Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad jag gör idag-tråden


Axelman
 Share

Rekommendera Poster

Han får nog bara en säck med Zugol..................:hihihi: 

Skärmavbild 2018-10-16 kl. 16.54.43.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, Svolder säger:

En av de mest praktiska detaljer som finns på telefonen, eftersom det går blixtsnabbt att få tyst på eländet när det ringer vid olämpligt tillfälle. När man, som jag, sitter i samtal dagarna i ända, enskilt och i grupp, så är alternativet i så fall att ha telefonen mjukvarumässigt i störejläge hela dagarna. Knappen är mycket mer praktisk.

Hur kan du tycka så? Mobilen är ju inte helt ljudlös då utan du kan fortfarande bli störd av att den vibrerar på bordet, fickan eller var du nu kan ha den. :fundersam:
När jag är på möte så är "Stör ej" det naturliga valet, precis som på natten när jag drar timmerstockar. ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

16 minuter sedan, mikaellq säger:

Hur kan du tycka så? Mobilen är ju inte helt ljudlös då utan du kan fortfarande bli störd av att den vibrerar på bordet, fickan eller var du nu kan ha den. :fundersam:
När jag är på möte så är "Stör ej" det naturliga valet, precis som på natten när jag drar timmerstockar. ?

Man behöver inte ha vibration på.

Med muteknappen kan man ta foton i smyg... :foralskad:

  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

52 minuter sedan, Alix säger:

Man behöver inte ha vibration på.

Med muteknappen kan man ta foton i smyg... :foralskad:

Du är ibland full av goda idéer. Har faktiskt aldrig tänkt på den möjligheten, att kunna smygfota ovilliga motiv till exempel. Har du mycket av det vackra i mobilen tro? ?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

54 minuter sedan, Alix säger:

Stängde nyss ned konto nr 2 på Flashback. Vilket gräsligt ställe! Yuck! :sick:

Förstår dig. Finns några väldigt otrevliga på ett otäckt sätt där. ?

  • Ledsen 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som använder Night shift? Har märkt att jag visserligen vänjer mig vid det gula efter några minuter men att den övre halvan i inställningen blir för extremt så jag har satt det mittemellan. Apple brukar ju sätta ett "lagom" idealvärde i mitten, som exempelvis Ljudförbättrare i iTunes.

 

IMG_0462.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

35 minuter sedan, mikaellq säger:

Du är ibland full av goda idéer. Har faktiskt aldrig tänkt på den möjligheten, att kunna smygfota ovilliga motiv till exempel. Har du mycket av det vackra i mobilen tro? ?

Mer förr. Inte nu. Senast jag tog ett foto i smyg var av en manlig bekant som tog foto av svamp. :D 

 

34 minuter sedan, mikaellq säger:

Förstår dig. Finns några väldigt otrevliga på ett otäckt sätt där. ?

Usch, ja! Bottenskrap... :pinch:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

2 minuter sedan, mikaellq säger:

Någon som använder Night shift? Har märkt att jag visserligen vänjer mig vid det gula efter några minuter men att den övre halvan i inställningen blir för extremt så jag har satt det mittemellan. Apple brukar ju sätta ett "lagom" idealvärde i mitten, som exempelvis Ljudförbättrare i iTunes.

 

IMG_0462.png

Jag har samma som du. :yeahbaby:

  • Gilla 1
  • Tack 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 timmar sedan, Axelman säger:

Sa upp frugans och min livförsäkring idag. Efter samtal kom vi fram till att ingen av oss ville bo kvar i huset om den andre avled. Barna är utflugna och det blir en skaplig summa över om/när vi säljer, så livförsäkringarna visade sig vara ganska onödiga. Så det blir 3,000:- mer om året att lägga på Falukorv av hög kvalitet! :travolta:

Det blir det många korvar i Falun för

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9 timmar sedan, mikaellq säger:

Vad ska man med sådan skit till. Tog mig ett par timmar att komma på att iFön har en "hardware mute switch" ovanför volymknapparna, en tyst-knapp kanske man kan kalla den för. Tur den ändå vibrerade, annars hade jag missat ett samtal idag! :superirriterad:

 

mute.jpg

Använder den när jag vill vara säker på att luren är tyst. "Stör ej" litar jag inte på tillräckligt än, det finns för många undantag att missa där. Men då "Stör ej" (alltså torsk?) verkar bli bättre har jag börjat använda den mer. Alltid automatiskt mitt i natten samt ofta "... tills jag lämnar platsen", aldrig "... när jag kör". Både "Stör ej" och strömbrytaren är inställda så att både pling och vibration stängs av.

Jag gissar att knappen, om den får finnas kvar, inom något år kommer att få ungefär samma funktion som på iPad, välj mellan rotationslås, tyst/"Stör ej" och kanske något mer.

 

För övrigt anser jag att vibration borde kunna stängas av automatiskt när telefonen laddas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3 timmar sedan, mikaellq säger:

Någon som använder Night shift? Har märkt att jag visserligen vänjer mig vid det gula efter några minuter men att den övre halvan i inställningen blir för extremt så jag har satt det mittemellan. Apple brukar ju sätta ett "lagom" idealvärde i mitten, som exempelvis Ljudförbättrare i iTunes.

 

IMG_0462.png

Men på macen är den på

 

07E626BA-026E-4431-B41C-69013270156C.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet i Sötelje och tittar ut genom fönstret. Mörkt, dimmigt och 10 grader......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir hyfsat ljummet idag, sista dagen verkar det som innan värmen lämnar in för gott.

 

widgets.png

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

58 minuter sedan, Alix säger:

På långresa med ”nya” bilen. Lämnade just Flen...

mitt emellan Katrineholm och Eskilstuna då

den vägen åkte jag hem i söndags från Lidköping

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

6 timmar sedan, ronny säger:

mitt emellan Katrineholm och Eskilstuna då

den vägen åkte jag hem i söndags från Lidköping

Jag körde riksväg 55 mellan Enköping och Norrköping. Bara för att se lite annat och slippa motorväg...

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

39 minuter sedan, Alix säger:

Jag körde riksväg 55 mellan Enköping och Norrköping. Bara för att se lite annat och slippa motorväg...

Motor? 2,3 eller 2,0 liter?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fullt upp i eftermiddag.

REKO-ringsdags.

Hade utlovat att all inkomst från min honungsförsäljning skulle gå till We Effect, en organisation under Världens barn. 

 

1950 kr blev min gåva till dem

Skärmavbild 2018-10-17 kl. 20.59.13.jpg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

14 minuter sedan, Mattiasgbg säger:

Så den rör på sig?

Jodå! Passerade 39600 mil bara en bit hemifrån! Går förvånansvärt bra med tanke på det. ^_^ 

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

42 minuter sedan, Alix säger:

Jodå! Passerade 39600 mil bara en bit hemifrån! Går förvånansvärt bra med tanke på det. ^_^ 

Nyss inkörd.

 

/Yrkesskadad trafikant

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sitter på jobbet i Sötelje och tittar ut genom fönstret. Mörkt och 12 grader just nu. Idag har jag bara en vecka kvar på det här uppdraget, sedan får jag sitta och häcka på kontoret vid Stureplan i väntan på nytt uppdrag.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...