Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

 

Nej keto blir det nog inte. Sist jag bantade 2016 så gick jag ner 20kg på ett halvår, men då åt jag nästan ingenting, mådde dåligt och hade ofta yrsel, på vårdcentralen hade jag för lite röda blodkroppar och kissade ketoner, då blev det till att börja äta normalt igen. 

Tänk vad mycket gott man kan äta och ändå gå ner i vikt. Problemet är att det krävs arbete och snabbmat och färdigmat duger inte.

Detta är enligt mig den perfekta måltiden när man vill bli mätt men samtidigt gå ner i vikt. 

80 gram kolhydrater i form av ris. 150gram kött i form av lever och kycklingmage. Kryddat riktigt med chili. Grönsaker i form av vitkål (så man får pruppa lite) ?

IMG_0601.thumb.jpg.2d3eabdd11a4c325a087aeaa131c1110.jpg

 

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänk vad mycket gott man kan äta och ändå gå ner i vikt. Problemet är att det krävs arbete och snabbmat och färdigmat duger inte.

Detta är enligt mig den perfekta måltiden när man vill bli mätt men samtidigt gå ner i vikt. 

80 gram kolhydrater i form av ris. 150gram kött i form av lever och kycklingmage. Kryddat riktigt med chili. Grönsaker i form av vitkål (så man får pruppa lite) ?

 

 

Ett par rejäla skopor bearnaisesås på det där så... :devil: 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett par rejäla skopor bearnaisesås på det där så... :devil: 

Det kan man men då ska du ta bort riset. Då har du fått Atkins 

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tänk vad mycket gott man kan äta och ändå gå ner i vikt. Problemet är att det krävs arbete och snabbmat och färdigmat duger inte.

Detta är enligt mig den perfekta måltiden när man vill bli mätt men samtidigt gå ner i vikt. 

80 gram kolhydrater i form av ris. 150gram kött i form av lever och kycklingmage. Kryddat riktigt med chili. Grönsaker i form av vitkål (så man får pruppa lite) ?

IMG_0601.thumb.jpg.2d3eabdd11a4c325a087aeaa131c1110.jpg

 

Lever och kycklingmage klarar jag inte av tyvärr. En resa till Thailand gör gott, tappade 13kg på 3 veckor pga stark Thai-mat och värmen. Mycket Hong Thong och Leo gjorde nog sitt till också. 

Redigerad av iMarc
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lever och kycklingmage klarar jag inte av tyvärr. En resa till Thailand gör gott, tappade 13kg på 3 veckor pga stark Thai-mat och värmen. Mycket Hong Thong och Leo gjorde nog sitt till också. 

Om den där chilins smak matchar dess utseendet så hade inte lever mm varit något problem för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ätit mycket inhemsk mat, man tar seden dit man kommer, dock klarade jag inte av papayasalad, var någon sorts fermenterad sås i. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Många äter leverpastej utan att reflektera över innehållet.

Hade vanlig lever smakar leverpastej så hade jag varit storkonsument.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jag har ätit mycket inhemsk mat, man tar seden dit man kommer, dock klarade jag inte av papayasalad, var någon sorts fermenterad sås i. 

Ja, den lokala varianten av surströmmingsspad och kanske någon mosad krabba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag stolt över mig själv. ?

Äntligen fått tummen ur och målat mina telestolpar.?

Även planterat lavendel (ska bli kul å se om det blir ett blått hav nästa sommar)

 

IMG_0365.jpg

IMG_0367.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och så här såg det ut innan det planterades lavendel.

 

 

DSC_1759.jpg

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit hos vårdcentralen och träffat en "arbetsterapeut" som det så fint heter.

Fått akut förbannat ont i båda handlederna, och hon gav mig stödskenor, som jag ska bära så ofta det går, och ett träningsprogram.

Artros misstänker hon...ja ja, jobbar i sönder mig, lyfter tunga honungslådor allt annat som ska göras...

Inte den som vilar mig ofta

  • Ledsen 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter i "Stôga" på 4:e semesterdagen och tittar på ett Tornfalkspar som boat i en stor gran på tomten. Full fart på matleveranserna.

Kom hit på Midsommarafton och ska vara här i drygt tre veckor totalt.

I år är jag här själv med ungarna i två veckor (helt fantastiskt!) då hustrun jobbar den här och nästa vecka. Tanken var att vi sedan skulle ha en vecka tillsammans här och efter det dra till västkusten en vecka hela familjen, men tyvärr gick svärfar bort i lördags och begravningen kommer att vara den veckan vi skulle åkt iväg. Dock ej helt klart med datum.

 

Så här långt har det det varit en väldigt bra semester. Monterat nyinförskaffad (beg.) studsmatta/trampolin ø450cm till ungarna, badat och myst.

 

Vi hade funderat, en längre tid, på att införskaffa luft/luft-värmepump hit för att slippa ha elradiatorerna tuffande hela den kalla årstiden och när min bror visade sig fundera på det samma till sitt hus (15-20m härifrån) så beslutade vi oss för att ta ut en kille för att kolla på det.

Han kom i måndags och igår var de här och monterade båda pumparna. Vi beställde pumpar med WiFi-styrning för att kunna styra dem hemifrån också. tyvärr kommer inte WiFi-modulerna förrän i September så den biten har vi inte kunnat testa ännu.

 

Konstaterar också att fingret läkt bra. Det är fortfarande väldigt svullet och gör hiskeligt ont men det går föhoppningsvis över.

IMG_4417.jpg

Redigerad av MacHedda
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Varit hos vårdcentralen och träffat en "arbetsterapeut" som det så fint heter.

Fått akut förbannat ont i båda handlederna, och hon gav mig stödskenor, som jag ska bära så ofta det går, och ett träningsprogram.

Artros misstänker hon...ja ja, jobbar i sönder mig, lyfter tunga honungslådor allt annat som ska göras...

Inte den som vilar mig ofta

Trist... Hoppas du får någon form av medicin som kan hjälpa dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att uppdateringen till v7.8.1 gjort TC stabilare. Speciellt 2,4GHz-bandet är mycket stabilare. Knappt inga "droppar".

 

2GHz.png

5GHz.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och de regelbundet återkommande uppdateringarna av Facebook och Messenger-appen som jag inte ser mycket förbättringar med. Fortfarande samma gigantiska Godzillas som tar upp onödigt mycket utrymme och tar en evighet att uppdatera. <_< 

 

fb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Tycker att uppdateringen till v7.8.1 gjort TC stabilare. Speciellt 2,4GHz-bandet är mycket stabilare. Knappt inga "droppar".

Finns väl en nyare 7.9.1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Finns väl en nyare 7.9.1?

Ja men bara till nyare modeller av TC

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag programmerar jag om en Samsung S4 mini till min systerson. Den har KitKat 4.4.2 och ska få Pie 9.0... :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och @mikaellq har inte en sådan?

Jag drar slutsatsen att han inte har det. För om jag inte missminner mig skrev han att han fick en uppdatering och eftersom man inte kan välja version av uppdatering utan man får den senaste har han den äldre. 

Men jag kan ha fel ?

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Och @mikaellq har inte en sådan?

Precis och tyvärr. :oroligoledsen:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lappen, Du har fel. Du har inte fel. :totaltgalen: :ThumbsUp:

Redigerad av mikaellq
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...