Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2 minuter sedan, Alix säger:

Rätt svarat! :yeahbaby:

 

Framsida: Allt funkar.

Baksida: SIP måste vara avstängt.

SIP?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, mikaellq säger:

Man kan bara ha en aktiv VPN åt gången vilket betyder att den reklamblockerande AdGuard inte kan fungera medan Faster Internet gör sitt. Tyvärr. :( 

Express VPN funkar väldigt bra och man får bra hastighet samt stör inte AdGuard, men det kostar lite/månad men jag tycker det är värt pengarna. Fantastisk bra support också. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-05-07 på 21:34, mikaellq säger:

Testar en ny epost-klient, Unibox. Jag gick och funderade på hur min perfekta epost-app skulle se ut och det var helt enkelt att sortera efter trådstartare, alltså den som postar först i en konversation.

Nu har appen fler lysande egenskaper som att kunna blockera osynliga bilder som används för att få veta om jag öppnat brevet. Ett annat är att det ser så snyggt ut när jag duttat på en avsändare och får se alla brev från denne i kort och snyggt format. Svepning höger för att tala om för appen att det är spam, kasta i papperskorgen eller vänster för att få upp en ny meny med flera möjligheter.

Har jag sagt att det ser väldigt snyggt ut? :) 

Nu funderar jag som bäst på om den är värd 50 spänn för sync, signatur och flera epost-adresser. Hmm...  :fundersam:

 

unibox.png

tracking.png

Jag tycker Outlook fungerar fantastiskt bra och det är gratis. TouchID finns också. Men du kanske har allergi mot Microsofts produkter? :fundersam:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idag har jag varit på våravslutning där det serverades tårta

(kaffet avstod jag ifrån)

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

31 minuter sedan, iMarc säger:

Jag tycker Outlook fungerar fantastiskt bra och det är gratis. TouchID finns också. Men du kanske har allergi mot Microsofts produkter? :fundersam:

?‍?

 

det stämmer det är ett äpple på locket 

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Google presenterade Pixel 3a & 3a XL. Billigare hårdvara men samma fantastiska kamera. Och hörlursuttaget återinförs! :tappahakan:

Inte heller dessa släpps i Sverige, dock. :gaspar:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här är väl våran svar på frågan

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det retar mig att medierna inte fattar att Bensinupproret 2.0 växer så snabbt på Facebook på grund av att medlemmar lägger till andra medlemmar (sina vänner). Länk (kolla själva om ni inte tror mig). Det är ytterst få som gör ett aktivt val att gå med där. Facebook står för fake news, hela tiden. Lite elementär källkritik hade inte skadat. Suck...

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)
2019-05-07 på 21:34, mikaellq säger:

Testar en ny epost-klient, Unibox. Jag gick och funderade på hur min perfekta epost-app skulle se ut och det var helt enkelt att sortera efter trådstartare, alltså den som postar först i en konversation.

Nu har appen fler lysande egenskaper som att kunna blockera osynliga bilder som används för att få veta om jag öppnat brevet. Ett annat är att det ser så snyggt ut när jag duttat på en avsändare och får se alla brev från denne i kort och snyggt format. Svepning höger för att tala om för appen att det är spam, kasta i papperskorgen eller vänster för att få upp en ny meny med flera möjligheter.

Har jag sagt att det ser väldigt snyggt ut? :) 

Nu funderar jag som bäst på om den är värd 50 spänn för sync, signatur och flera epost-adresser. Hmm...  :fundersam:

 

unibox.png

tracking.png

Tiden med appen har varit över förväntningar därför att jag slipper jobba med det så förbaskat som med andra epost-klienter med att markera brev som lästa, leta efter specifikt innehåll, med mera. Sön kan därför varmt rekommenderas. 

 

Bakgrundsuppdatering har nu dessutom kickat in och fungerar som det ska så att jag slipper ställa in den på att hämta nya brev i egna intervaller. Att låta iOS bestämma spar på cykler och energi. Perfekt!

 

8CDBC84C-5C7E-49CB-837F-3CFD96F4D7AE.jpeg

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5F2ADCE3-1091-4A90-AB04-61D5E84129D3.thumb.jpeg.8ed5d9b963dfd371e552cc841bd6b613.jpeg

 

Nyklippt, både hår och skägg. Det sistnämnda ska växa fyrkantigt. Kallas också i box. Det lät frisören hälsa. Mode. ✂️

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, Alix säger:

5F2ADCE3-1091-4A90-AB04-61D5E84129D3.thumb.jpeg.8ed5d9b963dfd371e552cc841bd6b613.jpeg

 

Nyklippt, både hår och skägg. Det sistnämnda ska växa fyrkantigt. Kallas också i box. Det lät frisören hälsa. Mode. ✂️

 

Helt makalöst. Du ser PRECIS ut som jag trodde ?

  • Haha 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Helt makalöst. Du ser PRECIS ut som jag trodde ?

Japp, legitimerad sur gubbe. :P 

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

23 minuter sedan, Alix säger:

5F2ADCE3-1091-4A90-AB04-61D5E84129D3.thumb.jpeg.8ed5d9b963dfd371e552cc841bd6b613.jpeg

 

Nyklippt, både hår och skägg. Det sistnämnda ska växa fyrkantigt. Kallas också i box. Det lät frisören hälsa. Mode. ✂️

Jag tycker att du ser snygg och anständig ut. Kanske föredrar att vara en smula mer långhårig? 

Jag själv föredrar det snaggade, både med skägget och kalufsen.

 

Hade postat ett foto om jag vågat men befarar raskt agerande av moderaterna som tar bort inlägget och bannar mig i en månad minst. :) 

  • Haha 4
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

26 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag tycker att du ser snygg och anständig ut. Kanske föredrar att vara en smula mer långhårig? 

Jag själv föredrar det snaggade, både med skägget och kalufsen.

 

Hade postat ett foto om jag vågat men befarar raskt agerande av moderaterna som tar bort inlägget och bannar mig i en månad minst. :) 

Tack!

Anständig nu, ja, men då skulle du har sett innan jag klippte mig. ;) 

Jag får inte bestämma själv utan har fått strikta instruktioner av mina barn hur jag borde klippa mig. :pinch:

Om jag får välja fritt så snaggar jag mig. I alla fall sommartid.

Men jag håller med mina barn att det blir snyggare så här.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

Tack!

Anständig nu, ja, men då skulle du har sett innan jag klippte mig. ;) 

Jag får inte bestämma själv utan har fått strikta instruktioner av mina barn hur jag borde klippa mig. :pinch:

Om jag får välja fritt så snaggar jag mig. I alla fall sommartid.

Men jag håller med mina barn att det blir snyggare så här.

Ja nu blir det lättare att hitta dig på nationaldagen.

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 minut sedan, ronny säger:

Ja nu blir det lättare att hitta dig på nationaldagen.

Nja, midsommarafton, men annars tänker du förstås på Lovö. :yeahbaby: Synd att vi gick om varandra. :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja midsommarafton var det nog säkert 

det här hittade jag på Allo Allo

3B6D63B5-A293-4175-AAE6-1E59D8AFF3AC.jpeg

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Japp, legitimerad sur gubbe. :P 

men med en busig lock i pannan!  släpp fram ett (åtminstone litet) leende och alla charmas!

Sven

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 timmar sedan, ronny säger:

Idag har jag varit på våravslutning där det serverades tårta

(kaffet avstod jag ifrån)

Nämen...? Det var det värsta jag hört! Har du inte lärt dig ÄN efter snart 20 år på forumet att kaffet finns det ALLTID plats för! :hihihi:

 

:kaffe:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, mikaellq säger:

Nämen...? Det var det värsta jag hört! Har du inte lärt dig ÄN efter snart 20 år på forumet att kaffet finns det ALLTID plats för! :hihihi:

 

:kaffe:

Ja du och @mattem gillar det vet jag....

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan ju visa hela avsnittet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Tiden med appen har varit över förväntningar därför att jag slipper jobba med det så förbaskat som med andra epost-klienter med att markera brev som lästa, leta efter specifikt innehåll, med mera. Sön kan därför varmt rekommenderas. 

 

Bakgrundsuppdatering har nu dessutom kickat in och fungerar som det ska så att jag slipper ställa in den på att hämta nya brev i egna intervaller. Att låta iOS bestämma spar på cykler och energi. Perfekt!

Jag har blivit så nöjd med iOS Unibox epost-klient att jag vill ha den även i min Mac. Appen är exakt så som en epost-app ska vara genom att det bara är att läsa brev man behöver göra. :ThumbsUp:

 

dock.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag slutade använda Apples Mail idag och gick över till Checker Plus for Gmail, tillägg i Chrome. Funkar utmärkt. Donerade 5$.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52BEB1DD-9B1C-44DF-A7C7-0E8A0C027CE7.thumb.jpeg.81b3cc07400ba249daa2ca2c920e9dda.jpeg

 

Tar del av den stackars norska kvinnans öde. En helt vanlig tjej. Synd på så rara ärter. ??

 

#rabies

  • Ledsen 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...