Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

2019-01-23 på 12:28, MacHedda säger:

Hemma med sjuk dotter. Halsont, ont i ett öra och toksnorig, så det blir en lugn dag här.  

Går i väntans tider...  Köket är försenat och nu har vi tappat snart en vecka på att bara vänta. Så nära men ändå så långt ifrån klart...

 

Fick idag besked om att det varit ett fel i beställningen, efter en ändring (pga restnotering) som gjorts av personal på IKEA Älmhult enl. ök med mig  :superirriterad:.  Följden har nu blivit att IKEA tvingats annullera ordern och göra en ny :tappahakan: . Detta innebär leverans tidigast 31/1.... Dvs tre veckor senare än lovat från början  :chockadskeptisk:.

  • Ledsen 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

  • Haha 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter och spinner som en katt efter att ha sovit som en stock inatt. :) 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

43 minuter sedan, Svolder säger:

Det verkar som om min MBP börjar ge upp andan. Trist (men det är en late 2011). Den kommer med all sannolikhet inte att bytas mot en ny MacBook, oavsett innehåll. Färre och färre Apple-prylar kvar i min ägo. 

Jag lider med dig. :oroligoledsen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

44 minuter sedan, Svolder säger:

Nå, det är bara en dator. Det är flera år sedan jag lämnade iMac som skrivbordsdator för gott. Jag är rätt nöjd med att köra Windows 10, utom vid de tillfällen då jag inte är rätt nöjd med det, vilket inte händer så ofta.

Jag vet inte vad jag skall köpa som laptop, jag använder inte en sådan så mycket, mest bara när jag är på semester, det blir kanske en Chromebook eller en billig Lenovo.

Det enda jag uppskattat under tiden förra året som utvecklare på den redmondianska plattformen var Visual Studio. Underbar autokomplete och övrigt stöd under utvecklingens gång. Allt i övrigt: BLÄÄÄ! :bla:

 

Ha en skön resa i teknikens förtrollade värld. :ThumbsUp:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

51 minuter sedan, Svolder säger:

Nå, det är bara en dator. Det är flera år sedan jag lämnade iMac som skrivbordsdator för gott. Jag är rätt nöjd med att köra Windows 10, utom vid de tillfällen då jag inte är rätt nöjd med det, vilket inte händer så ofta.

Jag vet inte vad jag skall köpa som laptop, jag använder inte en sådan så mycket, mest bara när jag är på semester, det blir kanske en Chromebook eller en billig Lenovo.

Du kan göra om din MBP till en (i allt väsentligt) Chromebook (om den nu inte fysiskt går sönder). CloudReady Home är gratis.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppat in ett 4 GB RAM-minne i frugans iMac 27" late 2009..så nu har hon i alla fall totalt 8GB

Den har fungerat fint i 10 år, används inte jättemycket. 

Kört med Mavericks sen det kom, men nu vill inte Safari hänga med på några sajter, så nu får hon använda Firefox .

Tänker lägga in High Sierra under helgen, och hoppas den orkar med det.  8GB bör ju räcka nu. 

 

Erbjuder henne en nyare dator, men det vill hon inte ha :armskeptisk:

Hellre en iPad med tangentbord.. en viss skillnad..

men sköta bankärenden och läsa tidningar och något enkelt spel klar ju en sån :)

Den stora skärmen var bra när hon hjälpte mig med släktforskningen och man hade många fönster uppe på skärmen. 

Nu är jag vid vägs ände med släktforskandet, så stor skärm behövs inte längre...  

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Åkte till IKEA och bytte hurtsen jag köpte före jul som skulle vara till mitt platsbyggda skrivbord. Men när jag nu har kommit halvvägs så passade den inte alls. Fick lämna tillbaka fast jag inte kunde hitta kvittot. Bra IKEA! Skaffade en liten hurts som var sprillans ny modell och halva storleken.

... 

Ägnade eftermiddagen till att försöka snickra ihop själva skivan vilket tog sin tid. I morgon tror jag att jag blir klar! Whopee! Äntligen blir det lite mer ordning i kaoset. Min datorhörna börjar närma sig fullkomning!

:skondans:

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

11 timmar sedan, Axelman säger:

Äntligen blir det lite mer ordning i kaoset. Min datorhörna börjar närma sig fullkomning

Bilder? Före och efter! :) 

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 minuter sedan, Svolder säger:

Varför inte bara köpa ett skrivbord på IKEA?

Axelman har närmast osannolika vinklar och vrår i sitt hem. Tror jag. Eller så var det fel på kameran.

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Telly82 säger:

Bilder? Före och efter! :) 

Ska försöka komma ihåg.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Svolder säger:

Varför inte bara köpa ett skrivbord på IKEA?

Därför att mitt hörn är så trångt att enda chansen att få en bra yta är att platsbygga det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har blockat en Tunisier till. Tjugo i sju i morse då telefönen är tyst iallafall så det gjorde inget. :) 

 

IMG_0893.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ytterligare en Tunisisk spammer. Flera olika nummer och näraliggande varandra tyder på ett företag tror jag. Denna gången ringde de lagom när jag pratade med någon annan så jag hörde bara hur det tutade försiktigt i bakgrunden. Perfekt! ?

Delar med mig av numren. Kanske de kan komma någon till nytta.

 

blocklista.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 minuter sedan, ronny säger:

Dags för vinterstudion 

Ha en skön söndag framför TV:n Ronny! hello.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enda skillnaden mellan de två bilderna är att jag lyft bort det trekantiga skrivbordet på den översta bilden. Så illa såg det ut. Nu har jag ställt upp alla prylarna och funderar på hur jag ska gömma alla kablar på bästa sätt. eftersom källardörren måste kunna öppnas måste skrivbordet vara trekantigt. Men ett standardbord fungerar dåligt. Nu blir det superbättre. :galetglad: Det tog över en månad att fixa mitt lilla hörn. Int gåre fort int..........

 

 

Skärmavbild 2019-01-27 kl. 12.58.25.png

Skärmavbild 2019-01-27 kl. 12.58.06.png

Redigerad av Axelman
  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1 timme sedan, Axelman säger:

Enda skillnaden mellan de två bilderna är att jag lyft bort det trekantiga skrivbordet på den översta bilden. Så illa såg det ut. Nu har jag ställt upp alla prylarna och funderar på hur jag ska gömma alla kablar på bästa sätt. eftersom källardörren måste kunna öppnas måste skrivbordet vara trekantigt. Men ett standardbord fungerar dåligt. Nu blir det superbättre. :galetglad: Det tog över en månad att fixa mitt lilla hörn. Int gåre fort int..........

 

 

Skärmavbild 2019-01-27 kl. 12.58.25.png

Skärmavbild 2019-01-27 kl. 12.58.06.png

Snyggt. Funderar själv på min lilla datahörna som jag måste göra iordning när jag väl får tummen ur med att skaffa en stationär Mac igen. Den där kontorsstolen ser lagom bekväm ut. Vill ha en ungefär sådan jag också! :) 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Snyggt. Funderar själv på min lilla datahörna som jag måste göra iordning när jag väl får tummen ur med att skaffa en stationär Mac igen. Den där kontorsstolen ser lagom bekväm ut. Vill ha en ungefär sådan jag också! :) 

Just den jag har är ok men inget mer. Jysk lågpris som man får ont i ändan av. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 minuter sedan, Axelman säger:

Just den jag har är ok men inget mer. Jysk lågpris som man får ont i ändan av. <_<

Men ändå möe bättre än träplankan jag har för tillfället. Den var gratis. Jag är en fattig snåljåp. :pinch:

 

IMG_0900.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

17 minuter sedan, Svolder säger:

 Har du inte rum lediga i huset nu när barnen flyttat ut?

På övervåningen är ett rum gästrum nu, ett är syrum och ett är TV-rum. Det är små rum och det går inte så bra att knö in datortjosan där. Nere är ett litet kök, ett litet rum som vi har som sovrum och ett vardagsrum. Det är ett litet hus och det fungerar minst sämst i hörnet. Då är jag tillgänglig och ser och hör allt. 

...

Logitechtjosan kör jag med en 24-bitars Hegel USB-dac som gör att dessa mediokra prylar faktiskt låter hyfsat. Jag är i grunden en mycket dyr ljudnörd som håller på att lära mig att uppskatta enkla och billiga saker. Det finns så mycket annat att lägga pengar på. Jag har köpt en till Ibanez akustisk gitarr, en Roland AC33 och Boss ME 25 pedal och det är viktigare för mig att själv föra oväsen och vara kreativ och plåga andra! :w00t:B)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett av mina förslag på en layout på min kommande CD.

Skärmavbild 2019-01-27 kl. 16.51.40.png

  • Haha 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...