Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

lavar.thumb.jpg.f91e7de027dec1a4cebba6813cc35ccf.jpg

 

Lavar kan ha ett väldigt mystiskt utseende. Idag har jag pillat med sådana bilder. De ska användas för att utbilda nyfikna ungdomar. Som jag hoppas finns i verkligheten.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag aktiverat min Eyetv hybrid och Eytv 3-programvara. Jag ser nu markburen digital-tv på min gamla Imac. B) 

 

Anledningen är att jag ska försöka hjälpa grannarna att få behålla sin ”kabel-tv”. Annars väntar historiens sophög 1/12.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag uppdaterat min Apple TV till Tvos 13.0. Efter sju sorger och åtta bedrövelser. Jag fick bland annat återställa den via iTunes. Att ”det bara fungerar” hånler jag emot. Jag nådde dock inte ända fram. Den vägrar ansluta Airplay 2. Felkoden står ingenstans att finna på internet.

 

7BC7E899-7EB5-43B6-82E1-8592954CD6EA.thumb.png.8b970e5cfaea1657632f67e63c43c44e.png

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har magplågor idag efter dopkaffet och allt fikabröd igår. Fick en uppstötning precis innan jag var på väg att somna igår. Fick rusa upp och dricka lite vatten och ta lite Theralen och somnade till slut. 

  • Tack 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-09-27 på 09:01, Alix säger:

lavar.thumb.jpg.f91e7de027dec1a4cebba6813cc35ccf.jpg

 

Lavar kan ha ett väldigt mystiskt utseende. Idag har jag pillat med sådana bilder. De ska användas för att utbilda nyfikna ungdomar. Som jag hoppas finns i verkligheten.

det ser ut att bestå av en massa munnar

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, ronny säger:

det ser ut att bestå av en massa munnar

Jag kopplade inte till något när jag såg det första gången utan hade bara svårt för att tolka det jag såg. Något som jag inte ofta ser, och fotograferat så nära dessutom. Lav är ju väldigt smått som du vet. :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Alix säger:

Idag har jag uppdaterat min Apple TV till Tvos 13.0. Efter sju sorger och åtta bedrövelser. Jag fick bland annat återställa den via iTunes. Att ”det bara fungerar” hånler jag emot. Jag nådde dock inte ända fram. Den vägrar ansluta Airplay 2. Felkoden står ingenstans att finna på internet.

 

7BC7E899-7EB5-43B6-82E1-8592954CD6EA.thumb.png.8b970e5cfaea1657632f67e63c43c44e.png

https://discussions.apple.com/thread/8422351

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Nu var sidan i gång och jag hade tagit bort Hem-appen. Men det fungerade bara delvis ändå. Airplay 2 är nu anslutet, men inställningarna vill ändå att jag ska göra om det, i oändlighet. En inställnings-loop. Suck...

 

PS. Varför kan Apple inte avslöja någonstans att -71163 betyder att man saknar aktiv Hem-app på sin mobil? :fundersam:Är det inte lite chansartat att låta kunderna luska reda på det själva? :rolleyes:

Redigerad av Alix
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att man skall kasta och köpa ny......DET är Apples strategi.

 

BTW: Hoppas det löser sig för dig. Har dock inte så mycket att komma med.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Ännu en 13-bugg! :D Det löser sig. :) 

Värst vad du var negativ idag! Vill du inte installera 13 så är det väl din ensak. Jag ska inte tjata. 

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Värst vad du var negativ idag! Vill du inte installera 13 så är det väl din ensak. Jag ska inte tjata. 

Negativ? Jag skrev ju att det löser sig. Det är inte hela världen. Bara ett irritationsmoment. Eller ilandsproblem om man så vill. Och nu har jag ju installerat (Tvos) 13. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mina kära vänner! 

Idag har jag sovit och sedan sett på en TV Serie från 80 talet, vid namn: Goda grannar.  Nostalgitripp, here we come! 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Carro82 säger:

Hej mina kära vänner! 

Idag har jag sovit och sedan sett på en TV Serie från 80 talet, vid namn: Goda grannar.  Nostalgitripp, here we come! 

Gokväll! Jag ser att Helena Brodin och Anders Nyström är med, de som spelade man och hustru i Hedebyborna, en annan klassiker. :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Carro82 säger:

Hej mina kära vänner! 

Idag har jag sovit och sedan sett på en TV Serie från 80 talet, vid namn: Goda grannar.  Nostalgitripp, here we come! 

Välkommen !

hoppas att hela dagen har varit bra!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Målade det sista igår som krävde ställning monterad framför ingången på huset och rev ner den sedan i kyla och regn. Han dock få på färg i god tid innan blötan gjorde entre. Ska montera upp den idag för att nå det lilla sista som inte gick att nå där ställningen stod nyss. Det är på håret nu att få på färg innan det blir för kallt. Men det är så lite kvar att det borde gå utan bekymmer. Borde. Ska bara. Om.... :fane:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska lyfta skrot. Sedan ska jag äta soppa med grannarna. Jag brottas med en gammal MBP Mid 2009 13". Den ska få El Capitan, på något sätt! Apple gör det inte enkelt för mig. Dotterns pojkvän ska ha den som skoldator, han går komvux för att läsa upp betyg.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funderar som bäst på att träna idag jag med. Kände mig förkyld i söndags men det tycks ha gått över. ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, mikaellq säger:

Funderar som bäst på att träna idag jag med. Kände mig förkyld i söndags men det tycks ha gått över. ?

jag sitter nog i tv soffan som igår

 

Dublantis kan fixa ytterligare ett VM guld till Sverige 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då var ställningen byggd som jag vill ha den. Den tredje plattformen var riktigt svår att få på plats själv. Man är ju envis förbi sundhet och SKA bara få dit den. I vanliga fall brukar jag ta hjälp men han var på resande fot. Nu gör det ont överallt och jag är slut som en disktrasa. Men jag gjorde det!! 

:totaltgalen::mellow::dumstrut::w00t:

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...