Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

7 timmar sedan, mikaellq säger:

Sömn, mängder med vatten och kaffe är en excellent kur för mig. Samt ett löfte att inte röra skiten på ett halvår minst. :) 

Mycket god idé :)

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, iMarc säger:

Ja jag tror kisel förpackat i en liten ”kudde” sånt som brukar följa med i kartongen när man köpt en pryl absorberar fukt betydligt bättre än ris. 

Men det kan INTE dra ut fukt ur en telefon i syfte att minimera skada.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, lappen71 säger:

Men det kan INTE dra ut fukt ur en telefon i syfte att minimera skada.

 

Okej, tyckte det stod så i slutet på Wiki-artikeln men kanske läste fel. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 timmar sedan, lappen71 säger:

Dom säger vad du ska göra istället 

Jo, det var så jag också tolkade artikeln. Men jag hittar inget som antyder att "rice can actually make the problem worse". Tyvärr krävs det ganska omfattande insatser som kräver en del specialutrustning för att göra det rätta, så i praktiken säger artikeln att inget kan göras förutsatt att man inte är en prepper som dagligen släpar runt på specialverktyg och någon speciell sorts alkohol. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Jo, det var så jag också tolkade artikeln. Men jag hittar inget som antyder att "rice can actually make the problem worse". Tyvärr krävs det ganska omfattande insatser som kräver en del specialutrustning för att göra det rätta, så i praktiken säger artikeln att inget kan göras förutsatt att man inte är en prepper som dagligen släpar runt på specialverktyg och någon speciell sorts alkohol. 

För egen del torkar jag bort all synlig vätska och öppnar upp allt, som jag kan öppna upp utan någon större insats, och så lägger jag den luftigt på ett element. Det har räckt hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, Alix säger:

För egen del torkar jag bort all synlig vätska och öppnar upp allt, som jag kan öppna upp utan någon större insats, och så lägger jag den luftigt på ett element. Det har räckt hittills.

Senast jag dränkte en telefon ordentligt handlade det om en ny Ericsson. Jag plockade loss batteriet, hällde ut vattnet genom kontakthålen i botten och placerade den så att ACn blåste in torr luft i luren. Den överlevde, men blev rejält funktionsvarierad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

38 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Senast jag dränkte en telefon ordentligt handlade det om en ny Ericsson. Jag plockade loss batteriet, hällde ut vattnet genom kontakthålen i botten och placerade den så att ACn blåste in torr luft i luren. Den överlevde, men blev rejält funktionsvarierad.

För min del var det en hyfsat ny Sony Ericsson som blev blöt av tältkondens. Den blev manodepressiv. Till slut hängde den sig. 

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

För min del var det en hyfsat ny Sony Ericsson som blev blöt av tältkondens. Den blev manodepressiv. Till slut hängde den sig. 

Jag vet inte om jag skall skratta eller gråta

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-06-21 på 17:35, lappen71 säger:

Det arrangeras av IOGT NTO så inte en öl i sikte. 

Hade en jobbarkompis som var aktiv i IOGT NTO, de hade fyllefester då och då. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, iMarc säger:

Hade en jobbarkompis som var aktiv i IOGT NTO, de hade fyllefester då och då. 

Hur officiella var de festerna? :fundersam: 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Senast jag dränkte en telefon ordentligt handlade det om en ny Ericsson. Jag plockade loss batteriet, hällde ut vattnet genom kontakthålen i botten och placerade den så att ACn blåste in torr luft i luren. Den överlevde, men blev rejält funktionsvarierad.

Torrbastu 70 grader utan ris fungerar men språket ändrades till Finska och förblev sådan. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, iMarc säger:

Hade en jobbarkompis som var aktiv i IOGT NTO, de hade fyllefester då och då. 

 

Vad vill du komma med detta inlägg egentligen? Att dina arbetskompisar var hycklare?

 

Den sammankomst jag var på är organiserad av IOGT NTO och hade information uppsatt att alkohol inte var inte önskvärd.

Det var en tillställning som var riktad mot barnfamiljer.Fanns säkert någon som tagit in en öl men det var absolut ingen fylla så långt ögat kunde se.

 

P1030403.thumb.jpg.2c1019431e59653b8333546314ff095c.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, iMarc säger:

Torrbastu 70 grader utan ris fungerar men språket ändrades till Finska och förblev sådan. 

Då fungerade inte metoden eftersom den blev defekt. Oxidering kan man bara fixa på ett sätt och det är att ta isär enheten och tvätta bort den. Torka en enhet fixar det inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

29 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Vad vill du komma med detta inlägg egentligen? Att dina arbetskompisar var hycklare?

 

Den sammankomst jag var på är organiserad av IOGT NTO och hade information uppsatt att alkohol inte var inte önskvärd.

Det var en tillställning som var riktad mot barnfamiljer.Fanns säkert någon som tagit in en öl men det var absolut ingen fylla så långt ögat kunde se.

 

P1030403.thumb.jpg.2c1019431e59653b8333546314ff095c.jpg

 

 

Alltså detta var i slutet på 80-talet och jag var verkligen inte imponerad av personen ifråga och deras inofficiella fyllefester. Dessutom byggde han en hembränningsapparat i rostfritt på arbetstid som han hade i sin källare och ordnade brännvin till dessa fester. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Den sammankomst jag var på är organiserad av IOGT NTO och hade information uppsatt att alkohol inte var inte önskvärd.

 

 

P1030403.thumb.jpg.2c1019431e59653b8333546314ff095c.jpg

 

 

Alkohol Inte var inte önskvärd betyder väl i slutändan önskvärd? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 minuter sedan, iMarc säger:

Alkohol Inte var inte önskvärd betyder väl i slutändan önskvärd? :fundersam:

Tolka det hur du vill men du fattar vad jag menar. Måste jag vara övertydlig att det var en felskrivning?

Redigerad av lappen71
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En gammal släkting till mig, död innan jag föddes, hade uppfattningen att han var helnykterist bara för att han inte drack brännvin. Däremot drack han gärna en konjak till kaffet efter maten. :stjarnsmall:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Torrbastu 70 grader utan ris fungerar men språket ändrades till Finska och förblev sådan. 

Torrbastu utan ris, tänker du på björkris? I brist på annan sprit kanske det fungerar i kombination med Koskenkorva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Telly82 säger:

En gammal släkting till mig, död innan jag föddes, hade uppfattningen att han var helnykterist bara för att han inte drack brännvin. Däremot drack han gärna en konjak till kaffet efter maten. :stjarnsmall:

Med tanke på hur mycket sprit man kan (eller kanske kunde) ha i kommersiella maträtter utan att behöva betala alkoholskatt så låter det ganska rimligt.

Kaffe och konjak är ju en maträtt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

memories-box-with-ram-modules-inside.jpg

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmavbild 2019-06-23 kl. 18.04.35.jpg

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, lappen71 säger:

Tolka det hur du vill men du fattar vad jag menar. Måste jag vara övertydlig att det var en felskrivning?

Retas lite bara 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...