Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

9 timmar sedan, Alix säger:

Vi är gjorda för att springa (kanske inte jag dock).

:hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Jag har inte haft tid den här gången, så jag tar sistaplatsen!

Jag var hos tjejen som hade tekniska problem som (naturligtvis) slog alla andra hänsynstaganden. Kan inte uppdatera på mobildata, eller det är åtminstone en synnerligen dålig idé. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, Svolder säger:

D9C4FF19-CE86-477F-8BD2-EDA4DBC1BC89.png

Mycket nöje då. Jag är tämligen säker på att vi med detta fått ett mycket bättre fungerande system. Mitt första intryck är av FART. Allt far upp omedelbart, även sidor i Safari och Cake. Snyggt med mörkt läge dessutom som även jag satt på automatik, bara på kvällen/natten alltså. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu kom en ny Safari till Mac OS X 10.13.6 (@lappen71), version 13.0.1. Man får väl vara glad att den inte heter 13.1...

Allmänt sett är jag avskräckt av Apples sätt att hantera utskick av nya OS i år. Därför avvaktar jag tills senare i höst när Apple verkligen har kommit i kapp alla buggar. Catalina går givetvis bort på grund av att Apple redan ifjol tog bort stödet för subpixelantialiasering (jag vill varken ha suddiga skärmtypsnitt eller mörkt läge som kompensation).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Nu kom en ny Safari till Mac OS X 10.13.6 (@lappen71), version 13.0.1. Man får väl vara glad att den inte heter 13.1...

Allmänt sett är jag avskräckt av Apples sätt att hantera utskick av nya OS i år. Därför avvaktar jag tills senare i höst när Apple verkligen har kommit i kapp alla buggar. Catalina går givetvis bort på grund av att Apple redan ifjol tog bort stödet för subpixelantialiasering (jag vill varken ha suddiga skärmtypsnitt eller mörkt läge som kompensation).

Någon speciell anledning att du taggar mig? ?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Ja, jag anger nu noga att Safari avser Mac OS X 10.13.6. Apropå detta inlägg.

Jag har nu installerat den. Gick snabbt precis som webbläsaren som också funkar bra medan jag tror att Safari i iOS fortfarande har någon liten bugg kvar eller två.

 

IMG_2900.png

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg att i appen hälsa att den inte bara räknar antal steg man gör, utan nu också stöd för cykel, perfekt då jag är ute å cyklar en del ???

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Såg att i appen hälsa att den inte bara räknar antal steg man gör, utan nu också stöd för cykel, perfekt då jag är ute å cyklar en del ???

Själva appen Hälsa registrerar inte när du cyklar utan du måste använda tredjepartsapp för själva insamlandet av datan. Typ Runkeeper 

Sen har den funktionen funnits läääänge. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, lappen71 säger:

Själva appen Hälsa registrerar inte när du cyklar utan du måste använda tredjepartsapp för själva insamlandet av datan. Typ Runkeeper 

Sen har den funktionen funnits läääänge. 

Jesus christ...menstruationscykel, det har inte jag. Det var en fadäs. 
Runkeeper, får kolla

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

22 timmar sedan, mikaellq säger:


ElderlyRawKawala-size_restricted.gif

 

Övningen kallas En evighetsmaskin!

 

 

rofl.gif

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antalet dörrar jag inte målat i dag är astronomiskt. :kaffe:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckan kommer, lyckan går. Just nu är det riktigt kul!dancing_banana.gif~c200.gif

Skärmavbild 2019-09-25 kl. 12.43.07.png

Redigerad av Axelman
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Kul! Före Oskarshamn till och med. :) 

"Före Oskarshamn..."

Före Larsbo IF!!

Spoiler

Alla tiders sämsta hockeylag. Ja, det är med all sannolikhet Larsbo IF. Här får ni historien om laget från Söderbärke.

 

Här har ni ett lag som på sätt och vis blivit synonymt till att vara sämst: Larsbo IF.

Laget, två mil från Fagersta, spelade från 1975 fram till 1985 176 matcher – nio segrar, två oavgjorda och 165 förluster blev resultatet.

Det var på 70- och 80-talet som laget från Smedjebacken härjade på hockeyrinkarna i Dalarna.

Ett gäng kompisar startade ett lag 1973 och redan säsongen 74/75 var de med i seriespel.

Och den första matchen är också ett svenskt rekord. Larsbo IF föll den 9 december 1974 med 1–72 mot Morgårdshammars B-lag.

– Då hade vi ont om folk, berättade Leif Johannesson för Sala Allehanda i en tidigare intervju.

 

rofl.gif

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Axelman säger:

 

Övningen kallas En evighetsmaskin!

 

 

rofl.gif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

 

Har skivan. Blandad kvalitet. Både hysteriskt kul och seg.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Svolder säger:

En match mer spelad än Rögle.

Nu ska vi inte hänga upp oss på småsaker.... default_laugh.png.34b77c42299d18feaf4c07880dce9dc0.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Jesus christ...menstruationscykel, det har inte jag. Det var en fadäs. 
Runkeeper, får kolla

Är du säker? grin.gif

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, iMarc säger:

:fundersam:

Skojar bara. Ute och cyklar lite. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag eller rättare ikväll så spelar jag Tears for fears "Seeds of love". På vinyl, LP.
För det släpptes för 30 år sedan idag. Japp, den 25 september 1989. 
Då hade jag slutat högstadiet men fortfarande inte flyttat hemifrån. 
 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...