MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)
34 minuter sedan, mikaellq säger:

Så är det kloke Alix, "stating the bleeding obvious", som Basil Fawlty sa till sin fru tror jag. :D 

Det gjorde han! :D 

(Edit: Fast givetvis inte så att hon hörde.)

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)
1 timme sedan, Alix säger:

Det gjorde han! :D 

(Edit: Fast givetvis inte så att hon hörde.)

Misstänker starkt att hon fick reda på det ändå, när hon läste igenom manus. :rolleyes:

Redigerad av modEric
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Skall sätta mig och röjja/rensa min lagringsdisk lite grann. Helt plötsligt så var det < 5GB (≈ 3,2GB) kvar på den. Efter en snabbrensning kom jag upp i 4,31GB, men jag vill nog ha minst 5 - helst 10 GB kvar där. Tror jag har en sticka som ligger man kan dumpa på lite så länge, för de diskar jag brukar ha till sånt, har jag “lånat” till annat nu.

Min backup jag gjorde av Win7U innan jag avinstallerade den... Den får nog ryka. Lär nog aldrig mer använda den ändå. Och det är ju bara en 32-bit Win7U, så ingen framtidsutsikt för den ändå s a s. Där blir det väl en 7-8GB tillbaka direkt.

På tal om Win***s. Hade en helt oanvänd/oöppnad M$ Writer-paket (tror det hette så) med nycklar och allt. Som ett mindre Office paket. Körde mejselvalsen på den - och sen for den i tunnan. Alltid gôtt när man kan rädda någon från den. :yeahbaby::kramis:

Redigerad av modEric
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Fick en ingivelse bara att kolla på sidan med OP6 om den lanserats än. Var hju 3 dagar kvar häromdagen.

Och jag kom mitt in i Livesändningen:

Så, ≈ 20min kvar tills lanseringen.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

+28,8° som mest idag. Aahhaaahhhhh....................:stjarnsmall:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
8 minuter sedan, modEric säger:

Fick en ingivelse bara att kolla på sidan med OP6 om den lanserats än. Var hju 3 dagar kvar häromdagen.

Och jag kom mitt in i Livesändningen
:

Så, ≈ 20min kvar tills lanseringen.

Riktigt kul och intressant att se alla småfilmer och typ minidokumeterer om tidigare telefonerna - bakgrund, historia osv.

3 minuter sedan, Axelman säger:

Gôtt! :yeahbaby:Det blir väl så när man bor i Falugn. :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Åkte till IKEA i Borlänge i rusningstrafik och hämtade en möbel. Aahhaaahhhhh....................:stjarnsmall:

...

Men det var nästan folktomt på IKEA-t. 👠

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

1+  presenterar trådlösa hörlurar. Det var rätt tråkigt. No biggie for me. Jag får läsa om mobilen senare i stället. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
53 minuter sedan, Axelman säger:

Ljuvligt. Njut så länge det varar :)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 timmar sedan, Alix säger:

Begära kan man alltid. Beviljat får man inte alltid.

My name is Tim Cook and I am VD for Apple

I need vacation for a week, granted ?

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
11 minuter sedan, ronny säger:

My name is Tim Cook and I am VD for Apple

I need vacation for a week, granted ?

Ur kurs! :D (Off course)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Svolder säger:

Ljuvligt. Njut så länge det varar :)

Dubbel där. Älskar värme men är ju inte van för fem öre. I dag var det snudd på olidligt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
8 minuter sedan, Axelman säger:

Dubbel där. Älskar värme men är ju inte van för fem öre. I dag var det snudd på olidligt.

Antar att om du tar en sväng förbi solpanelscentralen och se hur mycket* du cash'at in under dagen - att det inte känns lika olidligt. :ThumbsUp:

* Några TeraWatt borde det väl kunnat bli under eftermiddagen. ^_^

Redigerad av modEric
  • Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 minuter sedan, modEric säger:

Antar att om du tar en sväng förbi solpanelscentralen och se hur mycket* du cash'at in under dagen - att det inte känns lika olidligt. :ThumbsUp:

* Några TeraWatt borde det väl kunnat bli under eftermiddagen. ^_^

Med tanke på att tanken är nästan laddad blev det nog inte mer än 20 kwH. Är den sval kan den ta in ca 40 kwH på en dag med supersol.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lyssnade på macworld.com podcast 

och i dag handlade det om molnlagring

i och med att Google One visades upp i dag

var frågan får vi för lite utrymme i iCloud gratis

nu när alla har ipad och iPhone ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
31 minuter sedan, Axelman säger:

Med tanke på att tanken är nästan laddad blev det nog inte mer än 20 kwH. Är den sval kan den ta in ca 40 kwH på en dag med supersol.

Fast 20kwH är väl bra ändå?

Men...Tanken full? När det är fulllt hemma - står den inte och jobbar vidsare då och puttar tillbaka strömmen ut på nätet, så du får in lite cash från elbolaget sen. Dvs sälja elen? Eller kopplas det bara ner och stänger ifrån om det är/blir fullt? Blir det inte lite inneffektivt då?

Menar - det brukar inte vara helt gratis grejjer det där. Men det finns väl också en mängd olika upplägg mellan olika elbolag, antar jag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
4 minuter sedan, modEric säger:

Fast 20kwH är väl bra ändå?

Men...Tanken full? När det är fulllt hemma - står den inte och jobbar vidsare då och puttar tillbaka strömmen ut på nätet, så du får in lite cash från elbolaget sen. Dvs sälja elen? Eller kopplas det bara ner och stänger ifrån om det är/blir fullt? Blir det inte lite inneffektivt då?

Menar - det brukar inte vara helt gratis grejjer det där. Men det finns väl också en mängd olika upplägg mellan olika elbolag, antar jag.

SOLFÅNGARE värmer VATTEN.

SOLCELLER producerar EL.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
26 minuter sedan, ronny säger:

Jag antar att Canonical kan stämma Google för namnintrång av “Ubuntu One”, som också är en onlinetjänst: “The service enables users to store and sync files online and between computers and share files and folders with others using file synchronization.”

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
3 minuter sedan, Axelman säger:

SOLFÅNGARE värmer VATTEN.

SOLCELLER producerar EL.

Aah... Såklart. :yeahbaby: Jag trodde det var celler, och du skrev om kwH - och tänkte på elen direkt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
14 minuter sedan, modEric säger:

Jag antar att Canonical kan stämma Google för namnintrång av “Ubuntu One”, som också är en onlinetjänst: “The service enables users to store and sync files online and between computers and share files and folders with others using file synchronization.”

iCloud

• 50GB: $0.99
  • 200GB: $2.99
  • 2TB: $9.99

Google One

• 100GB: $1.99
  • 200GB: $2.99
  • 2TB: $9.99

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
49 minuter sedan, ronny säger:

Inte än men snart. Vill har riktig nalle. Är bara inte hundra än på om skärmstorleken är viktig eller om plånboken behöver mer hänsyn. :)

Det där med molnlagring är viktigt idag men ändå av sekundär betydelse för mig.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

iCloud has been a bone of contention for Apple users ever since its debut at WWDC 2011. A replacement for the MobileMe paid service—which replaced .Mac, which replaced iTools—iCloud was supposed to be the free online storage we all wanted. Like the services of yore, it included backup, email, and online storage starting at 5GB and going up to a terabyte or more for a monthly fee.

iCloud everywhere

Anyone who already pays for a Google Drive account will be automatically upgraded to Google One, bringing a smattering of additional features for the same (or less) money. That includes “one-tap access to experts” and “access to extras from other Google products, like credits on Google Play or deals on select hotels found in Google Search.” And Google promises more benefits over time. Google has also added family sharing to match Apple’s own Family Sharing feature. That means for just $3 a month, five family members can get 40GB of storage a piece. And if they want even more space, two terabytes costs $10 a month on either service. In fact, the two services are remarkably similar when it comes to monthly cost:

Redigerad av ronny
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
1 timme sedan, Axelman säger:

Det låter som att det borde löna sig med lite kylning av den där tanken:unsure:

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, mikaellq säger:

Inte än men snart. Vill har riktig nalle. Är bara inte hundra än på om skärmstorleken är viktig eller om plånboken behöver mer hänsyn. :)

Det där med molnlagring är viktigt idag men ändå av sekundär betydelse för mig.

Jag förstår...

poängen är väl att all backup äter snabbt de där 5 GB som ansågs vara bra

lagringsutrymme 2011 när iCloud kom upp.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
20 minuter sedan, ronny säger:

Jag förstår...

poängen är väl att all backup äter snabbt de där 5 GB som ansågs vara bra

lagringsutrymme 2011 när iCloud kom upp.

Städa! Behöver du verkligen alla dessa filer? Kanske det bara är en bråkdel av allt vi samlar på oss genom åren som faktiskt är viktigt? Som fotona till exempel?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu