MacWorld forum Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
Axelman

Vad jag gör idag-tråden

Rekommendera Poster

14 timmar sedan, mikaellq säger:

Flashback är väl ändå ett riktigt råtthål! Secket fölk där finns! Jag registrerade mig där en gång för ett antal år sedan men har bara postat några få inlägg där. Besöker knappt ens sajten. Behöver sinnesfriden jag också. Jag är viktigast!

14 timmar sedan, Alix säger:

Jag ser det som en medborgerlig plikt att försöka gräva bort gödselstacken. 

12 timmar sedan, modEric säger:

Varit ute och skottat/borstat lite.

modEric drar sitt strå till stacken. ;)

• Haha 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
2 minuter sedan, Pocahontas säger:

Kollat på en avanceras pryl..undrar om de får ihop den igen...

https://www.nyteknik.se/teknikrevyn/smart-las-fungerar-utan-strom-6900273

Petimetern i mig skriker högt när det i rubriken hävdas att låsen fungerar "utan ström". Man måste ju ha ett batteri med sig vid strömavbrott och då tas det ström från batteriet.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter på kontoret på Stureplan och tittar ut genom fönstren. Lätta moln, lite sol och minus 5 idag. NU är det klart med nytt uppdrag i Sötelje :) Börjar på Måndag.

• Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Uppdaterade Spark, den utmärkta e-postklienten, som uppdateras i raskt tempo.

Jag uppdaterade också systemet nyss med en tilläggsuppdatering som gick bra och snabbt och enkelt.

upd22.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Pillrade sedan bort tangenten pil åt vänster för att se vad som kunde vara problemet. Där var en viss mängd damm att pillra bort men det var inte det som gjorde att tangenten fungerar halvpålitligt. Funderar på att limma dit en tunn plast skiva in under denna tangent också. Det är ju plasttoppen som sticker upp ur datorn som är den egentliga tangenten.

DSC_0881.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var inne på “Mina Sidor” på Fello. Har inte hunnit ta tag i det där än om reklamen jag fick. Tänkte i a f att jag skulle byta till autogiro där... Gick inte där, men man får göra det från banken, så får man se vad det blir.

Såg i a f på sidan där en översikt på min enorma dataförbrukning.

Fello.png.b151cb568fb9eb414fa07c729b106455.png

Man har tydligen 1GB xtra tillgängligt som de bjöd på denna månaden (giltigt t o m 16/3) - som visades i egen ruta. Antar då att den inte kan sparas.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

En riktigt irriterande grejj är att Twitterappen i telefonen ständgt vaknar, även om jag satt den i vila. Först o främst tycker inte Greenify att den eg behöver vilas (som i batterisparåtgård) men man kan göra det manuellt - men likförbannat hoppar den igång igen. Frågan är vem man skall skylla på där Twitter eller Greenify. Provade nåt med “normal’ vila. Och sen fanns det nåt där man kunde ta bort någon wakeup-länk. Peppar-peppar... Hoppas det löser det. :crossfingers:

Greenify_Twitter.thumb.png.54c161b5fb001844621f73df80bfed20.png

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Funderade lite på om man skulle skaffa en platta. Finns ju många billiga märken. En sån WiFi-modell funkar ju bra - bara man kan mosa in eget valfritt system i den (t ex LinageOS).

Varför finns det eg paddor/tabletter med simkort? Man har ju antingen telefonen eller sitt WiFi hemma att använda den med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
2 timmar sedan, modEric säger:

Funderade lite på om man skulle skaffa en platta. Finns ju många billiga märken. En sån WiFi-modell funkar ju bra - bara man kan mosa in eget valfritt system i den (t ex LinageOS).

Varför finns det eg paddor/tabletter med simkort? Man har ju antingen telefonen eller sitt WiFi hemma att använda den med.

Välkommen in i gänget!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)
2 timmar sedan, modEric säger:

En riktigt irriterande grejj är att Twitterappen i telefonen ständgt vaknar, även om jag satt den i vila. Först o främst tycker inte Greenify att den eg behöver vilas (som i batterisparåtgård) men man kan göra det manuellt - men likförbannat hoppar den igång igen. Frågan är vem man skall skylla på där Twitter eller Greenify. Provade nåt med “normal’ vila. Och sen fanns det nåt där man kunde ta bort någon wakeup-länk. Peppar-peppar... Hoppas det löser det. :crossfingers:

Greenify_Twitter.thumb.png.54c161b5fb001844621f73df80bfed20.png

Visst finns det många som använder twitter?

Spoiler

Reefer:

Det är väl bara en fördel för macOS som jag ser det. Vem använder Twitter numera? 

Redigerad av ronny

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Apple överraskar med en liten uppdatering

Skärmavbild 2018-02-22 kl. 21.09.58.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är det inte för den indiska buggen ?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
43 minuter sedan, Pocahontas säger:

Apple överraskar med en liten uppdatering

Skärmavbild 2018-02-22 kl. 21.09.58.jpg

Mja, det kom en till IOS häromdagen, har du inte fått den? 11.2.6.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Detta var till 10.3.3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Idag har jag tagit med delar av min personal till konferenslokal (hufvudstagard.se) för att prata om hur vi ska jobba med konsultrekrytering och ekonomi. Ska bli spännande.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Blir att kolla innebandy från sidan idag, stukade foten riktigt illa förra helgen och haltar fram.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
29 minuter sedan, sevensleeper säger:

Idag har jag tagit med delar av min personal till konferenslokal (hufvudstagard.se) för att prata om hur vi ska jobba med konsultrekrytering och ekonomi. Ska bli spännande.

Ser exklusivt och DYRT ut. Företaget du jobbar på måste vara bra på att dra in kosing. Jag gissar att bemanningen överlåts till någon annan, om det inte är bemanning ditt företag jobbar med förstås.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Sitter sista dagen på kontoret vid Stureplan och tittar ut genom fönstren. Minus 3 grader och mycket lätt snöfall just nu. Nu gäller det att komma ihåg att åka till Sötelje på Måndag..........

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Trött idag. Sover halvdassigt. Igår lyfte jag skrot. I alla fall ingen direkt träningsvärk. Kanske ser lite OS nu. Har en mugg te. Livet leker.

Vädret inbjuder inte till promenader. Jag ska dock masa mig till bibblan för att låna en bok. När månadsbackupen är klar och ändå ska ned i källaren.

Redigerad av Alix

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Erbjuden två stycken anställningar idag:galetglad: båda med sina respektive fördelar på olika sätt. Vet inte riktigt hur jag ska välja.... :blush:

Redigerad av mattem
  • Gilla 3

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
6 minuter sedan, mattem säger:

Erbjuden två stycken anställningar idag:galetglad: båda med sina respektive fördelar på olika sätt. Vet inte riktigt hur jag ska välja.... :blush:

Varför inte ta bägge då? :hihihi:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
5 minuter sedan, mattem säger:

Kärt besvär. ^_^ 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Varit planerat elavbrott i 4 timmar, tur man hade braskamin och ett mindre elaggregat så man kunde upprätthålla värmen i huset, tur att det bara några grader under 0

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
57 minuter sedan, mattem säger:

Den där du får högsta lönen..? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu