Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Funderar på när jag ska avlägsna gorillaglaset på min iPhone. Känns som att den snart gjort sist. Tappade den precis igen och landade olyckligt på en metallisk del av skrivbordet. Ajajaj! Förstörde kanten på varsin sida på extraglaset. <_< 

gorillaskada.jpg

Begriper inte varför de inte kan göra en metallkant runt hela telefonerna som är typ 1mm hög som skydd. Riktiga bottennapp är telefoner med välvt glas, helt idiotisk tillverkningsmetod. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 timmar sedan, iMarc säger:

Begriper inte varför de inte kan göra en metallkant runt hela telefonerna som är typ 1mm hög som skydd. Riktiga bottennapp är telefoner med välvt glas, helt idiotisk tillverkningsmetod. 

Och hur skulle inte det kanten se ut efter ett tag? Eller när den kanten skadas och kläms/viks ner på glaset och spräcker det. Sen det estetiska. Skulle se ut som skit. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 minuter sedan, lappen71 säger:

Och hur skulle inte det kanten se ut efter ett tag? Eller när den kanten skadas och kläms/viks ner på glaset och spräcker det. Sen det estetiska. Skulle se ut som skit. 

Men glaset skulle hålla. ^_^ 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

Och hur skulle inte det kanten se ut efter ett tag? Eller när den kanten skadas och kläms/viks ner på glaset och spräcker det. Sen det estetiska. Skulle se ut som skit. 

Man borde kunna använda den kanten till att skrapa bort is från fönsterrutorna på bilen.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Alix säger:

Men glaset skulle hålla. ^_^ 

Nej det tror jag inte den skulle göra ändå. Kanten skulle tryckas ner på glaset.

Är det inte bättre att sluta vara ett klantarsel och hålla i grejerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Man borde kunna använda den kanten till att skrapa bort is från fönsterrutorna på bilen.

Vaska ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, lappen71 säger:

Nej det tror jag inte den skulle göra ändå. Kanten skulle tryckas ner på glaset.

Är det inte bättre att sluta vara ett klantarsel och hålla i grejerna

Jag är skeptisk till att en metallkant på en millimeter går att vika. Inte om man gör den två millimeter tjock i alla fall. :D 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, Alix säger:

Jag är skeptisk till att en metallkant på en millimeter går att vika. Inte om man gör den två millimeter tjock i alla fall. :D 

Metall som deformeras måste ta vägen någonstans och med största säkerhet trycks det ner och sen åt sidan.

Så jag är övertygad att denna kant skulle göra att glaset går sönder lika ofta som utan denna kant plus att det skulle se ut som skit och vara otrevlig att hålla i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, lappen71 säger:

Metall som deformeras måste ta vägen någonstans och med största säkerhet trycks det ner och sen åt sidan.

Så jag är övertygad att denna kant skulle göra att glaset går sönder lika ofta som utan denna kant plus att det skulle se ut som skit och vara otrevlig att hålla i.

Jaja, jag tjötar bara, jag har ändå alltid skal (med kant som omsluter sidorna). Men inte skärmskydd... 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan bara hålla med..

 

 

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, iMarc säger:

Begriper inte varför de inte kan göra en metallkant runt hela telefonerna som är typ 1mm hög som skydd. Riktiga bottennapp är telefoner med välvt glas, helt idiotisk tillverkningsmetod. 

Jag håller med. Jag hade gärna offrat möjligheten att svepa med fingret från kanten för ett bättre skydd av bräcklig skärm.

En tanke är att rätt skal till mobilen kan fylla samma funktion.

 

Har inte tagit bort det trasiga gorillaglaset än. Hmm...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

Metall som deformeras måste ta vägen någonstans och med största säkerhet trycks det ner och sen åt sidan.

Så jag är övertygad att denna kant skulle göra att glaset går sönder lika ofta som utan denna kant plus att det skulle se ut som skit och vara otrevlig att hålla i.

Ja ja och världen går nog under i morgon. :hihihi: Men faktum är att mobilens tålighet är en av de saker som kan göras ordentligt mycket bättre. Om Apple vill. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

18 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag håller med. Jag hade gärna offrat möjligheten att svepa med fingret från kanten för ett bättre skydd av bräcklig skärm.

En tanke är att rätt skal till mobilen kan fylla samma funktion.

 

Har inte tagit bort det trasiga gorillaglaset än. Hmm...

Det finns välvda skyddsglas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, mikaellq säger:

Ja ja och världen går nog under i morgon. :hihihi: Men faktum är att mobilens tålighet är en av de saker som kan göras ordentligt mycket bättre. Om Apple vill. :) 

Nu är det inte jag som gnäller över hållbarheten. Har aldrig lyckats ha sönder fram eller baksida på en iPhone. Det är bara klantaskallar som lyckas med det. 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

32 minuter sedan, lappen71 säger:

Nu är det inte jag som gnäller över hållbarheten. Har aldrig lyckats ha sönder fram eller baksida på en iPhone. Det är bara klantaskallar som lyckas med det. 

Barn också?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, lappen71 säger:

Nu är det inte jag som gnäller över hållbarheten. Har aldrig lyckats ha sönder fram eller baksida på en iPhone. Det är bara klantaskallar som lyckas med det. 

Tack så mycket. :totaltgalen: :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

55 minuter sedan, lappen71 säger:

Nu är det inte jag som gnäller över hållbarheten. Har aldrig lyckats ha sönder fram eller baksida på en iPhone. Det är bara klantaskallar som lyckas med det. 

Inte jag heller, är väldigt noga med telefonen. Det enda jag råkat ut för är när jag 2012 tappade min motorola Defy+, då sprack glaset. 

Jag tror det bästa vore om Apple använde Safirglas, denna syntetiska korund ligger på 9 på moh-skalan, bara diamant är hårdare, och korund kan endast repas av diamant. Ytterhöljet borde uteslutande vara i Titan, alternativt rostfritt stål. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, iMarc säger:

Jag tror det bästa vore om Apple använde Safirglas, denna syntetiska korund ligger på 9 på moh-skalan, bara diamant är hårdare, och korund kan endast repas av diamant. 

Att någonting är hårt KAN också innebära att det är sprött. Eller går i tusentals sylvassa bitar som flyger åt alla håll när det går sönder.

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

47 minuter sedan, Alix säger:

Barn också?

Väldigt dum fråga. Rent utav provoaktiv och fiskande efter ett irrelevant sidospår

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, iMarc säger:

Inte jag heller, är väldigt noga med telefonen. Det enda jag råkat ut för är när jag 2012 tappade min motorola Defy+, då sprack glaset. 

Jag tror det bästa vore om Apple använde Safirglas, denna syntetiska korund ligger på 9 på moh-skalan, bara diamant är hårdare, och korund kan endast repas av diamant. Ytterhöljet borde uteslutande vara i Titan, alternativt rostfritt stål. 

Du tror inte att Apple har testat vilket glas som är bäst i hållbarhetssyfte i dom flesta scenarion?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, lappen71 säger:

Väldigt dum fråga. Rent utav provoaktiv och fiskande efter ett irrelevant sidospår

Hur då dum? Du skrev att bara klantskallar lyckas med att ha sönder sina telefoner. Antingen är barn också klantskallar eller så glömde du att räkna med dem. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Hur då dum? Du skrev att bara klantskallar lyckas med att ha sönder sina telefoner. Antingen är barn också klantskallar eller så glömde du att räkna med dem. 

Ska du fråga om utvecklingsstörda också? Eller varför inte lama personer också? Jisses ibland är du bara för mycket och drar diskussionen till ytterligheter. Lägg av nu

Hade diskussionen gällt något annat så hade du skrivit "barn ska inte ha så dyra telefoner" men när det passar ditt syfte går det bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, lappen71 säger:

Ska du fråga om utvecklingsstörda också? Eller varför inte lama personer också? Jisses ibland är du bara för mycket och drar diskussionen till ytterligheter. Lägg av nu

Hade diskussionen gällt något annat så hade du skrivit "barn ska inte ha så dyra telefoner" men när det passar ditt syfte går det bra.

Lama personer kan rimligen inte tappa någonting. Vad är det för syfte du menar att jag skulle ha? Att påvisa att inte bara klantskallar tappar sina telefoner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Alix säger:

Lama personer kan rimligen inte tappa någonting. Vad är det för syfte du menar att jag skulle ha? Att påvisa att inte bara klantskallar tappar sina telefoner?

Ibland så spelar du bara dum. Tänker inte ge mig in i en meningslös diskussion när du fattade vad jag menade från början men vill dra det till ytterligheter. Om du gör det för att dryga dig, har tråkigt eller annat vet jag inte och egentligen inte bryr mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, lappen71 säger:

Ibland så spelar du bara dum. Tänker inte ge mig in i en meningslös diskussion när du fattade vad jag menade från början men vill dra det till ytterligheter. Om du gör det för att dryga dig, har tråkigt eller annat vet jag inte och egentligen inte bryr mig.

För egen del tänkte jag mest på den dag när min yngsta dotter kom hem och var jätteledsen för att hon hade tappat sin mobil och den hade gått sönder i skärmen. Hon hade en flip case som tyvärr inte räckte till. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...