Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Imponeras av kreativa människors skapande.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sörjer djupt idag också. Vi har försökt att hjälpa och vi var nästan de enda människor han anförtrodde sig åt. Man känner skuld. Kunde vi ha gjort mer? :cry:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Sörjer djupt idag också. Vi har försökt att hjälpa och vi var nästan de enda människor han anförtrodde sig åt. Man känner skuld. Kunde vi ha gjort mer? :cry:

 

Ni ska absolut inte klandra er om ni kunde gjort mer. Talar av egen erfarenhet. 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Axelman säger:

Sörjer djupt idag också. Vi har försökt att hjälpa och vi var nästan de enda människor han anförtrodde sig åt. Man känner skuld. Kunde vi ha gjort mer? :cry:

Se det som en ära att han anförtrodde sig åt er. Därmed gjorde ni mer än (nästan) alla andra människor. 

Så jag ser det som att ni inte kunde gjort mer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Sörjer djupt idag också. Vi har försökt att hjälpa och vi var nästan de enda människor han anförtrodde sig åt. Man känner skuld. Kunde vi ha gjort mer? :cry:

Nej. :kramis:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Pocahontas säger:

Imponeras av kreativa människors skapande.

 

I Safari visas bilden på starten av filmen medan i Chrome vägras anslutning till FB. Funkar däremot i Firefox.
Det är unga killar & tjejer på FB med slarvig kodning på grund av en barnslig attityd till det Stora Internet som ska vara fri för alla genom väletablerade och accepterade standarder.

Bäst är att inte länka dit. Använd Youtube eller liknande istället.
 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 minuter sedan, mikaellq säger:
Spoiler

 

I Safari visas bilden på starten av filmen medan i Chrome vägras anslutning till FB. Funkar däremot i Firefox.
Det är unga killar & tjejer på FB med slarvig kodning på grund av en barnslig attityd till det Stora Internet som ska vara fri för alla genom väletablerade och accepterade standarder.

Bäst är att inte länka dit. Använd Youtube eller liknande istället.
 

 

 

 

¿Que? :P 

 

chrome.thumb.jpg.11c23e3848cc43b7f10864c1941061ae.jpg

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Alix säger:

¿Que? :P 

 

chrome.thumb.jpg.11c23e3848cc43b7f10864c1941061ae.jpg

 

 

Du har rätt. Det är bara i Safari som länkning till videos hos FB inte funkar. Det var Ghostery reklamblockerare som spökade i Chrome.

Det som ställer till det i Safari är användaragenten. Så fort jag ändrat användaragenten till Firefox så kan jag se Pocahontas film även i Safari. Så Facebooks utvecklare har en barnslig och svårt föråldrad syn på Internet, möjligtvis med en negativ attityd till Apple.


Så vackert. :wub:

Citat

“We’re not going to traffic in your personal life,” Tim Cook, Apple’s chief executive, said in an MSNBC interview. “Privacy to us is a human right. It’s a civil liberty.” (Mr. Cook’s criticisms infuriated Mr. Zuckerberg, who later ordered his management team to use only Android phones, since the operating system has far more users than Apple’s.)

 

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, lappen71 säger:

 

Ni ska absolut inte klandra er om ni kunde gjort mer. Talar av egen erfarenhet. 

Det var väl egentligen en retorisk fråga. Vi gjorde det vi kunde. Han valde sin väg. Men man måste liksom ändå ställa den frågan.

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Användaragenterna från min MacBook Pro och iPhone 7.

Citat

 

Mozilla/5.0 (iPhone; CPU iPhone OS 12_2 like Mac OS X) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1 Mobile/15E148 Safari/604.1

 

Mozilla/5.0 (Macintosh; Intel Mac OS X 10_13_6) AppleWebKit/605.1.15 (KHTML, like Gecko) Version/12.1 Safari/605.1.15

 

Ingen makalöst stor skillnad men ändå kan jag se Pocahontas Facebook-film i min iPhone. Facebook måste vara väldigt specifik när de läser av användaragenten. Hi hi. :hihihi:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Pocahontas säger:

Imponeras av kreativa människors skapande.

 

Praktiskt om man har ungar som brukar välta mjölkglas.

Det här är lite mer avancerat, man slipper gå runt och fälla ut delar.

 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Praktiskt om man har ungar som brukar välta mjölkglas.

Det här är lite mer avancerat, man slipper gå runt och fälla ut delar.

 

Mycket vackert exempel på människors kreativitet det också. Jag tycker det dock är en smula för komplicerad konstruktion. Att bara helt enkelt lägga en skiva ovanpå ger samma vinst, ett större bord. Eller varför inte helt enkelt ha två bord? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, mikaellq säger:

Mycket vackert exempel på människors kreativitet det också. Jag tycker det dock är en smula för komplicerad konstruktion. Att bara helt enkelt lägga en skiva ovanpå ger samma vinst, ett större bord. Eller varför inte helt enkelt ha två bord? :fundersam:

En komplex fråga. Jag ska fixa mat, så den får bordläggas.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och njuter av att vara onyttig. :P 

 

IMG_1147.jpg

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Sitter och njuter av att vara onyttig. :P 

 

IMG_1147.jpg

Saltlakrits: Ammoniumklorid. 

Klor blandat med Ammoniak. 

Kul med kemi :)

  • Förvirrad 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 timmar sedan, mikaellq säger:

Sitter och njuter av att vara onyttig. :P 

 

IMG_1147.jpg

Det är ju fredag så biogodis får du så klart unna dig

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

7 timmar sedan, ronny säger:

Själv kikar jag på det här

 

8B5D8368-4042-483B-B477-024BAABC6071.png

Ett golfspel kanske? :fundersam:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och leker lite med att avbilda fönster. Har precis upptäckt hur skuggan runt fönstret kan exkluderas genom att trycka ner den användbara alt-tangenten samtidigt som jag klickar på fönstret med styrplattan. :nerd:

 

Den här cachen måste vara innehållscachen, eller hur? Den som delas av Apple-apparater i samma nätverk? :fundersam:

 

cache.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, mikaellq säger:

Ett golfspel kanske? :fundersam:

Bra gissat US Masters på tv12

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 timmar sedan, iMarc säger:

Saltlakrits: Ammoniumklorid. 

Klor blandat med Ammoniak. 

Kul med kemi :)

Koksalt=natriumklorid.

Klor blandat med natrium.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får hoppas bara att man inte förstörde mikaellq’s fredagsmys i tron att han hade inmundigat en massa klor och ammoniak

:totaltgalen:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, iMarc säger:

Får hoppas bara att man inte förstörde mikaellq’s fredagsmys i tron att han hade inmundigat en massa klor och ammoniak

:totaltgalen:

Jag ska inte äta skiten iallafall. Fast det verkliga giftet för mig är C12H22O11 som gör att jag ser ut som en ballong. ?

Redigerad av mikaellq
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...