Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

11 minuter sedan, ronny säger:

 Nästa år spelas schack SM i Helsingborg 

Kommer du hit då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, Telly82 säger:

Kommer du hit då?

Japp!

20209D69-AA38-4B8C-AD4E-E19F17329E87.jpeg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Svolder säger:

Semestern är slut, tillbaka på kontoret igen, 4,5 månader till nästa ledighet.

Ett sista ryck! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska bränna en cd med mp3 åt yngsta dottern. Det är vad deras Yaris från 2008 klarar av. :D 

 

En del av hennes musiksmak är sannerligen inte min. Hon har märkt förortsmusik som ”svensk”. Jahopp... :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Jaha - går in på 4'e semesterveckan......

 

Tiden går så himla snabbt i semestertid.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen
2 timmar sedan, Svolder säger:

När jag kom tillbaka från semestern hade datorn uppgraderats till Windows 10 och efter en halvtimme så pajade ena bildskärmen. Välkommen tillbaka liksom... :rockapa:

Det är då man räknar hur långt det är till nästa ledighet......

?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått dit den nya bromsskivan på framhjulet nu. Frihet! Synd bara att det duggregnar idag. Har ingen lust att bege mig ut och åka i detta vädret...

 

bloms.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag litar på iOS omdöme om vad som är rimlig förbrukning av mobildata för ändamålet för att så lite som möjligt begränsa automatiken och en stor del av nöjet i att använda denna makalösa manick. :nerd:

 

B2CBE274-91BC-467E-8465-C97F0E2AD299.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag njuter jag av tillvaron i ensamhet efter att återigen sovit gott i natt. Jag avstår social samvaro. Ändå pratade jag med Zacks matte en stund. Jag fick lite hundgodis att ge honom. En ursöt Shetland sheepdog. Men nu lyssnar jag på Polyphia och sedan ska jag läsa en god bok.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

Idag njuter jag av tillvaron i ensamhet efter att återigen sovit gott i natt. Jag avstår social samvaro. Ändå pratade jag med Zacks matte en stund. Jag fick lite hundgodis att ge honom. En ursöt Shetland sheepdog. Men nu lyssnar jag på Polyphia och sedan ska jag läsa en god bok.

Jag älskar ensamheten, upplever det som himmelriket och en chans att känna frid.

 

Ha en skön kväll! :ThumbsUp:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just nu, mikaellq säger:

Jag älskar ensamheten, upplever det som himmelriket och en chans att känna frid.

 

Ha en skön kväll! :ThumbsUp:

Detsamma! :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Blandband äger, åtminstone som tidsdokument. Den tionde mars 1983 spelades det här på radion och spelades in av mig. Tilläggas kan att bandet fortfarande låter bra efter 36 år.

67200998_10213880263177486_6662590416174448640_n.jpg

”ROCK”? Hmm... ;) Många klassiker i alla fall. :yeahbaby: Vilka var det ”forts. bak”? :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här då? Brunört?

 

IMG_1927.jpg

IMG_1926.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stereotypen

Dricker och slösurfar........(ännu en dag till historien utan vettig syssla....)

 

?

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit ute en sväng på berget och fick för mig att ha fullt öppen bländare i mitt fina, stora, dyra Sigma objektiv som är så ljusstarkt. Idén var att få bästa möjliga bildkvalitet genom att släppa in maximalt med ljus men fick överexponering istället. Jevvla schiten också!


Syns inte så tydligt i denna men irriterande ändå. Baddag för många. Solsken och varmt, 23°.

DSC_0099.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

fullt öppen bländare

Då får du litet skärpedjup. Liten öppning (stort bländarnummer) ger större skärpedjup.

14 minuter sedan, mikaellq säger:

fick överexponering istället

Det borde kameran ha fixat. Men inte om du körde fast tid också och/eller hiskeligt högt ASA-tal.

Redigerad av Telly82
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Telly82 säger:

Då får du litet skärpedjup. Liten öppning (stort bländarnummer) ger större skärpedjup.

Det borde kameran ha fixat. Men inte om du körde fast tid också och/eller hiskeligt högt ASA-tal.

Litet skärpedjup ja men syns bara om det fokuseras på något nära kameran. 

Snabbaste slutartiden är 1/4000 sekund. Räckte inte.

 

Jag vet om allt det där men även jag begår misstag ändå. :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag vet om allt det där men även jag begår misstag ändå. :pinch:

Välkommen i klubben. :(

 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Gick visst på semester utan att nämna det. Men det märktes väl.... :whistling: Kommer att fortsätta ha semester från forumet ett tag till så jag står ut i vinter. :w00t: Lättar upp stämningen med en rolig historia:

 

The secret service isn't allowed to yell "Get down!" anymore when the president is about to be attacked. Now they have to yell "Donald, duck!" 

rofl.gif

Redigerad av Axelman
  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

var ute på djurgårsbrunn idag och såg en 

25830.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Alix säger:

...Grus grus. :nerd:

Gräs gräs menar du väl? Fast jag gissar att det var själva fågeln som var det huvudsakliga motivet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som vanligt tog jag fel... trodde hägrar hade korta ben

355351896_Ardea_cinerea_2_28Marek_Szczepanek29.jpg.e3c9e468e92d9825f11a14c99c7bf9b7.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...