Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

8 timmar sedan, Svolder säger:

Bra grej med iOS 13 som frågar: [min morgontidning] har kollat min position x antal gånger. Vill jag ändra det till att det bara kollar när appen är öppen? Jag vill ändra det till att [min morgontidning] aldrig kollar var jag är. Det är nämligen fullständigt onödig information för tidningen. Jag undrar hur många appar som kollar var jag befinner mig... egentligen... Det är ju fullständigt vansinnigt...

Handlar det om att appen frågar iOS om lov trots att du sagt nej eller handlar det om att iOS upptäckt att appen försöker lokalisera dig på alternativt sätt?

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Jag har alltid tôckt att GBG:are är ett rittit kônstit fôlk. :hihihi:

Jaha, nu har R-bönderna hittet hit...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag ställt in en Chromebook åt exfrun. Billigaste bärbara på Prisjakt och duger åt henne. Hon blev glad. Lite kul var att Spotify protesterade över åldern på webbläsaren. Såg då att Chrome OS var från januari 2018. Och det var därför det saknades nattljus i inställningarna! Nåja, snabbt ordnat. Jag fixade så att hon fick stöd för Androidappar och installerade Linux beta också (utan skrivbordsmiljö).

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och i morgon vet du vad du har att göra @Alix, kl 19 alltså. Klara, färdiga... :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Och i morgon vet du vad du har att göra @Alix, kl 19 alltså. Klara, färdiga... :) ipad OS is here!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, ronny säger:

ipad OS is here!

Installerat & klart antar jag? Mycket nöje då! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Jaha, nu har R-bönderna hittet hit...

Jag förtjänar det. Visste att alltid någon skulle reagera... :P 
Göteborg hade väl O som i ost, mitt gamla Älvsborg P och Skaraborg R. Vi befinner oss ju nära varandra. ;) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Och i morgon vet du vad du har att göra @Alix, kl 19 alltså. Klara, färdiga... :) 

Nja, jag tror att min lilla SE inte har någon direkt nytta av nya IOS, i alla fall inte visuellt. Skärmen är för liten för att få plats med alla godsaker. Inte så konstigt att man utnyttjar de större skärmarna som har kommit på senare år, men de funktionerna är svåra att hantera på en så pass liten skärm. Ordförslag på svenska väger inte upp. Givetvis så testade jag IOS 13 (i hemlighet) samtidigt som ni andra, men jag återställde telefonen efteråt till 12.4.1.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, mikaellq säger:

Installerat & klart antar jag? Mycket nöje då! :) 

Det skall bli skärmdumpar i morgon!

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, ronny säger:

Det skall bli skärmdumpar i morgon!

Och jag kommer att vara glad igen över att ha ett ordentligt system installerat igen. Lycklig som ett barn.

Min iPhone har blivit så bra i min dagliga informationssökning att den slår min Mac på den punkten. Som en snabb sökning med Cake efter "iOS 13.1" för att snabbt hitta och svepa igenom de senaste nyheterna om det.

Ett mycket bättre fungerande system är väldigt välkommet nu alltså. :ThumbsUp:

 

IMG_2920.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under tiden så får vi njuta av Göteborgs humor när den är som 

bäst med Albert och Herbert 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

Jag lyssnar på Mozart.

Jag tror jag att du satt det på ljudlöst och bara tittar... :tarskratt:;) 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Jag tror jag att du satt det på ljudlöst och bara tittar... :tarskratt:;) 

Jag skulle kunna frestas att göra det med nedanstående. Men musiken är så vacker att jag inte vill det. :) 

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Jag förtjänar det. Visste att alltid någon skulle reagera... :P 
Göteborg hade väl O som i ost, mitt gamla Älvsborg P och Skaraborg R. Vi befinner oss ju nära varandra. ;) 

P-knallar.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, Alix säger:

Idag har jag börjat styrketräna igen. Jag har haft ett uppehåll på grund av ont i höger axel. Den ömmar fortfarande men det skiter jag i. Måste ju komma igång någon gång. Jag har nu också börjat med marklyft. Bara 70 kilo men det är nog bra för lederna att gå ut lite mjukt. Och axeln...

Funderar på att testa marklyft, men känner mig för stel så om jag lyckas greppa stången kommer jag nog fastna i det läget. Men knäböj funkar bra.

16 minuter sedan, Alix säger:

Jag lyssnar på Mozart.

 

 

Fleming i blått?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Funderar på att testa marklyft, men känner mig för stel så om jag lyckas greppa stången kommer jag nog fastna i det läget. Men knäböj funkar bra. ...

Mina knän gillar inte knäböj. Marklyft går bra. Go figure...

 

10 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

... Fleming i blått?

Jajamensan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Batterispararen kickade äntligen in igår kväll. Höll sig länge på 80% för sedan sega sig upp till 81% innan lyset släcktes och jag hälsade på John Blund. Det tycks ha en koppling till energiförbrukning eftersom mobilen nu är snålare med det än någonsin. :ThumbsUp:


Det ska ändå bli kul att få installera den mycket bättre version 13.1 ikväll. :nerd:

 

batterispar.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 timmar sedan, mikaellq säger:

Göteborg hade väl O som i ost, mitt gamla Älvsborg P

I Göteborg körde de med omärkta bilar. I Borås har de satt P för det.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 timmar sedan, Alix säger:

Mina knän gillar inte knäböj. Marklyft går bra. Go figure...

 

Det gjorde aldrig mina heller den tiden jag spenderade i gymmet.
Kroppsviktsövningar som de vanliga knäböj med högt antal repetitioner, ett femtiotal brukar tämligen vältränade klara av, eller varför inte det jag ägnat mig åt i många år, "hindu squats", som läkt mina knän och gjort dem och benen starkare än någonsin.


ElderlyRawKawala-size_restricted.gif

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Telly82 säger:

I Göteborg körde de med omärkta bilar. I Borås har de satt P för det.

Faktiskt riktigt fyndigt. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Det gjorde aldrig mina heller den tiden jag spenderade i gymmet.
Kroppsviktsövningar som de vanliga knäböj med högt antal repetitioner, ett femtiotal brukar tämligen vältränade klara av, eller varför inte det jag ägnat mig åt i många år, "hindu squats", som läkt mina knän och gjort dem och benen starkare än någonsin.


ElderlyRawKawala-size_restricted.gif

Vad är det för övning på bilden?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

Vad är det för övning på bilden?

Riktigt utförda "hindu squats", inklusive detaljen att gå upp på tå när längst ner.

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, mikaellq säger:

Riktigt utförda "hindu squats", inklusive detaljen att gå upp på tå när längst ner.

Trött som tusan nu efter 70 utförda hindu squats men mycket pga 16+10 pull ups och 25 hindu push ups i nämnd ordning och med en eller två minuters vila däremellan.

Ger mest om man tränar HELA KROPPEN för maximal hormoniell utsöndring så att kroppen stärks maximalt. Nackdelen är att jag kommer att vara koma-trött nu och ikväll men är ganska van vid det. :gaspar:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Det gjorde aldrig mina heller den tiden jag spenderade i gymmet.
Kroppsviktsövningar som de vanliga knäböj med högt antal repetitioner, ett femtiotal brukar tämligen vältränade klara av, eller varför inte det jag ägnat mig åt i många år, "hindu squats", som läkt mina knän och gjort dem och benen starkare än någonsin.


ElderlyRawKawala-size_restricted.gif

Hur många repetitioner gör den där killen egentligen?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...