Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

50 minuter sedan, Axelman säger:

Då var ställningen byggd som jag vill ha den. Den tredje plattformen var riktigt svår att få på plats själv. Man är ju envis förbi sundhet och SKA bara få dit den. I vanliga fall brukar jag ta hjälp men han var på resande fot. Nu gör det ont överallt och jag är slut som en disktrasa. Men jag gjorde det!! 

:totaltgalen::mellow::dumstrut::w00t:

Grattis! :) Känns alltid bra efter ett utfört arbete där man är nöjd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Igår blev jag klar med ett jobb och nu under fm har jag varit ute och njutit av det sköna höstvädret i sol och gulröda höstlöv. Nu är det dags att sätta igång och jobba igen med nytt uppdrag. :)
 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grundmålat vitt på några ställen jag inte nådde till. Lyfta plattformarna på plats själv gick bra förr.... nu är armarna mer likt kokta makaroner. 

Skärmavbild 2019-10-01 kl. 14.38.49.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra jobbat!

 

nu är det tv soffan som gäller!

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, ronny säger:

Bra jobbat!

 

nu är det tv soffan som gäller!

Till och med jag har kikat lite på idrotten. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker mig se mer muskler på den duktige idrottaren.

 

256B61C6-65BD-49C4-BC84-E8DC7F659D91.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Usch vilken huvudvärk och illamående av progressiva glasögon. Tar nog tid att vänja sig. Mycket röra på huvudet upp å ner och flytta glasögonen fram å tillbaka. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu finns Imovane  7.5 mg tillfälligt i lager. Så skynda ni som behöver medicinen och har den på recept innan den tar slut igen. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Apropå det där med dialekter och språk - jag antar att ingen mer än en skåning kan läsa och förstå den här uppmaningen:

Klydderövar å fubbickar får hia sig litta. Vi ackederar ente ve disken å hamsar du te de ska du ente bete di som ett ålahue

Jag kan åtminstone ana vad ålahue betyder. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Apropå det där med dialekter och språk - jag antar att ingen mer än en skåning kan läsa och förstå den här uppmaningen:

Klydderövar å fubbickar får hia sig litta. Vi ackederar ente ve disken å hamsar du te de ska du ente bete di som ett ålahue

Nu är jag inte skåning, men det mesta begriper jag. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, iMarc säger:

Usch vilken huvudvärk och illamående av progressiva glasögon. Tar nog tid att vänja sig. Mycket röra på huvudet upp å ner och flytta glasögonen fram å tillbaka. 

Det brukar gå på en eller två dagar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfar på internetdelning igen. Jag tror att de i samband med detta ständiga grävande utanför, för fjärrvärmen, av någon anledning tillfälligt stängt av fibern. <_< 

 

internetdelning.png

nedkopplad.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Appen 1.1.1.1 åkte ut igen. Denna gång förhindrade den att Wi-Fi stängdes av i flygplansläge (!). Buggfest. Nu får den stanna ute.

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Svolder säger:

Apropå det där med dialekter och språk - jag antar att ingen mer än en skåning kan läsa och förstå den här uppmaningen:

Klydderövar å fubbickar får hia sig litta. Vi ackederar ente ve disken å hamsar du te de ska du ente bete di som ett ålahue

Fubbick känner jag igen, det är väl en sådan där, gärna utsocknes, typ som inte är som vanligt folk. Och jag gissar att fubbickar är  överrepresenterade bland de som beter sig som ett ålahue.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Citat

Trots att man inte fick något omnämnande under keynote i september 2019, följde händelsen att Apple uppdaterade sina produktsidor för macOS Catalina för att bekräfta att den kommer att lanseras i oktober.  Ett exakt datum har ännu inte tillkännagivits, men det ser nu ut att den 4 oktober är det troliga datumet efter det att företaget tycks ha läckt datumet på sin danska webbplats.  Mer om det nedan.

Nej jag har inte sett något om 4 oktober

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 timmar sedan, ronny säger:

Trots att man inte fick något omnämnande under keynote i september 2019, följde händelsen att Apple uppdaterade sina produktsidor för macOS Catalina för att bekräfta att den kommer att lanseras i oktober.  Ett exakt datum har ännu inte tillkännagivits, men det ser nu ut att den 4 oktober är det troliga datumet efter det att företaget tycks ha läckt datumet på sin danska webbplats.  Mer om det nedan.

 

 

Nej jag har inte sett något om 4 oktober

Apple har tidigare lovat att Mac OS Catalina ska släppas någon gång under oktober månad. Den 1 november är det nämligen dags för den nya videotjänsten Apple TV Plus och längre än så kan man inte dröja med lanseringen.

 

Enligt analytikern Neil Cybart är det mest troliga att Apple anordnar ett event måndagen den 28 oktober, detta då företaget har valt att skjuta på sin kvartalsrapport till onsdagen den 30 oktober.

Som bekant ryktas det om att ett gäng nya Mac-datorer är på gång, däribland en 16-tumsmodell av Macbook Pro och uppdaterade modeller av Imac Pro. Dessutom har Apple fortfarande inte presenterat ett lanseringsdatum för nya Mac Pro och proffsskärmen Pro Display XDR.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kl 15 är jag och några andra gubbar inbjudna till whisky-provning.

Hoppas jag överlever! 

Ha en trevlig dag alla.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir Svt play nu

som får visa det jag missade i eftermiddagen

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, ronny säger:

Det blir Svt play nu

som får visa det jag missade i eftermiddagen

Hoppas kvällen är angenäm! :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, Svolder säger:

Whiskyprovning innebär väl, precis som vid vinprovning, att tanken är att man skall spotta ut när man låtit aromerna rulla runt i gommen? Annars kan jag rekommendera att börja med någon Islay single malt för att avsluta framåt nattkröken med att knäcka ett rör Grants :ninja:

 

Hoppas det blev en trevlig eftermiddag :)

Det var ingen seriös provning så ingen whisky spottades ut.

Fyra sorter fick vi prova och MacAllen var den jag gillade klart mest.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, BjornS säger:

Det var ingen seriös provning så ingen whisky spottades ut.

Fyra sorter fick vi prova och MacAllen var den jag gillade klart mest.

GIVETVIS gillade du mest MacAllen! :hihihi:

Därför att den gick direkt till skallen! ;) 

Jag har väl fått i mig några munnar whisky det senaste halvåret och är absolut ingen storkonsument, absolut heller inte någon connoisseur. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, BjornS säger:

Det var ingen seriös provning så ingen whisky spottades ut.

Fyra sorter fick vi prova och MacAllen var den jag gillade klart mest.

Tacka vet jag Hong Thong. 
Fast jag dricker inte alkohol längre. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...