Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

24 minuter sedan, ronny säger:

 

Är älgen nyskjuten

Helst, annars riskerar den att smaka sämre än surströmmingen.
Jag har fått i mig mängder av älgstek med den ljuvligaste av smaker.
Jag kan för mitt liv inte begripa hur någon kan plåga i sig "mat" som gör de flesta svårt illamående. Jag lär aldrig prova. "Ryktet" om den vidriga stanken och smaken gör att jag hellre isåfall svälter. :chockadskeptisk:

Tuffa finnar med mycket sisu...
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lunchen blev en räkmacka i Kaffestugan på Grännaberget. Sedan spa under eftermiddagen. Nu väntar en trerätters middag. Det här kan bli en bra dag. :) 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:



Tuffa finnar med mycket sisu...
 

Veklingar. Och man ska ju så klart rensa/filéa strömmingen innan man äter den.

 

Kolla in Carl-Jan Granqvist i stället. :) 

https://www.aftonbladet.se/tester/a/rAGWRm/rena-galan-nar-arets-surstromming-testas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, Axelman säger:

Nej. Den ska ligga ett år i en burk och mojsa till sig. Helst ska det vara mycket mask i den!!

Urk ! ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, ronny säger:

Urk ! ?

:totaltgalen:

tumblr_odyyddem6l1v4nzkvo1_400.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äntligen efter 7 sorger och 8 bedrövelser så finns det lokal på

alla ställen jag jobbar på.

  • Gilla 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, ronny säger:

Äntligen efter 7 sorger och 8 bedrövelser så finns det lokal på

alla ställen jag jobbar på.

Väl exekverat! :yeahbaby:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är mycket glad över 12.4.1 uppdatering som verkar göra min iPhone 7 ännu bättre med batteri-tid, bättre än åttan märkligt nog. Jag har även upplevt det så direkt efter uppdateringen till och med. Grrrreat! :galetglad:

 

 

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, ronny säger:

Äntligen efter 7 sorger och 8 bedrövelser så finns det lokal på

alla ställen jag jobbar på.

Kul att höra Ronny! :ThumbsUp:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Axelman säger:

Ronny ska gå på lokal! 

:hihihi:

Och vad skall Axelman göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag rekommenderade jag dottern att köpa en Samsung i första hand, och en Iphone i andra hand. Baserat på vad jag vet om henne, enheternas kostnader och deras respektive förtjänster. Samsungen är 2000 kronor billigare. Just nu har hon en Oneplus 3T där skärmen håller på att släppa... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Idag rekommenderade jag dottern att köpa en Samsung i första hand, och en Iphone i andra hand. Baserat på vad jag vet om henne, enheternas kostnader och deras respektive förtjänster. Samsungen är 2000 kronor billigare. Just nu har hon en Oneplus 3T där skärmen håller på att släppa... :P 

Ja ingen vikbar i alla fall de tror jag lider av rost i gångjärnen

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

Så länge batteriet räcker till att visa månadsbiljetten på bussen när jag åker hem från jobbet är jag nöjd. Ser jag att det inte räcker så laddar jag luren en halvtimme innan jag lämnar. Hur lägger man märke till skillnaden mellan olika uppdateringar? Batteriet hänger ju på vad luren använts till under dagen...

När jag är hemma kan en laddning räcka i flera dagar dels tack vare WiFi som slukar mindre energi men också tack vare att datorn konkurrerar om min uppmärksamhet och tid.

Hos tjejen har jag ingen WiFi att använda.
Mobildata slukar mer energi och där har jag ingen dator som konkurrerar.
Där räcker en laddning bara en dag.
Där har jag stor nytta av ett effektivare och energisnålare iOS.

Försök att förstå hur dålig energilagringen ännu är i Li-Io och att scenariona för användning av smartmobilen är många och varierande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Jo, men en laddare och usb-kabel får ju plats i kavajfickan, och såvida bostaden inte är uppe på kalfjället finns garanterat eluttag i närheten...

Jag vill inte springa och ladda stup i kvarten.
Jag vill ANVÄNDA smartmobilen som blir mindre användbar om fastkopplad till väggen hela tiden!
Och nej, jag är inte hemma hela tiden, inte ens inomhus under dygnets alla timmar!
Jag som konsument ställer krav och förväntar mig det allra bästa!

Tänk om, tänk rätt bäste Svolder!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Svolder säger:

Det gör man inte. Vissa dagar kan batteriet gå ner om man använt telefonen mycket. De flesta dagar ligger det på 50% när dagen är slut. Om du inte kan gå eller köra bil utan att ha blicken stint fäst på skärmen så bör du överväga en avvänjningskur. För normal användning har min 6s aldrig gått ner sig under en dag på nästan fyra år, oavsett vilket iOS jag använt.

För DIG. Din värld är för liten, bara den som är din egen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

15 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag vill inte springa och ladda stup i kvarten.
 

Märkligt svar. Hur kan du få det till "stup i kvarten" att ha med sig laddaren i fall att den kanske skulle behövas?:armskeptisk:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Alix säger:

”Tjejen”? :hihihi:

Är "kärringen" bättre tycker du? Jag vill inte få något hårt mot mitt stackars huvud och vårdar därför språket. :) 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Axelman säger:

Märkligt svar. Hur kan du få det till "stup i kvarten" att ha med sig laddaren i fall att den kanske skulle behövas?:armskeptisk:

Tycker inte den ska behövas över en dag. Om flera dagar hos en vän till exempel så åker laddaren med däremot. Standard tid för laddning är när jag är upptagen med att dra timmerstockar som även smartmobilen behöver av ungefär samma skäl.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Svolder säger:

Normalt använder jag telefonen aktivt mellan fyra och sex timmar per dag. Man skall inte ha ångest över saker man inte behöver ha ångest över.

Ingen ångest för min del, blott en iakttagelse att batterier fortfarande suger angående energidensiteten i förhållande till behovet till vilken marginalen borde vara mycket bättre.

Apple vet detta och förbättrar därför ständigt iOS, som med 12.4-12.4.1.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, mikaellq säger:

Tycker inte den ska behövas över en dag. Om flera dagar hos en vän till exempel så åker laddaren med däremot. Standard tid för laddning är när jag är upptagen med att dra timmerstockar som även smartmobilen behöver av ungefär samma skäl.

Det är mycket man tycker men enklast är att rätta sig efter verkligheten.....:ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

33 minuter sedan, mikaellq säger:

Är "kärringen" bättre tycker du? Jag vill inte få något hårt mot mitt stackars huvud och vårdar därför språket. :) 

Det saknas väl ett rimligt ord för folk i vår ålder. Fast SAOB (2005) menar angående tjej:

 

”särsk. (o. numera i sht) allmännare: om person av kvinnligt kön (utan avseende på ålder)”

En granne till mig är dock 88 år och hon går knackigt med rollator. Ändå en tjej? Tja, kanske det.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förbereder resan till Göteborg med tåget som jag hoppas går som tåget och inte som tåget brukar. :totaltgalen:
Laddar min iPhone och Panasonic TZ70. Orkar inte släpa på systemkameran i GBG.

Det SKA räcka för eftermiddagen och kvällen. yes.gif

EDIT: Smidigt att kunna köpa Regionen Runt i To Go-appen.

 

batteriesnotincluded.jpg

Redigerad av mikaellq
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...