Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Jag ska inte äta skiten iallafall. Fast det verkliga giftet för mig är C12H22O11 som gör att jag ser ut som en ballong. ?

Ja socker är rena giftet, gillar du mörk sockersnål choklad? Det är bättre. 

Själv slutade jag med godis (förutom en chokladbit ibland) när jag började snusa. Verkar som att snus sänkte mitt sötsug. 

Annars kan du köpa krom på hälsokost, det dämpar sötsuget rejält och reglerar blodsockerhalten. 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

19 minuter sedan, iMarc säger:

Ja socker är rena giftet, gillar du mörk sockersnål choklad? Det är bättre. 

Själv slutade jag med godis (förutom en chokladbit ibland) när jag började snusa. Verkar som att snus sänkte mitt sötsug. 

Annars kan du köpa krom på hälsokost, det dämpar sötsuget rejält och reglerar blodsockerhalten. 

Mörk choklad är gott och händer att jag köper. Japp, snuset sänker sötsuget även för mig. Det där om krom visste jag inte om men tror inte att jag behöver det. Mitt sötsug är väldigt litet numera. :) 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

13 timmar sedan, mikaellq säger:

Ett golfspel kanske? :fundersam:

Dags igen för

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, ronny säger:

 

Dags igen för

 

 

Ser väldigt realistiskt ut. Har du det spelet i datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, mikaellq säger:

Ser väldigt realistiskt ut. Har du det spelet i datorn?

Nix det är tv burken igen

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Mattiasgbg säger:

Inte blandat.

Gott & Blandat. :P 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har städat min Mac. Inte för att behovet var så skriande utrymmesmässigt utan därför att ha en massa skit liggande framför mig stör till slut. Rent & snyggt ska det vara, i datorn åtminstone. :nerd:

 

Så fick jag tillfälle att avbilda ett fönster utan skugga igen (alt-tangenten). ?

 

papperskorgen.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

20 minuter sedan, Alix säger:

Jag har aldrig skyddat adressändring på detta vis.

Men nu fixat. Tack för tipset! :ThumbsUp:

 

 

Citat

 

Skatteverket har nu tagit emot din anmälan.

Adressändring kan bara göras med e-legitimation.

Gäller fr.o.m. 2019-04-14

 

 

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjänsten är densamma,

Skärmavbild 2019-04-15 kl. 09.30.55.jpg

Redigerad av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har lekt lite grand med en uppdatering av Camera+ 2, en app för fotografi med mer kontroll över fokus, exponering, färgbalans och annat än vad man har i Apples app som han i Veskafôrs tipsade om redan i höstas. ;) 
De har förändrat en del i appen och jag har blivit piskad till att räkna ut hur det funkar igen.

Autofokus och exponering ställs in automatiskt i samma punkt by default men kan delas genom att trycka på plus-tecknet. Sedan är det bara att flytta runt de bägge rutorna efter behag samt göra andra justeringar om man vill för att få exakt det resultat man vill ha.

 

IMG_1155.jpg

IMG_1153.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Har lekt lite grand med en uppdatering av Camera+ 2, en app för fotografi med mer kontroll över fokus, exponering, färgbalans och annat än vad man har i Apples app som han i Veskafôrs tipsade om redan i höstas. ;) 
De har förändrat en del i appen och jag har blivit piskad till att räkna ut hur det funkar igen.

Autofokus och exponering ställs in automatiskt i samma punkt by default men kan delas genom att trycka på plus-tecknet. Sedan är det bara att flytta runt de bägge rutorna efter behag samt göra andra justeringar om man vill för att få exakt det resultat man vill ha.

 

IMG_1155.jpg

IMG_1153.jpg

Den är bra har den också. Tycker dock ProCamera är bättre (med appinpurchase)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man den nya SSD´n att boota istället för den mekaniska? När jag klickar på Startskiva får jag upp detta.

Som det är nu så måste jag starta om och hålla inne ALT och sen välja SSD-disken.

Skärmavbild 2019-04-16 kl. 17.56.23.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åh nej, skulle aktivera filevault på SSD´n men då fick jag ett fel att GUID saknas...

Fanns inget sådant alternativ när jag raderade SSD´n tidigare i Skivverktyg. 

Sedan raderade Superduper disken igen och kopierade allt. Så nu har jag ingen GUID på SSD´n.

Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, iMarc säger:

Åh nej, skulle aktivera filevault på SSD´n men då fick jag ett fel att GUID saknas...

Fanns inget sådant alternativ när jag raderade SSD´n tidigare i Skivverktyg. 

Sedan raderade Superduper disken igen och kopierade allt. Så nu har jag ingen GUID på SSD´n.

Vad göra?

 

Starta en ny tråd istället för att posta den här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

28 minuter sedan, lappen71 säger:

 

Starta en ny tråd istället för att posta den här.

Japp OT. 

Jag har iallafall startat om med Command+R. Där kunde jag radera disken, välja Mac OS Extended Journalförd och GUID. Startat upp med den mekaniska disken nu och gör ett nytt försök med Superduper. Blir det mer problem blir det en annan tråd. 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anmälde en misstänkt vattenläcka igår. Nyss gick jag förbi på samma ställe och de grävde för fullt. ”Prio ett” på vattenläckor förklarade grävmaskinisten. Vi pratade en stund om den gamla grå plasten som användes på 70-talet, som skulle hålla i tusen år, men som går sönder i parti och minut. Som i detta fall. Han berättade att han ofta ägnar sig åt ”relining” via dessa rör, om möjligt. Plast är förstås bra, om det håller. Han väntade på en reservdel och när ett par (!) servicebilar kom med den gick jag vidare.

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yngste grabben och hans fru har fått tillökning idag...

 

8 st  :galetglad:

 

 

IMG_2818.jpeg

  • Gilla 1
  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Alix säger:

Anmälde en misstänkt vattenläcka igår. Nyss gick jag förbi på samma ställe och de grävde för fullt. ”Prio ett” på vattenläckor förklarade grävmaskinisten. Vi pratade en stund om den gamla grå plasten som användes på 70-talet, som skulle hålla i tusen år, men som går sönder i parti och minut. Som i detta fall. Han berättade att han ofta ägnar sig åt ”relining” via dessa rör, om möjligt. Plast är förstås bra, om det håller. Han väntade på en reservdel och när ett par (!) servicebilar kom med den gick jag vidare.

Usch, det påminner om vad som riskerar att bli enda tillfället jag ringde 11313.

 

Det forsade upp vatten under några stenplattor i en trottoar jag passerade. Jag ringde det där numret och berättade vad som hänt. Direkt möts jag av "jag ska se om vi har någon information om det" och blev parkerad. Efter någon minut la jag på och ringde upp igen. Nämnde mitt förra samtal, sa att jag bara ville lämna information, att jag inte ville ha någon information och lämnade samma information igen. "Jag ska se om vi har någon information om det", parkerad.

 

De kan dra åt helvete!

 

https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/113-13--Sveriges-nya-informationsnummer-vid-allvarliga-olyckor-och-kriser/

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

13 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Usch, det påminner om vad som riskerar att bli enda tillfället jag ringde 11313.

 

Det forsade upp vatten under några stenplattor i en trottoar jag passerade. Jag ringde det där numret och berättade vad som hänt. Direkt möts jag av "jag ska se om vi har någon information om det" och blev parkerad. Efter någon minut la jag på och ringde upp igen. Nämnde mitt förra samtal, sa att jag bara ville lämna information, att jag inte ville ha någon information och lämnade samma information igen. "Jag ska se om vi har någon information om det", parkerad.

 

De kan dra åt helvete!

 

https://www.msb.se/sv/Om-MSB/Nyheter-och-press/Nyheter/Nyhetsarkiv/Nyhetsarkiv-2013/113-13--Sveriges-nya-informationsnummer-vid-allvarliga-olyckor-och-kriser/

Trist. :( Jag skickade in anmälan via en hemsida.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...