Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

43 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Den generösa kommunismen ger mig mer snö än jag behöver.

Ibland kan det vara svårt att själv skilja på vad man vill ha och vad man behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Mattiasgbg säger:

Den generösa kommunismen ger mig mer snö än jag behöver.

Längtar efter lite mer moderat snöande. :whistling:

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Svolder säger:

Håller ni på och laddar upp med snö inför Vasaloppet?

"Ni"... vad avser herrn med "ni"?:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

7 timmar sedan, KMN säger:

Ibland kan det vara svårt att själv skilja på vad man vill ha och vad man behöver.

Jag litar på att landsmoder Lööf vet vad jag vill och behöver.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 timmar sedan, Svolder säger:

Masar och kullor främst. :nerd:

Jo vi är ju ofta främst.:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är det Åre i fokus återkommer till Mora Sälen i Mars

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Jan Björklund avgår...dålig förlorare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Pocahontas säger:

 

Jan Björklund avgår...dålig förlorare?

Du har missuppfattat trådens rubrik, den är ”Vad JAG gör idag-tråden”, inte ”Vad JAN gör idag-tråden”.

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

5 minuter sedan, KMN säger:

Du har missuppfattat trådens rubrik, den är ”Vad JAG gör idag-tråden”, inte ”Vad JAN gör idag-tråden”.

Han kanske är JB? :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2019-01-31 på 21:08, ronny säger:

Är barnen friska också ?

Lite si och så med det....

 

Först var dottern dålig, sedan låg hustrun däckad och nu är sonen hes, hostig och snorig. Själv tror jag nog att jag är lite förkyld jag också men jag har inte tid att känna efter just nu. :whistling:

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit och skalat bort en (hel) del hår hos frisören och sitter nu och äter en sen middag med dottern som käkar kvällsfika.
Om en stund blir det "Vägens Hjältar" på TV. Sen köksarbete.

I måndags fick jag hem de sista sakerna till köket som vi beställt. fått upp åtta stommar men nu måste jag korrigera hörnen (som inte under några som helst omständigheter ens kan föreställa att vara 90°) så hörnskåpen passar. 

 

När alla stommar är på plats så kommer det folk och mäter för bänkskivorna (det kostar 1295:- men blir det fel är det inte jag som får stå för det  :D) och efter det rasar målarna in för att måla kök och hall. Sen kommer larminstallatörer och byter ut det gamla larmet mot ett nytt....   Det är mycket på "G" nu...  :totaltgalen::stjarnsmall:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nu nästan allt igång. Drar nästan ingen kostnad eller energi when idle, bara när det används, men när det används så behövs det ju på, eller hur? :totaltgalen:

 

Vad är "Livslängd"? Någon som vet?

 

29AC6C54-997B-46E1-BB39-9118E6C24CF4.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 timmar sedan, mikaellq säger:

Har nu nästan allt igång. Drar nästan ingen kostnad eller energi when idle, bara när det används, men när det används så behövs det ju på, eller hur? :totaltgalen:

 

Vad är "Livslängd"? Någon som vet?

 

29AC6C54-997B-46E1-BB39-9118E6C24CF4.jpeg

Livslängd är den tid man har levt, alternativt kommer att leva. Den är i det här fallet en telefon.

Spoiler

Jag vet inte huruvida livslängden nollställs när man tar sig en rejäl återställare, men det nog kännas så.

 

Har för övrigt för mig att du länkade till något om hur wifi sparar batteri. Om jag minns rätt så gick det ut på att det i viloläge (när det inte skickas data) bara startades någon sekund med kanske en minuts mellanrum för att kolla uppkopplingen. Men hur funkar det med wifi-samtal? Om mobilnät saknas måste väl wifi vara lite mer uppkopplat???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

59 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Livslängd är den tid man har levt, alternativt kommer att leva. Den är i det här fallet en telefon.

  Dölj innehåll

Jag vet inte huruvida livslängden nollställs när man tar sig en rejäl återställare, men det nog kännas så.

 

Har för övrigt för mig att du länkade till något om hur wifi sparar batteri. Om jag minns rätt så gick det ut på att det i viloläge (när det inte skickas data) bara startades någon sekund med kanske en minuts mellanrum för att kolla uppkopplingen. Men hur funkar det med wifi-samtal? Om mobilnät saknas måste väl wifi vara lite mer uppkopplat???

Har du fler bra frågor som jag inget bra svar har på? :) 
Jag konstaterar bara att ett fulladdat batteri räcker häpnadsväckande länge och på standby är kurvan nästan horisontell. Det är på mobildata och skärm på som energi går åt, de två akilleshälarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Jag har uppdaterat IOS till 12.1.4.

Värst vad uppdateringarna kommer tätt numera.

Måste ha kommit i morse/sent inatt eftersom systemet inte försökt uppdatera sig själv automatiskt.

Har satt min iPhone på uppdatering också nu.
 

IMG_0931.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 minuter sedan, Alix säger:

Detta var den skandalösa gruppsamtalsbuggen i Facetime som åtgärdades. Främst, i alla fall.

Apple levererar ett mer stabilt iOS ja.
Nu är det bara några veckor, förmodligen i mars, tills nästa kommer, 12.2. :nerd:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kom 1 dm nysnö i natt och vi har fått plusgrader. För mig som är rejält förkyld var det som att flytta bly när jag skottade före lunch. Käära sööta.....    :pinch:

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 minuter sedan, Axelman säger:

Det kom 1 dm nysnö i natt och vi har fått plusgrader. För mig som är rejält förkyld var det som att flytta bly när jag skottade före lunch. Käära sööta.....    :pinch:

Du behöver en snöslunga! :yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

21 minuter sedan, Alix säger:

Du behöver en snöslunga! :yeahbaby:

I alla fall en snö-lunga av mitt astmatiska flåsande att döma, efter ett par skovlar....... :bla:

  • Haha 1
  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag har en granne som har en snöslunga! :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...