortfarande funkar. Borde döpa om 2.4GHz-nätet också. Namnet den nu har är ju förutsägbar.
Men då blir Motorolan helt oanvändbar som inte har något SIM-kort längre.

DSC_0559.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu